bricks Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Egentlig så er det jo ganske enkelt, markedet bestemmer prisen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethW Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Jepps. Har et par kompiser som har handla seg helt ok sladdebiler til uhyret billig prislapp. I fjor sommer solgte jeg en gjennomført sierra turbo, sinnsyke mange hits, men lite hendvendelser forutenom småpjokker som mest var interessert i hvor mye hester og hvor fort den går... - helt klart kjøpers marked. Noe som har vært lenge etter mitt syn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Vi fikk solgt vår 2007 golf tdi som var gått 75k på 3-4 dager, den lå over gjennomsnittspris også. ca 2-3mnd siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Tregt bruktmarked ja! Rart at nybilsalget går så det feier, kjøper folk heller nytt eller hva er det for noe! Er glad jeg slipper å selge noe på Finn.no for tiden, skulle ha solgt båten med med kjøpersmarked og dødt båtmarked gidder jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B3KK15 Skrevet Desember 13, 2011 Share Skrevet Desember 13, 2011 Men E34'er med lav km går som hakka møkk!!! *sur* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Jeg jobber i bransjen, og fra oktober til nå har bruktmarkedet vært veldig rolig. På nytt har det vært bedre, men heller ikke der har det vært samme omsetningstempoet som tidligere i år. Når man skal selge bruktbil, gjelder det å ha riktig pris, og det er ikke nødvendigvis en "lav" pris. Gjelder bare å ha is i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30236738 har denne her ute for salg nå ja jeg har lagt den rimelig høyt i pris, men har ikke noe hast med å selge ikke er annonsen noe å skryte av heller 1 bilde men har ringt et par, men må nok sette ned prisen og legge ut en 10talls bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Tregt bruktmarked ja! Rart at nybilsalget går så det feier, kjøper folk heller nytt eller hva er det for noe! 5 års garanti og serviceavtaler opp til 5 år gjør sitt på nybilfronten. Det er spesielt nyere biler uten denne servicen og garantien som knapt er salgbart.. Folk vil åpenbart legge noen tusenlapper ekstra på bordet for å ha et rimelig og sikkert bilhold de neste årene. Samtidig kan man selge bilen med rest. nybilgaranti og det er defnitivt en bonus.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30236738har denne her ute for salg nå ja jeg har lagt den rimelig høyt i pris, men har ikke noe hast med å selge ikke er annonsen noe å skryte av heller 1 bilde men har ringt et par, men må nok sette ned prisen og legge ut en 10talls bilder Skal du selge en så fin bil, også legger du ut ETT bilde? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Jeg solgte min bil for noen mnd siden. På 1 dag hadde annonsen 600 visninger, og bilen ble solgt dagen etter. Bilen ble lagt ut lørdag i 22-tiden og var solgt kl 15 neste dag http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30467867 Fikk 17.000,- for bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 14, 2011 Share Skrevet Desember 14, 2011 Jeg jobber i bransjen, og fra oktober til nå har bruktmarkedet vært veldig rolig. På nytt har det vært bedre, men heller ikke der har det vært samme omsetningstempoet som tidligere i år.Når man skal selge bruktbil, gjelder det å ha riktig pris, og det er ikke nødvendigvis en "lav" pris. Gjelder bare å ha is i magen. Jeg jobber som bilselger og sitter med samme erfaring. Det har vært veldig rolig etter Oktober, som for meg var en relativt bra måned egentlig. Folk kjøper heller nytt enn brukt pga. garantien, og merker at de fleste er generelt livredd for verkstedregninger og det å kjøpe katta i sekken. Tror også mange sitter og avventer til nyåret pga. de er usikker om de skal kjøpe bensin eller diesel, samt at de ser for seg et verditap på bil ved å kjøpe så sent på året. Jeg tror det løsner i Januar. Forsøkte å selge privatbilen min i høst uten en eneste henvendelse. Prisen var riktig også. Nå har jeg skuffet penger inn på børsen med håp om økning slik at jeg slipper å være avhengig av bilsalg for å finansiere boligen jeg bygger, for føler faktisk det er større sjans for oppgang der enn å få solgt bil i disse tider, noe som sier sitt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw cab Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Jeg jobber også som bilselger.Har mitt eget firma.Og dette året er det værste jeg hatt noen gang på mange mange år.Før gikk alle billig biler unna.Nå står de lenge.Folk vil ha mest mulig til minst mulig pris. De vil ha rundt en 2006-2008 mod.Med skinn,klima,xenon,navi ++++ Og de skal maks betale 100.000 kr,- Må bare le av sånne kunder.Og jeg merker at BMW salget er veldig treigt.Må ha riktig pris og nesten finne riktig kunde.Da er sjangsen stor for at bilen blir solgt. Håper 2012 blir et bra år for oss i bilbransjen. SKÅL for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Jeg har også stor tro på at det løsner skikkelig etter nyttår - skål for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 17, 2011 Share Skrevet Desember 17, 2011 Noen biler selger seg selv, andre er skikkelig tungsolgte. Brukt gammel BMW tror jeg er av det tyngre slaget. Dyr forsikring, svært ofte ungdomskjørt, ofte tøft behandlet og uforholdsmessig slitt, image osv. Golf er et eksempel på det motsatte. Sosialt akseptert av alle, populær bil nr to eller førstegangsbil uansett alder, rimelige deler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Desember 18, 2011 Share Skrevet Desember 18, 2011 Jeg har nettop gått fra gammel 525d (2005 modell) til helt ny toyota avensis, i mitt tilfelle påtvunget firmabil. Jeg forstår veldig godt at folk heller vil kjøpe nye biler enn gamle BMW, den "gamle" 525en var selvfølgelig bedre på absolutt alt enn toyotaen, men gamle biler har feil, og feil koster penger. Avensisen er 100% kjedelig, men som nybilkunde ville jeg satt stor pris på at den garantert ikke kostet meg en krone mer enn innkjøpspris+vanlig service. Jeg kjøpte også en 2008 modell 120i til kona etter at jeg solgte 525en. Den bilen var i utgangspunktet priset ca 50 000 over hva jeg kjøpte den for (hos en forhandler), jeg kjøpte den ca 6 mnd etter at den ble tatt i innbyte av forhandleren og da var den satt ned ca 20 000 til. Jeg prutet altså over 30 000 på det. Og selger tok endel service og skiftet alle bremser før jeg fikk den. Selger solgte den for mindre enn han kjøpte den for og gikk dermed i netto tap. Nå kan han selvfølgelig ha tjent masse penger på den bilen den ble tatt innbytte mot, men jeg tviler. Likevell er jeg usikker på om jeg gjorde ett fantastisk kjøp. Etter at jeg kjøpte bilen (som er solgt ny i Norge) har jeg hatt reklamasjonssaker mot BMW på ca 30 000kr i deler og arbeid (bla. ny diffrensial og nye coiler) noe jeg hadde hatt en helvetes jobb med om jeg hadde kjøpt en importer bil fra en forhandler 1000km borte. Med dagens reklamsjonsrettigheter kommer det til å sitte fryktelig langt inne å kjøpe noe annet enn en bil som er eldre enn 4 år eller solgt ny i ett annet land. I praksis kan man stort sett få fikset alt som ikke er slitedeler nevnt i servicedokumenter på reklamasjon dersom bilen er nyere enn 5 år og ny i norge. Salget av 525d gikk også ganske tregt og jeg tapte rundt 50 000 pr år jeg hadde eid den, men solgte den også da med en sprukket eksosmanifoil som kjøper skulle fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå