Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

er bare 4 pins på den gamle kontakten på kontrolleren min. 

Noen tips til hvordan man får inn i CIC spilleren? Sliter som det, i frykt for å ødelegge noe er jeg jo forsiktig. men jeg mangler 0,5 cm for å få den helt inn.

Ligger mye kabler bak, men jeg har prøvd det meste. Det er og DAB på denne, jeg har to ledige antenneinnganger, noen som vet hvilken?

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er sikkert stilt tidligere.. men jeg prøver...

Driver å "fylle" bilen med DYNAMAT. Har tatt panseret da det var enklest.

Er det noen som har en liten guide til hvordan legge dette på en fornuftig måte i resten av bilen? tenker da på hvordan løsne matter etc.. selve festinga av DYNAMAT skal jeg nok klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er sikkert stilt tidligere.. men jeg prøver...

Driver å "fylle" bilen med DYNAMAT. Har tatt panseret da det var enklest.

Er det noen som har en liten guide til hvordan legge dette på en fornuftig måte i resten av bilen? tenker da på hvordan løsne matter etc.. selve festinga av DYNAMAT skal jeg nok klare ;)

For å få det ordentlig så er vel det beste og ta ut "alt". Stoler, tepper, bakseter, trekk i bagasjerom osv osv.. Ihvertfall det jeg gjorde på min gamle. Spørs jo hvor mye du skal legge på og hvor mye du ønsker å dempe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må vell være så ærlig at jeg vell ikke kommer til å gå så hardt til verks i første omgang. ser for meg at jeg ønsker å "slenge på litt" på torpedo-vegg og under "føtta" i første omgang... så tar jeg heller litt mer når jeg begynner å bytte høytalerene etc....

så hvordan løsne matter etc uten å ødelegge er vell første spørsmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk endelig montert combox i bilen idag! Stoooor takk til SweetBMW for hjelp med kobling og koding.

Kjøpte meg en splitter ny combox 2000 på ebay og ferdig levert på posten kom den på knappe 1500,- Selger markerte den som gave og da slapp jeg unna mva.

SweetBMW klarte også å oppdatere CIC til V.42 så jeg har nå endelig en BT som fungerer med tlf min, med kontakter og eposter osv syncer som det skal.
Fikk også BMW Connectdrive. Eneste jeg mangler nå er USB i midtkonsollen, var en misforståelse mellom SweeBMW og meg som gjorde at dette ikke ble montert samtidig. Så snart det er oppe får jeg også tilgang til BMW Apps.

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er en helt ny layout på grafikken, da spesielt på navigasjonen. Systemet virker også generelt raskere og mer stabilt. Ofte kunne det gå flere sekunder mellom hver gang man trykket på knappene, men mulig dette er en placeboeffekt.

Føles ut som om jeg har fått meg ny bil, er ikke så misunnelig på kona sin Tesla lengere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig montert combox i bilen idag! Stoooor takk til SweetBMW for hjelp med kobling og koding.

Kjøpte meg en splitter ny combox 2000 på ebay og ferdig levert på posten kom den på knappe 1500,- Selger markerte den som gave og da slapp jeg unna mva.

SweetBMW klarte også å oppdatere CIC til V.42 så jeg har nå endelig en BT som fungerer med tlf min, med kontakter og eposter osv syncer som det skal.

Fikk også BMW Connectdrive. Eneste jeg mangler nå er USB i midtkonsollen, var en misforståelse mellom SweeBMW og meg som gjorde at dette ikke ble montert samtidig. Så snart det er oppe får jeg også tilgang til BMW Apps.

Mulig det bare er meg, men jeg synes det er en helt ny layout på grafikken, da spesielt på navigasjonen. Systemet virker også generelt raskere og mer stabilt. Ofte kunne det gå flere sekunder mellom hver gang man trykket på knappene, men mulig dette er en placeboeffekt.

Føles ut som om jeg har fått meg ny bil, er ikke så misunnelig på kona sin Tesla lengere :P

Mulig og få link til selgeren du kjøpte fra? skulle hatt en jeg og^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok et litt uvitende spørsmål.

Koblet idag mobilen, med en vanlig jack-kabel, til aux inngangen under armlenet. Eneste stedet det kom lyd var i høytaleren på mobilen.....

Hva er feil?

Har du hatt oppe midtkonsoll? kan vippe opp dekselet der og se om kontakten faktisk er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig og få link til selgeren du kjøpte fra? skulle hatt en jeg og^^

No problemo. :)

http://www.ebay.com/itm/Combox-Media-BN2000-BMW-COMBOX-9257160-/151651470840?

Han godtok mitt bud på 120GBP. Begynn lavere, tror jeg la inn bud på 100GBP 2 - 3 ganger før jeg gikk opp til 120 og det godtok han. Tok ca 1 uke å få den sendt til Norge, og som nevnt så merka han den som gave og la ikke noe kvittering i sendingen. Så jeg slapp unna mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig kommentar. Greit å vite at du faktisk ble fornøyd. Fant ut hva den SOS feilen var, var en feil i kodinga som gjorde at instrumentet fortsatter leter etter TCUen. Men det funka etter en liten tweak på den andre E90en :)

Når det gjelder layouten osv så er den nok en del raskere. Min ble raskere også. Det var forresten litt styr å koble den USB\AUX porten i bilen. Har ikke helt skjønt om det er en lett måte å gjøre det på, må se litt nærmere på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig kommentar. Greit å vite at du faktisk ble fornøyd. Fant ut hva den SOS feilen var, var en feil i kodinga som gjorde at instrumentet fortsatter leter etter TCUen. Men det funka etter en liten tweak på den andre E90en :)

Når det gjelder layouten osv så er den nok en del raskere. Min ble raskere også. Det var forresten litt styr å koble den USB\AUX porten i bilen. Har ikke helt skjønt om det er en lett måte å gjøre det på, må se litt nærmere på det.

Bare hyggelig. Du var eneste av de jeg har kontaktet og spurt om hjelp som faktisk gadd å ringe meg, og svare på spørsmålene mine.

Jeg har jo bygd utallige racingbiler, supra, skyline, s14 /13, Audi S2 osv. Hadde nok lett klart å koble dette selv, men du ville gjøre det og det var helt ok for meg i og med situasjonen har blitt som den er etter ulykken min ifjor sommer.

Så bra du fant ut av det med SOS varselen. Ringer deg til uka så kan vi møtes for å fikse det.

Er kanskje lettere å trekke kabelen til USBen med type utstyr som elektrikere bruker for å trekke kabel. Det bruker jeg ofte, eller en litt myk men tykk ståltråd. Så slipper man kanskje demontere hele midtkonsollen?

Nok en gang, tusen takk for hjelpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Du var eneste av de jeg har kontaktet og spurt om hjelp som faktisk gadd å ringe meg, og svare på spørsmålene mine.

Jeg har jo bygd utallige racingbiler, supra, skyline, s14 /13, Audi S2 osv. Hadde nok lett klart å koble dette selv, men du ville gjøre det og det var helt ok for meg i og med situasjonen har blitt som den er etter ulykken min ifjor sommer.

Så bra du fant ut av det med SOS varselen. Ringer deg til uka så kan vi møtes for å fikse det.

Er kanskje lettere å trekke kabelen til USBen med type utstyr som elektrikere bruker for å trekke kabel. Det bruker jeg ofte, eller en litt myk men tykk ståltråd. Så slipper man kanskje demontere hele midtkonsollen?

Nok en gang, tusen takk for hjelpa.

Ja nei det er jo ikke det som er problemet med å trekke kabelen egentlig. Men jeg ser tankegangen din. Problemet var å få ut selve AUX kontakta i midtkonsollen og sette inn den nye, fordi man kommer ikke til for å klemme inn mothakene som holder den på plass i konsollen.

BMW instruksen sier man kan gå fra baksiden men det er omtrent umulig, så alle jeg prata med sa jeg måtte av med konsollen i sin helhet. Men det er vel for så vidt en grei jobb egentlig, par skruer her og der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt oppe midtkonsoll? kan vippe opp dekselet der og se om kontakten faktisk er tilkoblet.

Ikke åpnet å sjekka nei. Regner med ting som er originalt fungerer som det skal...

Men om e kan få combox til 1500,- så......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...