Gå til innhold

Min nye BMW '09 E91 325DAT

Sonus
 Share

Anbefalte innlegg

x-Ion høyttalersettet har jeg i min, ble en god del bedre lyd ja.

Jeg fikk dette montert av Oslo-bilstereo på Kalbakken, og der jobba det en med e91 som hadde dette settet og største orginalforsterkeren orginalt. Hadde navi.

Tror rett og slett at han brukte orginalforsterkeren og det ga ganske bra lyd.

Hos meg som har proffesional radioen så kunne nok forsterkeren vært litt større for å bruke potensialet på høyttalerene.

Ellers en ordentlig drømmebil det der, bare litt synd at f30 har lansering neste uke i Norge, da den frister litt mer. Blir prøvekjøring til torsdag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker bil, og kanskje den mest riktige E91 som kan fåes, evt med en X også i navnet.

Gratulerer med lekker børse.

Ifht hengerfeste så har jeg et lite tips, på min E91 så kom jeg "unna" med ca 8000.- ferdig montert (avtagbart)

Auto trio og et lokalt menkonomen verksted fikset dette.

Dette er orginalt Westfalia forøvrig.

Kos deg med bilen!

Takk

Kodet mekonomen hengerfest til bilen også mtp ryggesensorer, lyspæreovervåking m.m?

Har fått tilbud på avtagbart fra Westaflia hos Strandveien Auto for 14.900, og for samme feste hos GS for 12.000. GS skulle ha 14.500 for det elektrisk innsvingbare.

Er omtrent de prisene jeg opparbeidet meg også ifht GS hvertfall.

Ifht koding, så var det PDC på denne bilen, ikke noe som ikke virket som det skulle etterpå hvertfall :-)

Så ca 8500 alt inkl i mitt tilfelle.

Ifht lister er dette et evig tema.

Lakkerte lister var tøft i bl.a E46 (Estoril blå eksempelvis)

Ikke sett dette så mye i E9*.

Pianolakkerte lister høres tøft ut, men er ikke imponert over disse visuelt sett, sett de senest i en 09 LCI med originale pianolakkerte lister.

Virket billige.

Alu bryter fint, men er kjedelig.

Tre er kanskje ikke det mest moderne, men bryter nok/fint, og er varmere ifht alu.

Ville holdt meg til disse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding alle sammen :)

Flobben - blir nok nye forsterkere på meg i tillegg. En gang Hi-Fi nerd alltid Hi-Fi nerd :)

Spruddel - kunne tenke meg rattgiringen til din far. Vet ikke om jeg ville brukt det men :lol:

Ron Jeremy - skal få sjekket med ett Mekonomen verksted. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da er hengerfeste montert av GS Bildeler. Hadde litt problemer med software oppgradering og en styrevinkel programmering som førte til feilmeldinger og at antispin m.m. koblet ut. GS fikset dette på sparket da jeg kom tilbake. Ble innsvingbart da det bare var ca 1800 i prisforskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nye høyttalere til bilen i hus. Ble ett sett Audio System X-ion 200 som en kompis kjøpte på nattsalg hos Dynabel. Har også skaffet adapter for å bytte ut originalforsterkeren uten å bruke høy nivå inngang på de nye forsterkerne. Adapteret bestilte jeg fra Technic på e90post-forumet. Nå venter jeg bare på at den nye DSP-Z8 prosessoren fra Zapco slippes for å bruke det differensierte linjesignalet fra originalspilleren inn i den også videre til to 4-kanalere.

I tillegg har jeg begynt å støpe en basskasse i glassfiber/polyester/betongmiks i oppbevaringsrommet under bagasjeromsgulvet (en av grunnene til at jeg gikk for innsvingbart hengerfeste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Fikk gjort litt mer på oppgraderingen av stereoanlegget i går.

Fikk montert bassene fra Audi System X-ion 200 settet. Må si jeg stusset litt på størrelsen på magnetene :(

6dbd256a-c2ba-2f35.jpg

6dbd256a-c2c8-24bc.jpg

Brukte kabelsett fra Technic på e90post-forumet - plug and play uten å måtte kutte noen av originale kabler :)

Fikk også gjort litt mer på basskassa

6dbd256a-c2ee-4672.jpg

6dbd256a-c307-969b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
  • 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...