Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Du har rett i det ang. oppdateringene. Nå mener jeg at dette ikke er så farlig med e6x, ettersom det er endel år siden de gikk ut av produksjon, og det vil være heller få oppdateringer i fremtiden, men det kan være en ide å ta en full oppdatering av bilen før en går i gang med dette. Det er også en sannhet med modifikasjoner. Det er fullt mulig å oppdatere alt annet enn selve CIC-en, men "datamaskinen" som BMW-verksteder bruker tillater kun full oppdatering (alle moduler), og da får den feilmelding grunnet en "manglende" modul.

Stemmestyring vil du kunne ha med CIC også, men du trenger enten FSC-modul eller FSC_koder for at denne skal fungere.

Ang. tid så er dette veldig individuelt, men et par timer holder normalt.

Ok, da skal jeg sjekke hvilke oppdateringer jeg har på min bil. Det gjør jeg via CCC menyen? Tror jeg leste tidligere hvor jeg skulle gjøre det, skal nok finne det :-)

MEN hva vil det evt koste med en slik oppdatering? Og kan oppdatere det via f.eks Bimmertech?

I følge selger av bilen, så var alle software oppdateringer tatt på bilen, så da kommer det vel ikke flere oppdateringer?

Ble sist oppdatert i rundt 2010/2011

Tror jeg går for en slik CIC oppdatering jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i det siste lest en del på dette med montering og koding av CIC. Jeg som bare har Radio prof så skal mye passe om hverandre med CIC. Da til spørsmålene: Coding av cic i en bil som bare har radio, må man legge inn i bilen at den har CIC(609?)? For så å kode selve CIC enheten? Hvor spesifikk kan jeg kode det? Med tanke på hva som ligger inne i bilen av utstyr(harman kardon) og hva som kan hende finner vei inn i bilen etter montering. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RS4: Det er godt mulig det kommer flere oppdateringer i fremtiden, men jeg tviler på at disse er livsnødvendige. Om det likevel skulle vise seg at noe slikt skulle skje, er det ikke verre enn å montere tilbake den gamle enheten.

@ahj: Det blir samme fremgangsmåten uansett hva du har fra før. $609 (og gjerne $6VA) må legges inn i utstyrslisten, og for at CIC-en skal oppfatte utstyret du har må denne "recodes" etter at den er montert, slik at den kopierer inn den samme listen.

Om CIC-en kommer fra en bil med f.eks. basic anlegg, kan det i noen tilfeller være nødvendig å endre noen parametere, men det er ikke noe avanserte greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lagrede musikken kan du slette ved å dra iDrive til høyre når du står i musikkmenyen. Ellers kan du jo overlagre minner og det som er på egenhånd (speil, seter, hurtigknapper etc). Er dessverre ingen "reset settings" knapp i bilen. Stereoen kan du også justere tilbake til fabrikkinnstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt frem og tilbake med meg her. Skal ha CIC med Combox i bilen min.

Tenker på å kjøpe dette ifra andre plasser enn Bimmertech. Men da mister jeg Patrick som coder systemet. Men slik jeg forstår dette så skal en kunne gjøre dette selv? Eller tar jeg feil.

Jeg kan noe om pc(hw & sw), kan skru litt, lodde osv...

Så jeg tror jeg kjøper dette andre plasser og prøver kodingen selv. Om det går galt så virker vel bilen og kan kjøre den til dem som kan dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan Patryk gjør dette nå, men jeg kjøpte min CIC fra en kollisjonsskadet E60 og fikk Patryk til å kode mitt. Ellers kan koding fint utføres selv, awt har gjort dette. Når det gjelder CIC-retrofit ville jeg faktisk ventet til over nyttår med dette. Bimmer retrofit holder nemlig på med å integrere NBT-versjon (CIC-high) i E60 og denne vil etter all sannsynlighet være klar innen kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan Patryk gjør dette nå, men jeg kjøpte min CIC fra en kollisjonsskadet E60 og fikk Patryk til å kode mitt. Ellers kan koding fint utføres selv, awt har gjort dette. Når det gjelder CIC-retrofit ville jeg faktisk ventet til over nyttår med dette. Bimmer retrofit holder nemlig på med å integrere NBT-versjon (CIC-high) i E60 og denne vil etter all sannsynlighet være klar innen kort tid.

Hmmmm, kanskje gjøre dette:-)

Så litt på dette

http://translate.google.no/translate?hl ... ome-mobile

Og jeg sier bare JATAKK!

Jeg har tid til å vente når det er snakk om slike kjekke ting.

Jeg var i gang med å lage en avtale på å kjøpe det gamle nye CIC, og hadde nok ikke tilgitt meg etterpå når jeg ser dette kjekke her, vis jeg hadde kjøpt "gamle" ting :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan Patryk gjør dette nå, men jeg kjøpte min CIC fra en kollisjonsskadet E60 og fikk Patryk til å kode mitt. Ellers kan koding fint utføres selv, awt har gjort dette. Når det gjelder CIC-retrofit ville jeg faktisk ventet til over nyttår med dette. Bimmer retrofit holder nemlig på med å integrere NBT-versjon (CIC-high) i E60 og denne vil etter all sannsynlighet være klar innen kort tid.

Må man bytte ut den eksisterende CIC-enheten med en ny for å få NBT-versjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den nye NBT-versjon må man, eller kan man bytte til det nyere displayet for fart/turtall. Det vil vel ikke passe over til en e6X modell?

Hadde vært kjekt å få det nye displayet der og:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kristov:

Man må bytte computeren for og få NBT ja, men skjermen er lik (om man har CIC).

@RS:

Om du tenker på selve instrumentpanelet/speedometeret kan nok ikke dette byttes uten at man er veldig langt inni den verden der. :)

Ellers er jeg litt pessimist, og har min tvil om at NBT blir tilgjengelig på e-modeller (har stått ganske lenge at de skal få, uten at det har kommet noe spesielt mer info), men om det kommer blir det nok fort bestilt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja, da har jeg kjøpt CIC oppdatering (CIC Navigation System retrofit kit - OEM FSC code Activation  Navigation - Combox media - PNP cables for TCU and MULF -  Antenna adapter + MOST  Terminator ).

MEN Bimmer Retrofit spør etter mitt pass, er det vanlig?

 

Hello Raymond,

Thank you for your order and payment.

 

Please find your order invoice  attached.

 

We started to process your order.  Normally it takes us 5-6 business days to fully prepared and test your order.

Once the order is shipped the tracking number will be provided.

 

However our bank failed to contact your bank today.  So  by the reason of your security  could you please  kindly provide us  with the picture of your government issued  id. It is standard verification requirement for customers outside USA and Canada.

 

Also  please find the  installation instructions for CIC  attached.

 

Please find 2 instructions for Combox  (for  both E-series and F-series)  attached as well. You should use the one for E-series however please find the information about   PNP cables is in the instruction for F-series.

 

Please let me know if you have any other questions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...