Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Nå, Chris A skrev:

Takk for raskt svar. Virker som det meste blir klart til iphone først. 

Sant det ja. Funker det ikke via bluetooth heller? Bruker iPhone selv og det er helt smertefritt både via bluetooth og kabel. Litt mer valgmuligheter når du har koblet til kabel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sluquet skrev:

Sant det ja. Funker det ikke via bluetooth heller? Bruker iPhone selv og det er helt smertefritt både via bluetooth og kabel. Litt mer valgmuligheter når du har koblet til kabel.

Virker via bluetooth. Men får ikke opp album cover osv. Heller ikke spillelister. Skifter sang ned piler. Kabel får jeg bare til å spille dem sangene som er lagret på telefonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte en diagnose med Carly adapteren idag, så kom det opp en nye meny i app'n. Retrofit. Der kunne en bestille et Bluetooth/AUX kit for Enkel installasjon i alle E60/E90 samt 1 serie om disse bare hadde AUX installert. En skulle da kunne høre musikk via bluetooth. Noen her som har kjøpt denne eller hørt noe om hvor enkel den er å installere? Mener det var ca 40$ for dette kit.

http://www.ivini-tech.de/en/adapter/retrofit/carly-bluetooth-multimedia-aux-interface-for-5-and-6-series-bmw/a-9002/

Hadde jo vært helt konge om dette er en Quick fix så en kan gi faen i dette DAB+ møkka.

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerer akkurat likt som alle andre aux-bluetooth-adaptere såvidt jeg kan se, altså det er bare en trådløs aux-kabel.

Man får dingser som gir deg akkurat det samme til noen få dollar på eBay. Den retrofit-knappen din legger nok bare til aux, noe du allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, awt skrev:

Den fungerer akkurat likt som alle andre aux-bluetooth-adaptere såvidt jeg kan se, altså det er bare en trådløs aux-kabel.

Man får dingser som gir deg akkurat det samme til noen få dollar på eBay. Den retrofit-knappen din legger nok bare til aux, noe du allerede har.

Men hvor installeres denne? Ser jo det er et støpsel på den, så da bruker en jo ikke AUX inngangen. Å vil en kunne spille av Spotify via denne feks 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den plugges inn bak i spilleren.

Såvidt jeg får inntrykk av er at den er laget for biler uten aux originalt, evt. at man erstatter den originale aux-tilkoblingen.

Den gir deg akkurat samme funksjoner som en vanlig aux-kabel gir deg, ingenting mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, awt skrev:

Den plugges inn bak i spilleren.

Såvidt jeg får inntrykk av er at den er laget for biler uten aux originalt, evt. at man erstatter den originale aux-tilkoblingen.

Den gir deg akkurat samme funksjoner som en vanlig aux-kabel gir deg, ingenting mer. 

De skriver jo at bilen må ha AUX originalt eller ettermontert. De skriver også at bilens AUX vil fortsette å fungere som før. Så da kan en jo ikke erstatte denne. Når de i tillegg skriver det skal være veldig enkelt å installere, så tenkte jeg at en kanskje ikke trengte å ha ut spilleren.

Det som irritere litt er at ikke installasjons veiledningen ligger tilgjengelig hos Carly. En må tydeligvis kjøpe dingsen ført for å få denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig den fungerer parallelt med aux, men uansett hvordan du vrir og vender på det er dette i praksis bare aux, ingenting annet.

Kontakten som er avbildet plugges inn bak spiller. Det er bare der den passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Det er godt mulig den fungerer parallelt med aux, men uansett hvordan du vrir og vender på det er dette i praksis bare aux, ingenting annet.

Kontakten som er avbildet plugges inn bak spiller. Det er bare der den passer.

Oki. Men da er det jo fremdeles litt jobb når en må ha ut spiller. Må vel bort med det meste av midtkonsollen da, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av med listen på dashbordet, klimapanelet og listen foran spilleren så har man den ute, men jeg ser ikke hvorfor noen i det hele tatt gidder å vurdere dette produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, awt skrev:

Av med listen på dashbordet, klimapanelet og listen foran spilleren så har man den ute, men jeg ser ikke hvorfor noen i det hele tatt gidder å vurdere dette produktet.

Siden jeg ikke har mulighet for å høre musikk via Bluetooth pr idag, så hadde jo dette vært en enkel måte å få til dette på. Får jeg mulighet for å ha Spotify via bluetooth, ja da trengs jo ikke DAB+ med det første.

Kan så klart installere Combox, men da snakker vi mer penger enn 350kr som jo er prisen på dette produktet.

Bruker en penger på Combox, ja så kan en ikke installere feks mObridge DAB+ etterpå som jeg har skjønt det. Med denne løsningen vil vel både DAB+ samt bluetooth musikk fungere, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var at du like gjerne kan kjøpe denne, så sparer du 335 kr (evt. mer om du tar med frakt og moms).

Den dingsen fra Carly vil aldri gi deg DAB+, med mindre du har en telefon som har dette.

For 3.(?) gang. Dingsen du linker til gir deg akkurat det samme som om du kobler telefonen din til bilen via aux. Så om du lurer på hvordan den virker og hvilke funksjoner du får kan du fint teste på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, awt skrev:

Poenget var at du like gjerne kan kjøpe denne, så sparer du 335 kr (evt. mer om du tar med frakt og moms).

Den dingsen fra Carly vil aldri gi deg DAB+, med mindre du har en telefon som har dette.

For 3.(?) gang. Dingsen du linker til gir deg akkurat det samme som om du kobler telefonen din til bilen via aux. Så om du lurer på hvordan den virker og hvilke funksjoner du får kan du fint teste på den måten.

Nå skriver jeg jo heller ikke noen plass at denne skulle gi meg DAB+. Jeg skrev at den kan gi meg spotify via Bluetooth, å jeg dermed slipper å bruke 5-8K på installasjon av DAB+ adapter, når jeg har musikk fra spotify, fremfor via DAB+:-)

 

 

Endret av barsjef
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...