Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Knutmyr skrev:

Mener den "tynne" er NBT EVO. Ikke helt satt meg inn i hva som er forskjellen. Men ville gått for noe som er likt i størrelse med det du har. Hvis ikke må du ha ny ramme i dash også

Så lenge festene er like tror jeg ikke det har noe å si. Det er f.eks. ingen problem å montere en M-ASK-enhet (som har samme tykkelse som den til X1) i en e60 med CCC-deksler, verre omvendt. :)

5 timer siden, BimmerBro95 skrev:

Takk for svar :)

Hva vil være en bedre løsning da? er ute etter  bluetooth avspilling, dab og kanskje handsfree all-in-one pakke liksom :P

Uten å bytte hele idriven da selfølgelig

Jeg tror ikke det finnes noen alternativer som du vil ha en dings som gjør alt, men for f.eks. DAB-delen vil både Kufatec og mObridge være bedre løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, danskiii skrev:

 

Finner ikke helt ut hva som står i f48 enda men NBT EVO ID6 er visst det nyeste systemet bmw leverer.

Legger ved en film fra bimmer retrofit

Blir nok å prøve å få til dette ja!

 

Skal prøve meg på rundt 10-12k totalt, men ser det litt an ettersom jeg skal være litt obs på hvor jeg kjøper tingene samt finne ut hvordan jeg får dette til å fungere sammen i et E karosseri :)

Vil nok igjen lage en DIY som med CIC i E82 med deleliste og priser :)

Tror jeg endte på rundt 15k. Har ikke regnet noe på det enda :P Fikk tak i spiller med skjerm og usb hos hugger for 5, nesten 6 for adapter jeg brukte, 800 for iDrive uten touch, 1300 for knapper og litt kabler og div i tillegg.. Kjøpte det meste jeg trengte nytt på Koed med BMWCCN rabatt, smådeler på GS med GS kort og gratis frakt. Koding er ikke noe stort problem, var med liste fra adapter leverandør, men ligger også lister i div forum rundt omkring. Fikk til M-Sport startup bilde bl.a ;) Sikkert mye mer jeg kan kode inn, men har da god tid på sånt senere. Her er tråden jeg startet på, med deleliste jeg fant ut underveis ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Knutmyr skrev:

Tror jeg endte på rundt 15k. Har ikke regnet noe på det enda :P Fikk tak i spiller med skjerm og usb hos hugger for 5, nesten 6 for adapter jeg brukte, 800 for iDrive uten touch, 1300 for knapper og litt kabler og div i tillegg.. Kjøpte det meste jeg trengte nytt på Koed med BMWCCN rabatt, smådeler på GS med GS kort og gratis frakt. Koding er ikke noe stort problem, var med liste fra adapter leverandør, men ligger også lister i div forum rundt omkring. Fikk til M-Sport startup bilde bl.a ;) Sikkert mye mer jeg kan kode inn, men har da god tid på sånt senere. Her er tråden jeg startet på, med deleliste jeg fant ut underveis ;) 

nå blir det jo en del forskjell på våre systemer da jeg går for EVO, samt touch controller. Jeg har som deg vært i kontakt med bimmerretrofit ang emulator, faktisk ang hele setupen også, men tviler på det blir dem da de er relativt dyre :)

ja har tatt en titt innpå tråden din der, håper alt fungerer som det skal og du er fornøyd, nbt virker utrolig gøy så gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

La nok inn dette innlegget i litt feil tråd førstegang, da jeg kom over denne litt senere.. Håpet på noen tips når det gjelder Navi/Idrive/CIC til en E91. Vurderer å montere cic navig. i min E91 11/2011. Såvidt jeg forstår trenger jeg cic-enhet produsert etter 09/2010 for dab+. Har fra før av Professional Radio med Dab+ (S654), så da er vel delen med antenne i orden. Men, er denne enheten værre å få tak i? Har søkt endel rundt på nett, fleabay osv. Kan jeg spøre om jeg har misforstått totalt når det gjelder hvilken enhet jeg trenger, eller om jeg er på leting etter riktig enhet, er disse vanskeligere å få tak i? Har ærlig talt kun skumlest en liten del av denne tråden, så beklager så mye om jeg for 8. gang tar opp det her!  Er det store prisforskjeller på slike? Noe som absolutt lønner seg mer enn et annet alternativ kanskje? Takk på forhånd for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det du skriver. Enheter med DAB+ er sjeldne, noe som igjen gir utslag på pris. Man må rett og slett bare følge med på annonser og håpe på det beste.

Alternativt kan man montere NBT, disse er mye vanligere med DAB+, men monteringen er noe mer omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Har noen spm angående Idrive og muligheter for oppgradering:

1. Tror jeg har første generasjon Idrive : M-ASK med Business NAVI

2. Blåtann modulen fungerer ikke med iphone eller android  og kan heller ikk streame musikk.. 

Er det mulig å software oppgradere denne slik at jeg kan bruke handsfree og blåtann musikk streaming?

3. Kan man oppgradere M-ASK til en nyere software for bedre navigasjon?

4. Er det andre ting man kan gjøre/burde gjøre? Fex oppgrader girkasse software.. den er ganske "laggete for tiden.."

5. Jeg spurte i en annen tråd, men er det noen som gjøre slike oppgraderingsjobber på sørlandet?

mvh T

 

BMW E60 2003 520IA:

Quote

Vehicle information
VIN    xxxxxxxxxxxxxxxxx
Type code    NA31
Type    520I (EUR)
E series    E60 ()
Series    5
Type    LIM
Steering    LL
Doors    4
Engine    M54
Displacement    2.20
Power    125
Drive    HECK
Transmission    AUT
Colour    BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
Upholstery    STOFF EDWARD/ANTHRAZIT (ABAT)
Prod.date    2003-11-05

Vehicle options
S1CA    Selection of COP relevant vehicles
S205    Automatic transmission
S320    Deleted, model lettering
S403    Glass roof, electrical
S423    Floor mats, velours
S428    Warning triangle and first aid kit
S441    Smoker package
S442    Cup holder
S459    Seat adjuster, electric, with memory
S465    Through-loading system
S494    Seat heating driver/passenger
S502    Headlight cleaning system
S508    Park Distance Control (PDC)
S522    Xenon Light
S524    Adaptive Headlights
Vehicle options
S534    Automatic air conditioning
S540    Cruise control
S606    Navigation system Business
S644    Preparation f mobile phone w Bluetooth
S698    Area-Code 2 for DVD
S785    White direction indicator lights
L801    National version Germany
S863    Retailer Directory Europe
S879    On-board vehicle literature German
S8SA    Navigation access request,country-spec.
S8SB    Telematics access request,country-spec.
S8SC    Telematics access request,country-spec.
S8SP    Control unit CO2
S915    Dummy-SALAPA
S931    Winter instead of summer tires ex-fact.
Vehicle options
S969    Navi DVD to be requested at shipping

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 29.12.2016 at 18.11, awt skrev:

Vil ikke passe nei.

Takk for svar, fant en combox telematics for Exx serien til ok pris, vet de ekstra funksjonene ikke fungerer i Norge, men kan den monteres og brukes som en combox media? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...