Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Alt skal fungere, med unntak av navigasjon på HUD om du har det. Dette vil mest sannsynlig aldri komme til å fungere heller, da NBT ikke har MOST-tilkobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nesten mest på pris og smak. Så det beste er igrunn å lese litt rundtom ang. erfaringer med de forskjellige og gjøre seg opp en mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBT på E60 fungerer, men i følge Patryk (Bimmer-tech) er dette noe som "er mulig" å få til. Når Patryk kommer med en slik tilbakemelding betyr dette omfattende arbeid og et system som ikke er like godt integrert i bilens system som CIC. Tyre monitor vil f.eks inneholde en helt annen bil enn din E60. Hadde det ikke vært for at dette ikke blir like godt integrert som CIC ville jeg kjøpt det selv.

Da ville jeg mye heller fått for et komplett sett med CIC, combox, 6FL/6NR etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Jeg har en Bmw 318D Sedan Msport 2013 (F30 Chassie). Har nå den vanlige stereo pakken med 4 høytalere og liten navi skjerm.

Var på Ebay og kom over en pakke med 8.8" skjermen, idrive hjul, og dvd spilleren som skal være alt som trengs til og bytte til større skjerm.

Hvordan er det og kode dette? Kan det gjøres på Bmw verksted? Har hørt at mange nekter og kode om slike navi skjerm bytte ved kjøpt fra bla ebay/tyskland.

Kom også over annet instrument der bensin nåla osv var borte og alt var digitalt.

Legger ved linker under:

Digitalt Instrument: http://www.ebay.com/itm/151263404907?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Navi Pro Idrive: http://www.ebay.com/itm/221382822054?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2648

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål jeg har stilt tidligere, BMW virker ikke å være så veldig lysten på å svare meg. Ikke tyskland en gang.

Har en BMW E91 med nesten alt utstyr, 2009 mod. Tyskimportert 2012

Her har jeg Navi Pro, BMW Assist, BMW SOS,  Internett, BMW Online, Bluetooth styring av musikk via kabel m.m

i) Har flere ganger spurt BMW først om min SOS fungerer når jeg har koblet opp mobil via bluetooth. De bare sa er det ikke bare å teste? Hvis man er i et uhell og krasjsensoren aktiveres så skal bilen selv ringe til nødetatene. Men hvis en selv trykker inn knappen kommer en jo iht manualen til et sentralbord hos BMW som kan hjelpe deg videre??

ii) Kan jeg få aktivert BMW Online/Internett nå? Det er jo på plass i Norge

Den tekniske avdelingen hos BMW Norge skulle ringe meg men det gjorde de aldri. Tyskland BMW ba de ringe meg og hjelpe meg nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Assist/SOS-funksjonen har et eget simkort som ligger i bilens bluetooth-modul, og det er dette som blir benyttet om det skulle skje et uhell. Det er ikke mulig å få denne funksjonen til å fungere via bluetooth.

For at BMW online og slikt skal fungere må du ha combox, og den kom ikke før året etter. Om bilen hadde vært ny nok til å ha combox måtte du ha fjernet assist-funksjonene, da biler med disse bruker bilens innebygde sim-kort til online-funksjonene, og ikke bluetooth-tilkoblingen.

Hva er Bluetooth styring av musikk via kabel"? Enten er man tilkoblet trådløst via bluetooth, eller så er man tilkoblet via kabel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man skulle gått til annskaffelse av cic og combox, er det mulighet for at noen av ekspertene her kan være behjelpelige med og kode inn dette? muligens hjelpe med montere også? betaler selvsagt or hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Assist/SOS-funksjonen har et eget simkort som ligger i bilens bluetooth-modul, og det er dette som blir benyttet om det skulle skje et uhell. Det er ikke mulig å få denne funksjonen til å fungere via bluetooth.

For at BMW online og slikt skal fungere må du ha combox, og den kom ikke før året etter. Om bilen hadde vært ny nok til å ha combox måtte du ha fjernet assist-funksjonene, da biler med disse bruker bilens innebygde sim-kort til online-funksjonene, og ikke bluetooth-tilkoblingen.

Hva er Bluetooth styring av musikk via kabel"? Enten er man tilkoblet trådløst via bluetooth, eller så er man tilkoblet via kabel. :)

Oki takker for svar. Lurer virkelig da på om den SOS funksjon funker her i landet.

Jeg vet jeg ikke har Combox og har lurt på om jeg skal installere det, må lese meg litt mer opp på det men fikk tak i BMW sin treningsmanual for Combox, står masse der. Men det må nok kodes inn, skal prøve å få satt opp MOST og DIS

Jeg må ha mobilen oppkoblet også via bluetooth for å få overført musikkinfo på iDrive og for å kunne styre musikken fra rattet. I utgangspunktet skulle jo det gått uten som på en vanlig iphone med hodetelefoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...