gallay Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Hello alle sammen Har sterkt lyst i å bytte min e46, til en e60, men er litt usikker på bilen. Siden har aldri eid slike før. Vil gjerne høre av folk som har disse, det er altså snakk om 525d-535d 2006-2008. Selvvfølgelig er 535d mye dyrer en 525d, men tenkte også å importere den. Men som løsning ser etter en 525d, men tror ikke får samme effekt av den enn i fra en 3 liters diesel. Det er bare fretidens planer, så det er ikke snakk om kjøpet i 2011, men noe rundt begynnelsen av 2012. Så bare samler litt info, om deler som går synd veldig fort. Hva er vannlige problemer med disse, og hvilket år kom facelift på e60?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 5, 2011 Share Skrevet Desember 5, 2011 Facelift kom i år 07. Her kan du lese litt om E60/61 http://www.autopower.se > Begagnatguiden > 5-serien E60 Info som ligger her inne: viewtopic.php?f=1&t=66848 Saltkjelen sitt innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 5, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2011 Wow ser at e60 pre-facelift har en god del med feil Ja,men Skal tenke meg en 2008 modell heller :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 God å god del, jeg har ikke hatt noe feil med min på mine 2års eie 4år familie eid. Kun converteren som røk da import forhandler satt inn feil batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2011 God å god del, jeg har ikke hatt noe feil med min på mine 2års eie 4år familie eid. Kun converteren som røk da import forhandler satt inn feil batteri. Takk for svaret, det var litt utakknemlig. Ang. bilen din, så har jeg ingenting å si, siden jeg er en sånn som er "unlucky" tror heller ikke facelift blir noe bedre for meg,siden jeg er vant til å kjøpe en bra bil utsendemessig, men som har en god del med feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Ville valgt en facelift, 525d-530d som er ny i Norge. (så lenge den fortsatt har BMW garanti) Eller så ville jeg ha kjøpt en facelift 530d/535d og importert fra tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Jeg vil anbefale facelift versjonen av flere årsaker! Du får M57TU2D30 motoren som har flere hester og nm, denne er også mer stillegående og den gamle M57TUD30 virker veldig gammel i forhold! Du får "joystick" girspaken som er mye mer behagelig og du får etter min mening penere interiør, finere stoler og dørpanel! Ved valg av facelift så går jeg ut i fra at 535d utgår pga høy pris, men denne trengs heller ikke hvis du ikke er mer enn gjennomsnittet opptatt av fart og yttelser! 525 og 530 sparker mer en godt nok ifra, men det er klart at 535 med sine 286 hester er en helt syk bil men det er som sagt prisen også! Prøv forøvrig å finn bil med M-sport, skinn, navi, automat og Hifi, skal du importere så burde du få med setevarmer og PDC også (Standard i Norge) Med dette utstyret så blir det heller ikke vankelig å bli kvitt bilen igjen til en lagelig penge E60 er utrolig flotte og fine biler, nydelige kjøreegenskaper og god komfort. Mangler dog noe fartsfølelse Selv til størrelsen å være så sitter den bra i svingene og kjører bra som de fleste andre BMWer. Gode vinteregenskaper har den også, men ikke gå så velig mye over 225 dekk Og husk! Det er store penger å spare på å importere denne typen biler fra Tyskland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2011 Jeg vil anbefale facelift versjonen av flere årsaker! Du får M57TU2D30 motoren som har flere hester og nm, denne er også mer stillegående og den gamle M57TUD30 virker veldig gammel i forhold! Du får "joystick" girspaken som er mye mer behagelig og du får etter min mening penere interiør, finere stoler og dørpanel!Ved valg av facelift så går jeg ut i fra at 535d utgår pga høy pris, men denne trengs heller ikke hvis du ikke er mer enn gjennomsnittet opptatt av fart og yttelser! 525 og 530 sparker mer en godt nok ifra, men det er klart at 535 med sine 286 hester er en helt syk bil men det er som sagt prisen også! Prøv forøvrig å finn bil med M-sport, skinn, navi, automat og Hifi, skal du importere så burde du få med setevarmer og PDC også (Standard i Norge) Med dette utstyret så blir det heller ikke vankelig å bli kvitt bilen igjen til en lagelig penge E60 er utrolig flotte og fine biler, nydelige kjøreegenskaper og god komfort. Mangler dog noe fartsfølelse Selv til størrelsen å være så sitter den bra i svingene og kjører bra som de fleste andre BMWer. Gode vinteregenskaper har den også, men ikke gå så velig mye over 225 dekk Og husk! Det er store penger å spare på å importere denne typen biler fra Tyskland Jah det var rundt 100k å spare, og det er ganske greit! Skal tenke meg en 525da da, siden det er den rimiligste å importere, samt kjøreegenskapene og komfort messig er den på toppen. Har en kompis som har en sånn, men pre-facelift, likevel, ble forelsket i denne Og jo da, om vinteren er bmw den beste bilen, min e46 går sååååå bra å¨is og snø Takk for alle svarene, skal bare vente til ungen blir født og skal samle den summen jeg trenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 6, 2011 Share Skrevet Desember 6, 2011 Du gjør et godt valg uansett om du går for en facelift eller en pre-facelift.. I LCI modellen vil du kanskje merke at den virker mer forseggjort mht. at midtkonsoll og armlene i dørtrekk er skinntrukkede, men designmessig vil jeg si at dørtrekkene i pre-LCI virker mer gjennomført og gjennomtenkt enn LCI dørtrekkene hvor ting har blitt mer overlatt til tilfeldigheten. LCI modellene har en noe nyrere motorgenerasjon og elektronisk girkasse (automat) og har naturligvis disse fordelene dette bærer med seg, men man trenger absolutt ikke å skamme seg over å kjøre en eldre utgave.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2011 Du gjør et godt valg uansett om du går for en facelift eller en pre-facelift.. I LCI modellen vil du kanskje merke at den virker mer forseggjort mht. at midtkonsoll og armlene i dørtrekk er skinntrukkede, men designmessig vil jeg si at dørtrekkene i pre-LCI virker mer gjennomført og gjennomtenkt enn LCI dørtrekkene hvor ting har blitt mer overlatt til tilfeldigheten. LCI modellene har en noe nyrere motorgenerasjon og elektronisk girkasse (automat) og har naturligvis disse fordelene dette bærer med seg, men man trenger absolutt ikke å skamme seg over å kjøre en eldre utgave.. Uansett modell så er e60 veldig fin bil,men jeg tenkte på de barne sykdommene som pre-facelift har. Det er dette som trekker meg litt tilbake, så jeg skal tenke meg facelift da. Men jeg aner ikke hvilken bil blir det til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 7, 2011 Share Skrevet Desember 7, 2011 Vi har hatt hhv. 2004 E60 520iA i omlag 50.000km, en 2008 E61 520dAT LCI i 35.000km (fabrikkny) og nå en 2004 E60 525dA som jeg har fått kjørt på ca. 3000km siden overtakelsen.. Barnesykdommer har vært på de aller første modellene, men dette er som regel utbedret i form av software-oppdateringer, aksjoner (f.eks varmesete på 2003 og 2004 modeller) og med nye forbedrede deler. Manifoilen er en svakhet på alle dieselmotorene med rekkesekser, men de nye bytte-manifoilene er laget i en vesentlig bedre utgave. En del software feil som var i starten er og bør være utbedret på alle som har hatt service på bilen sin.. Jeg opplevde faktisk mer "tull" med den fabrikknye E61'en enn jeg gjorde med de to tidligere utgavene av E60. Det ble for eksempel byttet motorfeste allerede ved et par tusen kilometer, div. wire i motoren som lagde enormt mye ulyder, sinkskade i bagasjeluke, tregt iDrive system og den bakre vippen på panoramaglasstaket som hang ved et par anledninger.. Konklusjonen bør derfor være at du finner en bil som er godt holdt, har en ryddig historikk og som har utført alle servicer og ikke være for fokusert på om det er en LCI eller pre-LCI.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2011 Vi har hatt hhv. 2004 E60 520iA i omlag 50.000km, en 2008 E61 520dAT LCI i 35.000km (fabrikkny) og nå en 2004 E60 525dA som jeg har fått kjørt på ca. 3000km siden overtakelsen.. Barnesykdommer har vært på de aller første modellene, men dette er som regel utbedret i form av software-oppdateringer, aksjoner (f.eks varmesete på 2003 og 2004 modeller) og med nye forbedrede deler. Manifoilen er en svakhet på alle dieselmotorene med rekkesekser, men de nye bytte-manifoilene er laget i en vesentlig bedre utgave. En del software feil som var i starten er og bør være utbedret på alle som har hatt service på bilen sin.. Jeg opplevde faktisk mer "tull" med den fabrikknye E61'en enn jeg gjorde med de to tidligere utgavene av E60. Det ble for eksempel byttet motorfeste allerede ved et par tusen kilometer, div. wire i motoren som lagde enormt mye ulyder, sinkskade i bagasjeluke, tregt iDrive system og den bakre vippen på panoramaglasstaket som hang ved et par anledninger.. Konklusjonen bør derfor være at du finner en bil som er godt holdt, har en ryddig historikk og som har utført alle servicer og ikke være for fokusert på om det er en LCI eller pre-LCI.. Sant nok at blien må være vedlikeholdt, daholder den lengre. Vi får se hvordan blir det til. Men eneste jeg kan sihelt til nå, e46 er rå om vinteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå