Ballder Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Understreker atter en gang dette med bruksmønster. Er vel egentlig den viktigste faktoren ved valget av diesel eller bensin av nyere årganger. Feil bruksområde av nyere diesel er nesten ensbetydende med trøbbel og utgifter dersom det ikke foretas modifikasjoner med tanke på partikkelfilter og egr system. Og ikke glem den fine tynne olja man får etter snaue 5000 km frem og tilbake på supern med pisselunka motor. Diesel er pr idag en "långtradare" som skal BRUKES, og ikke små kjøres med! Noen som er uenig eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Legger forresten merke til en merkbar økning på salget av bensinbiler på jobb Jeg tror vi er i ferd med å snu trenden på enkelte modeller Selvfølgelig gjør du det... det er ikke bare BMW som nå kommer med geniale bensinmotorer. Det er imidlertid viktig å ikke miste fokus. Det at det kommer kjempefine bensinmotorer på markedet gjør ikke automatisk kjempefine dieselmotorer dårlige. Motorene har ganske enkelt forskjellge egenskaper og er "best" til forskjellige ting. Med tanke på diselmotorens relativt enkle grunnkonstruksjon vil jeg absolutt mene at de også i fremtiden vil være mer holdbare enn de nye bensinmotorene med turbo, kompressor og gudene skal vite hva. Enkle konstruksjoner er de ikke og det er dessverre etterhvert svært mye som kan gå galt med en bensinmotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Januar 31, 2012 Share Skrevet Januar 31, 2012 Bare fordi du ikke har prøvd en som jeg har mappa det heheNeida, fra spøk til revolver, er ikke tvil om at en ordentlig suge motor har bedre respons enn en diesel. Joda, men en god NA-maskin har og bedre respons enn bensindrevne turbomaskiner. Men du må betale bra for det...dvs rekke 6 minimum på BMW vil jeg si. 160 gamp GT-maskina til VAG (1.4 turbo&presse) er ikke en fin motor f.eks, jeg tar heller 177-oljebrennern til BMW. Blir interessant å se de nye Bimmer-bensinerne som kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Understreker atter en gang dette med bruksmønster. Er vel egentlig den viktigste faktoren ved valget av diesel eller bensin av nyere årganger. Noe som er interessant er at bilselgere har begynt å forstå dette. For kort tid siden ble alle som kjøpte nybil messet opp i rompa om hvor fortreffelig diesel var, og at du var idiot hvis du kjøpte bensin (sier mye om bilkunnskapene til mange bilselgere). Men en kollega som skulle kjøpte seg ny Golf hos Møller nylig ble faktisk spurt hvorfor han ville ha Golf med diesel. Kjøper har ikke særlig peiling, og sa jo "fordi det er det alle kjøper"... Og når selger ble forklart at bruksmønsteret var småkjøring i lokalområdet (konebil), anbefalte selger en Golf MED BENSIN! Verden står ikke til ramadan i utkant-landet... Kjøper er storfornøyd med ny bensin-Golf, men er uvant med at han ikke hører motoren. Pleier ofte å "starte opp" når den står på tomgang etc... Noe som hører med til historien er at han hadde en 08 Touran TDI, og det var en katastrofebil av dimensjoner. Turboen røk etter 40k km/et år, DSG-kassa raste, radiatoren og bakbremsene måtte byttes etter kort tid m.m...Skjønner ikke at han kjøpte seg nytt VAG-produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Jeg anbefaler alltid motor ut fra bruksmønsteret. er utrolig mange som ikke har peiling, men velger det naboen har. Er også mange som velger å tro inkompetente venner og kjente kontra selger som er fagmann, så møter til tider motstand på mye rart. Nesten som de tror jeg skulle ha høyere provisjon på bensin kontra diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 1, 2012 Share Skrevet Februar 1, 2012 Nesten som de tror jeg skulle ha høyere provisjon på bensin kontra diesel Dette tror jeg at er korrekt i enkelte tilfeller. Jeg har et eksempel fra Danmark da dieselhypingen virkelig tok av i 2002/03. Etterspørselen etter Golf IV TDI var så stor i Tyskland at VW hadde problemer med å levere nok biler av denne modellen. En større mengde Golf IV 2.0 (bensin) ble derfor omdirigert fra det tyske markedet til Danmark og en tilsvarende ordre på Golf IV TDI til Danmark ble promte kansellert av VW. Golf IV 2.0 fikk deretter en ekstra utstyrspakke (lokalt montert i Danmark), et nytt navn ("DK Edition") og en såpass redusert pris at de fleste slo til på tilbudet selv om motoren forlengst var teknisk utdatert og bilene derfor umiddelbart ville få et kraftig verdifall så snart de havnet på gaten. Jeg vet at den danske importøren av VW ble godt og rikelig belønnet for denne seansen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 2, 2012 Share Skrevet Februar 2, 2012 Det værst eksemplet er da bestefaren til en kompis skulle handle ny Mazda 6 i fjor! Han hadde hatt bensin hele livet og synes det var greit, særlig siden veien til jobb kun var 5 minutters kjøring og bilen knapt rakk å bli varm. Men likevel så klarte selgern å overtale ham til diesel, selv om han ble gjort oppmerksom på bruksområdet til kunden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå