Gå til innhold

Knekte justeringsskruer i e39 facelift lykter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Justeringsskruene i noen faceliftlykter som ble kjøpt her på forumet er knekte så innmaten henger bare løst inni lykta...

Noen måte å fikse dette på?

Skrevet

Hei!

Er det de manuelle justeringsskruene, eller stagene som "reflektoren" henger i du mener?

Jeg har selv skiftet stagene inni mine facelift lykter. Kjøpte dem på ebay. Du finner DIY på nettet.

Men pass på, for det er forskjell på stagene i pre face lift og face lift. Face lift lyktene kan egentlig ikke åpnes, ifølge Bavaria, for de er "limt". Men putter du hele lykten i steikeovnen på svak varme løsner denne limen.

Skrevet

Det går fint å løsne glasset ved å varme lokalt med en hårføner eller en varmepistol. Ellers går det greit, men litt fiklete.

Skrevet

Bytta disse på min mors E39 et par uker tilbake, dette var halogenlykter, null problem der i allefall :) Glasset sitter jo klipsa.

Skrevet

Tror ikke GS har uoriginale justeringsskruer til facelift lyktene.

Kønig og F10 har helt rett.

Man kan skifte det, og en varmluftspistol og en sparkelspade er helt kurant å løsne glasset. Litt fikle arbeid siden man ikke har gjort dette før, men det lar absolutt gjøre.

Jeg brukte lang tid på dette. 4 timer faktisk, men det var verdt de 9000,- det koster for nye lykter.

Kjøpte mine fra ebay.

Skrevet

OBS:

Om bilen er 2002-2003 kan du ikke opne lykta. Dvs. du kan sikkert klare og skjære av fronten av glasset og dele opp kanten som er limt fast, men det er nok mye jobb.

Disse er limt med LIM og ikke butyl masse som 2001 lyktene. Du merker fort om dem er limt, da klarer du ikke og rikke på glasset. Menst de som har den svarte massen løsner ganske fort med litt varme. Du ser lett om glasset gir etter.

Jeg byttet glass og justeringer på mine brukte 2001 lykter, men der var glasset limt med silikon, hadde en passe stor jobb med og få den opp, jeg skar av (med dremel) fronten av glasset så delte jeg opp kanten rundt glasset og skar med kniv nedi mellom og lirka deler ut.. Holdt på en stund. :)

Fredrik

Skrevet
OBS:

Om bilen er 2002-2003 kan du ikke opne lykta. Dvs. du kan sikkert klare og skjære av fronten av glasset og dele opp kanten som er limt fast, men det er nok mye jobb.

Disse er limt med LIM og ikke butyl masse som 2001 lyktene. Du merker fort om dem er limt, da klarer du ikke og rikke på glasset. Menst de som har den svarte massen løsner ganske fort med litt varme. Du ser lett om glasset gir etter.

Jeg byttet glass og justeringer på mine brukte 2001 lykter, men der var glasset limt med silikon, hadde en passe stor jobb med og få den opp, jeg skar av (med dremel) fronten av glasset så delte jeg opp kanten rundt glasset og skar med kniv nedi mellom og lirka deler ut.. Holdt på en stund. :)

Fredrik

Ødela min lykt da jeg skulle bytte, og når jeg ser at det faktisk ikke går på 02-03 blir jeg jo litt mer avslappet av det.

Om du trenger stag har jeg noen som jeg kjøpte på ebay liggende i aluminium! Du kan sikkert få disse for en billig penge om du er interessert.

Lykta går neppe gjennom EU nå så jeg sliter noe sinnsykt med å finne et par lykter med facelift og xenon... Noen som vet om noen seriøse? Har ett litt på Umnitza og Kudos, men leser en del negativt om disse...

Skrevet

Ødela min lykt da jeg skulle bytte, og når jeg ser at det faktisk ikke går på 02-03 blir jeg jo litt mer avslappet av det.

Om du trenger stag har jeg noen som jeg kjøpte på ebay liggende i aluminium! Du kan sikkert få disse for en billig penge om du er interessert.

Lykta går neppe gjennom EU nå så jeg sliter noe sinnsykt med å finne et par lykter med facelift og xenon... Noen som vet om noen seriøse? Har ett litt på Umnitza og Kudos, men leser en del negativt om disse...

Hva var det som ble ødelagt?

Har du kikket på ebay.de også?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Skrevet

Lykter med defekte justeringsarmer inni lykta, det går igjennom EU ja.

Bare stripse fast pæra i korrekt vinkel/innstilling det.

Jeg hadde det i 1,5 år på min bil, gikk gjennom EU.

Skrevet

Det som skjedde var at jeg etter å ha oppvarmet og prøvd å jekke av glasset flere ganger til slutt ble så forbanna at lykta fikk en "smelteskade" av litt for lang varmebehandling:)!

Dessuten gikk en god del av plasten i skøyten til h... når jeg prøvde å skille delene.

Den funker fremdeles men synes det er skummelt at høyresiden av vegen aldri er skikkelig opplyst og jeg ønsker samtidig å holde bilen i god stand:)!

Skal sjekke ebay.de.

Takk for tips:)!

Skrevet

Du får kjøpt nye lykteglass til facelift lykter på ebay.de

Det er ikke så ofte de er der, men det skjer. Som oftest bare med blanke reflekser og blinkelys, men de fleste vil jo ha det så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...