Gå til innhold

Kjøp av E61, preface eller LCI model?

Ron Jeremy
 Share

Prefacelift E61 eller LCI?  

17 stemmer

1. 1. Prefacelift E61 eller LCI?

• Velg deg heller en LCI 520Dat, dette er en bedre bil!
      9
    • Prefacelift med grom motor og bra utstyrt er veien å gå!
      8

Anbefalte innlegg

Har et spm til dere gutta.

:D

Som småbarnspappa (minste er 6 uker idag) og eier av en X3 som familiefrakter, føles den etterhvert litt trang.

Ikke hjelper det at X3 er gammelmodig, manuell, og lite sofistikert til å være en BMW heller.

Den gang var det 4 hjulstrekk og sitte høyt som var greia, og vi var bare 3.

Så etterhvert som man har blitt 4 i bilen, så har jeg begynnt å titte litt på E61.

Stikkord som komfort, autolat, og et mer "kvalitetsprodukt", mer BMW rett og slett, og ja, eh plassen ;)

Det ideelle hadde vært en E70, men i et år med huskjøp osv, blir det feil, så vi snakker om en "fornuftsvalg" her.

Og i utgangspunktet hadde jeg siktet innstilt på 520Dat LCI.

budsjettet er 3-350.000.-

Og for denne summen kan man tilsynelatende få en 06 525i/D og også med en X i navnet, hyggelige saker det.

eldre enn 06 blir nok feil for meg.

Savner tiden med E91 og keyless go bl.a.

På den annen side, med en mer nøktern motorisering, kan man få 520Dat 08 modeller, med den ganske så sexy nye girspaken, og lekre nye lyktene, og potensielt en bedre bil med færre barnesykdommer.

Hva mener folket, gi en begrunnelse og stemm!

På forhånd takk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok tatt det "kjedelige" valget og gått for en LCI. Jeg liker nyest mulig og så synes jeg det er litt vel mye skriverier om småtull med E60 og på facelifter pleier mye være ryddet opp i.

Ja, jeg har sett det er noe skriverier ifbm eldre E6* modeller, samtidig er det jo kanskje mulig å styre unna de dyreste tingene?

Men har litt dårlig erfaring med bl.a en 01 mod 530dat jeg hadde.

Denne kostet med 50 store på halvannet år, slikt blir helt feil, gidder ikke utsette meg for slikt igjen.

Men 06 525xi kan da ikke bli like gæli?!?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være en mest mulig alt i ett-bil, med litt morrofaktor, så ville jeg satset på mest mulig hk og sylindre for pengene. Skal det være en ren familiefrakter så vill jeg kjøpt så nytt som mulig. LCI baklykter er vel full mulig å montere på en pre facelift? Tviler på at pre-facelift er så mye dårligere. Sånn i utgangspunktet virker det som automatkassen er LCI sitt største fortrinn, hvis det er den typen giring du vil gå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for prefacelift 525IX uten å blunke, men velg M-sport så er det kun de værste kjennerne som ser at det ikke er LCI :wink: Du får en gøyal bil med 218 hk bensin rekkesekser, det kan jo ikke bli bedre! Familiebil må ikke bli for kjedelig og fornuftig, i denne sammenheng så er en LCI 520d uten firehulstrekk og med firesylindra oljebrenner, kjedelig! 520Den bør i såfall være veldig ny og spekka med utstyr for at jeg i det hele tatt ville vurdert den mot en litt eldre, men akk så morsommere 525IX :)

Lykke til forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok tatt det "kjedelige" valget og gått for en LCI. Jeg liker nyest mulig og så synes jeg det er litt vel mye skriverier om småtull med E60 og på facelifter pleier mye være ryddet opp i.

Ja, jeg har sett det er noe skriverier ifbm eldre E6* modeller, samtidig er det jo kanskje mulig å styre unna de dyreste tingene?

Men har litt dårlig erfaring med bl.a en 01 mod 530dat jeg hadde.

Denne kostet med 50 store på halvannet år, slikt blir helt feil, gidder ikke utsette meg for slikt igjen.

Men 06 525xi kan da ikke bli like gæli?!?

Eller?

Ja det svir litt med sånne utgifter. Jeg har ikke noe erfaring med diesel motorene men synes det virker som det er litt høyere feilprosent på de. Gamlingene har to 520 bensin, e60 og E39. De har det vært særdeles lite tull med. E39 har gåt rundt 260' nå og girer og går som ny! Så en pre face med bensin sekser hadde jeg nok ikke greid å motstå:) trodde du mente 525d.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for prefacelift 525IX uten å blunke, men velg M-sport så er det kun de værste kjennerne som ser at det ikke er LCI :wink: Du får en gøyal bil med 218 hk bensin rekkesekser, det kan jo ikke bli bedre! Familiebil må ikke bli for kjedelig og fornuftig, i denne sammenheng så er en LCI 520d uten firehulstrekk og med firesylindra oljebrenner, kjedelig! 520Den bør i såfall være veldig ny og spekka med utstyr for at jeg i det hele tatt ville vurdert den mot en litt eldre, men akk så morsommere 525IX :)

Lykke til forøvrig :)

Ideelt sett ville jeg helst hatt den motoren du har i din E90, i en E61.

Men disse er ganske dyre dessverre.

Hvertfall med en X i navnet.

:(

Får kanskje lese noen tester, hvis det ikke er noen her med E 61 525iX da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideelt sett ville jeg helst hatt den motoren du har i din E90, i en E61.

Men disse er ganske dyre dessverre.

Hvertfall med en X i navnet.

:(

Får kanskje lese noen tester, hvis det ikke er noen her med E 61 525iX da?

Ja E61 525xd ligger fortsatt høyt i pris, men så er det en LCI også da :) 525d LCI kommer seg jo veldig greit i pris om dagene, og man kan gjøre riktig så gode kjøp! Men har du bestemt deg for Xdrive så ville jeg ikke viket bort fra det tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...