Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det finnes noen firma som reklamerer for CIC på finn.no, men med tanken på at prisen er type blod tør jeg ikke å tenke på hva NBT vil, om de i det hele tatt skaffer dette. Det beste vil nok være å få tak i et sett selv på f.eks. eBay e.l. (ellers har jeg en av typen selges til rett pris liggende, med DAB+).

 

Ang. montering ville jeg nok heller gjort dette selv, evt. fått noen her inne til å gjort det. Bilradiospesialister o.l. kan nok muligens installere, men ser for meg de vil slite med kodingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg litt flere spørsmål til deg  :smile:

Hva er det du har liggende, hva inneholder den og hva skulle du hatt for den i så fall? 

Vil alle funksjonene virke som før og fremtidige oppdateringer...vil de kunne installeres som vanlig?

Tar jeg feil, eller må softwaren være ihht det forskjellige ekstrautstyret som er i de forskjellige bimmerne?

Nå har ikke jeg vert borti koding før, så.....  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjerm, computer og kontrollhjul med touch. Dette er det en normalt får om man kjøper NBT. I tillegg trengs en modul for å benytte dette i en "e-bil", knapperekke rundt "CD-spilleren" (her kan du nok benytte din eksisterende), samt touch-modul (original BMW-del). Pris kan vi ta på PM.

Det meste vil fungere utenom pilene på navigasjonen som du nevner såvidt meg bekjent, uten at jeg vil garantere dette.

Bilen vil nok ikke la seg oppdatere hos f.eks. BMW med mindre du setter tilbake den originale for anledningen.

Hva du mener med det siste vet jeg ikke helt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger jeg skjermen? Ser ut som det er en original skjerm som blir brukt på de fleste videoene jeg har sett.

Med det siste mener jeg at jeg helst skulle hatt noen som vet bedre enn meg til å kode sakene :)

Litt synd at navi pilene ikke fungerer, det er kanskje det som stopper meg inntil det er løst, men hvis du vil kan du godt sende meg prisen du vil ha for det på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok dessverre bytte skjerm også. Du beholder skjermhuset du har, men bytter ut selve panelet.

Det var vel det nest siste jeg ikke forstod egentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg tenker  er at det er vel forskjellige tilganger i IDrive systemet etter hvilket ekstrautstyr som er på bilen fra fabrikk, eksempelvis hvis du har hengerfeste fra fabrikk, så er det en funksjon der det er et zoomkamera for hengerfeste i menyen, instruksjonsboken hadde jeg og i min 2013 X3  med NBT som jeg nettopp solgte.

Så er det f.eks innstillinger for headup displayet, dette finnes vel ikke i modeller uten dette.

 

Håper det var litt mer oppklarende  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Alle iDrive-enhetene er hovedsakelig like når det kommer til slikt. Man "bare" koder enheten etter hvilket utstyr bilen har.

Når det er sagt så finnes det NBT-enheter med litt forskjeller når det gjelder videoinnganger eneste. Noen har flere enn andre, alt etter om de ble levert med ryggekamera, sidekameraer og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er DAB+ montert. Er det da en antennekabel opp til takantenne for FM og en kabel for DAB eller er det felles kabel? Vet du noe om det?

 

Har nå kjøpt en Dension Gateway 500S til min E87 ifra -06 nå, men har ikke så lyst til å ha DAB antennen i vinduet. Man får kjøpt ny takantenne som er beregnet for DAB til den bilen, men litt kjedelig hvis jeg mister FM radioen pga at jeg må bruke den antenneutgangen til Denson modulen.

Endret av Øyvind.L
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp. Jeg har en bmw e87 05 modell hvor CCC enheten har streiket helt og gått i svart. Kan jeg kjøpe brukt på ebay og sette inn denne uten noen større problemer? Eller trengs det koding og må det være en spesiell CCC enhet. Ser det er forskjellig delenummer ute går her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårstår jeg d riktig når dette er CIC? post-85177-14281479805767.jpg

Står montert i en 116d e81 2009.

Hva kan jeg ettermontere til denne? Bluetooth, dab? Hva ant? Finnes det forskjellige "nivåer" av oppgradering?

Hvor handle? Erfaringer med ebay?

Skal oppgradere kart etter påske så d e allerede i boks.

Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har CIC.

Skal du oppgradere noe ville jeg ettermontert combox som muliggjør streaming av musikk over bluetooth, BMW Apps, Internett og så videre.

Skal du ha DAB+ må du bytte til en CIC som har dette innebygget. Alternativet er da å ta steget til NBT som har combox integrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...