Gå til innhold

Zamot's E91 325D M-sport Performance

Zamot
 Share

Anbefalte innlegg

Kal den bare for en 325d du, så får folk seg heller en overalskelse :) Har selv orginale 17" og kun "325d" emblem bak på min selv om den går bortimot likt som en 335d med tuninga, er mange E60/61 530 og F10er som har gått på "smell" der :wink:

Har selv vurdert sterkt en sånn Quife diff men jeg vet ikke helt om jeg har bruk for det. 90% av tiden kjøres bilen rundt i daglig drift og motorveicruising, kjører så si aldri på bane eller særlig svin i svinger. Får se hva det blir til :)

Uansett, en utrolig rå bil du har endt opp med. Litt av en utvikling du har hatt på den :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kal den bare for en 325d du, så får folk seg heller en overalskelse :) Har selv orginale 17" og kun "325d" emblem bak på min selv om den går bortimot likt som en 335d med tuninga, er mange E60/61 530 og F10er som har gått på "smell" der :wink:

Har selv vurdert sterkt en sånn Quife diff men jeg vet ikke helt om jeg har bruk for det. 90% av tiden kjøres bilen rundt i daglig drift og motorveicruising, kjører så si aldri på bane eller særlig svin i svinger. Får se hva det blir til :)

Uansett, en utrolig rå bil du har endt opp med. Litt av en utvikling du har hatt på den :D

jeg ser vitsen med diffen Fredrik, selv på min litt oppskremte 318d er det vanskelig å få kreftene i baken hvis det ikke går rett frem. Og det hadde vært morro med sperre i rundkjøringer og litt kraftigere svinger.

Skjønner at et er morro med ulv i fåreklær, din hadde vel vær enda mer hvis du fjerna 325d merkene da det vel går med 320d og 318d i vårt land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser vitsen med diffen Fredrik, selv på min litt oppskremte 318d er det vanskelig å få kreftene i baken hvis det ikke går rett frem. Og det hadde vært morro med sperre i rundkjøringer og litt kraftigere svinger.

Skjønner at et er morro med ulv i fåreklær, din hadde vel vær enda mer hvis du fjerna 325d merkene da det vel går med 320d og 318d i vårt land.

Ja det vurderes sterkt, ikke bare pga kjøreegenskapene men også da fremkommligheten på vintern blir bedre visst nok :) Kunne ha fjerna emblemet bak også, med de dobble stussene avslører jo at det er minst en 325 likevel :) Men forfra og fra siden så ser den jo "fredlig" ut da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er moro med "sleeper" biler ja.

Men uansett har jeg ikke tenkt å ha noe emblem bak, jeg er glad i "clean" look. Var mest i denne tråden, kanskje på noe "show-skilt" og lignende.

Klart hvis du aldri gir gass i sving, kjører 17", aldri sladder etc. så trenger du ikke diff. Med mindre du vil ha bedre fremkommelighet på vinteren. Jeg har ikke prøvd, men er sikker på at det er dag og natt i forskjell.

Jeg angrer hvertfall ikke, svingete landeveier, når det er regnvær (selv rett frem f.eks. ut av lyskryss), osv., det bare sitter og skyver bilen fremover.. :)

Ikke fått testet bremsene skikkelig, litt pløsete pedal tror de må luftes en gang til gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor for man tak i denne diffen her då? Og hva koster den ? Passer det på alle e90 diesel? :-)

Edit: har lest litt i tråden din og funnet ut av tingene :-) men fornøyd? Gøyere og kjøre no når du gir på?bane? :-)

Hei, jeg kan skaffe for under 9000,- tenker jeg. Driver med tuning på si. Har en dyktig mekaniker som installerer (vi har ikke satt noen pakkepris enda, det avhenger om man vil også vil ta foringer, stabstag etc. i samme slengen).

Fornøyd ja! Kjørt både på vått (helt rått utrolig og det sitter og/eller sladder ettersom hvordan man ratter) og tørt. Ikke testet på bane enda, men eller gjør den en bra jobb og hindrer antispinnlampen i å blinke, så nå trenger jeg egentlig ikke skru av første hakket. Bare om man kjører veldig gris eller ønsker å sladde (i regnvær), da må antispinn skrus av. Men skrur av første hakk stort sett av gammel vane uansett.

Banekjøring blir det kanskje lørdag 7.juli på rudskogen http://www.trackday.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bil med veldig mange kule mods! Jeg er veldig nysgjerrig på hva du betalte for den diffen, og hvor mye arbeid det var å få det på plass. Er det noe man kan installere uten å være mekaniker?

Send meg gjerne en PM om du ikke vil skrive det i tråden din her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig bil med veldig mange kule mods! Jeg er veldig nysgjerrig på hva du betalte for den diffen, og hvor mye arbeid det var å få det på plass. Er det noe man kan installere uten å være mekaniker?

Send meg gjerne en PM om du ikke vil skrive det i tråden din her.

Hei, se over, ca 9000,-. Jeg driver med chiptuning og delesalg, så hvis noen er interessert så er det bare å sende en PM.

Kan også få ordnet installasjon, send PM.

Det var ikke voldsomt med arbeid, men man må vel fort regne med en dags jobb. Om man har gjort det før så kan man sikkert gjøre det på en halv dag.. Jeg er ingen mekaniker selv, men skrudde jeg den inn og ut selv (enklere enn forventet), men fikk litt hjelp av en erfaren mekaniker til å bytte diffen i selve huset. Ville nok ikke gjort det selv om man ikke er vant til å presse av lager etc.. og har verktøy for dette samt stor segringtang.. I tillegg er det greit å vite hvordan man kjenner etter om den er passe tight uten for mye slakk. Min var helt perfekt ifg. mekanikeren, og jeg regner med det går bra i 90% av tilfellene. Har bilen gått langt så kan det hende man bør kjøpe nye lager/baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...