Gå til innhold

Sonora metallic 1 Serie E87 2006 Mye utstyr++ Luftes for eventuelt salg!


 Share

Anbefalte innlegg

Ringte BMW nå, var visst bytta i BMW i 2010 :D da har jeg en kjedestrammer til overs! Hehe

Det blei helt vanlige bremser gitt! Skulle hatt slissede sportsbremser, hadde vært kult! Men student, så da blei det billigste mulighet! :P

Kanskje oppgradering ved neste bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte Bavaria for å sjekke når jeg kjøpte. Og da sa de at den var kallt inn i 2009 og byttet til oppgradert kjedestrammer. Så da slappet jeg litt mer av ;-) Er jo som kjent problemer med reg havari på disse 1,6 literene. Vertfall pre faceliften.

Jaa blei litt stressa her om dagen jeg å! Men da kan jeg slappe litt mer av :D takk for tips, da gidder jeg ikke bytte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er jo en kvikk fiks å bytte kjede strammer da, så det kan vel være greit å gjøre uansett. Er vel 1 bolt eller noe sånt?

Men er jo en kvikk fiks å bytte kjede strammer da, så det kan vel være greit å gjøre uansett. Er vel 1 bolt eller noe sånt?

Veldig kjapp fiks ja, kun 1 bolt :) gjort på 5-10 minutter, og kan gjøres av alle.

Min hadde jo bare gått 67 tusen i 2012, så kan ikke ha godt langt fram til 2010, så da tror jeg ikke det har tatt noen skade :)

Ah, stemmer! De fleste er nok bytta på men finnes nok unntak! Bra det er bytta på våres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var telefon basen på pass i midtarmlene! :)

 

Ut med den gamle:

post-67554-0-53062400-1433498293_thumb.j

post-67554-0-39595300-1433498337_thumb.j

post-67554-0-71739100-1433498402_thumb.j

 

Inn med den nye:

post-67554-0-54475200-1433498352_thumb.j

post-67554-0-55612300-1433498386_thumb.j

post-67554-0-22774200-1433498420_thumb.j

post-67554-0-71136200-1433498452_thumb.j

post-67554-0-26510000-1433498469_thumb.j

 

Gammel vs ny med usb:

post-67554-0-51428300-1433498319_thumb.j

post-67554-0-04817500-1433498437_thumb.j

 

 

Da mangler jeg bare å koble dette opp, noe som skal være en relativt grei jobb + selvfølgelig å skaffe meg en snap-in adapter..

 

Må skaffe meg en ny USB/AUX port som er selectable, altså en med 6 pin kontakt isteden for 3 pin, som gjør at jeg kan viderekoble auxen videre til telefon base stasjonen. Så kobler jeg USB til USB2 på combox, og telefonantennen kobler jeg til den kommende radio/GPS/telefon antennen på taket! Så trenger jeg en pluss ledning (tar samme som CIC og combox) og så to jordingsledninger til jordingspunkt bak seteryggen på venstre side.

 

Men det er 2 ledninger jeg er litt usikker på..

På ledningsdiagram for de bilene med "USB-SBX-H interface box high", så er det to ledninger som går fra denne modulen til telefonstasjonen som heter Cradle_O og Cradle_K. Disse står det ingenting om på combox ledningsdiagram.. er forøvrig vanskelig å finne ledningsdiagram for "eject box" telefon stasjonen.. ikke godt skrevet om i rheingold hvertfall..

 

Så om jeg trenger disse to ledningene vet jeg ikke, men tror ikke combox krever det. Vet ikke hva de gjør heller! :)

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er nødvendig med switchable USB/aux-port om du ikke skal ha video ut (med tanke på at dette ikke fungerer uansett). Ved bruk av BMW apps o.l. går lyden digitalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er nødvendig med switchable USB/aux-port om du ikke skal ha video ut (med tanke på at dette ikke fungerer uansett). Ved bruk av BMW apps o.l. går lyden digitalt.

 

Åjaa okei, kanskje jeg slipper den da! :)

"the 6 pin aux is a switchable one which will switch between the 6fl or the snapin audio depending on which you use at the time."

Men de snakket om video senere i posten, så kan hende det var for video :) Men hva har egentlig auxen (lyd) med video å gjøre? 

 

Er telefonen alltid koblet til usb(snapin) om den ligger i armlene, eller kan man velge å være koblet til blåtann for eksempel tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med to telefoner på min. En iphone med usb og brukstelefonen via bluetooth. Da slipper jeg å måtte starte apppen igjen etter at folk har ringt meg osv.

Usikker på hvordanndet er å kjøre en tlf med begge deler. Har hatt brukstelefonen i usb fra tid til annen også,mmen har ikke tenkt over om den da også er tilkoblet blietooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åjaa okei, kanskje jeg slipper den da! :)

"the 6 pin aux is a switchable one which will switch between the 6fl or the snapin audio depending on which you use at the time."

Men de snakket om video senere i posten, så kan hende det var for video :) Men hva har egentlig auxen (lyd) med video å gjøre? 

 

Er telefonen alltid koblet til usb(snapin) om den ligger i armlene, eller kan man velge å være koblet til blåtann for eksempel tror du?

 

 

Dette bildet forklarer det egentlig ganske greit:

 

ComboxDiag.png

 

Lyden går via aux når man benytter videodelen slik jeg forstår det.

 

Telefonen er alltid koblet til bluetooth uansett, og samtaler og slikt vil alltid gå over bluetooth. Jeg har ikke ringt eller blitt oppringt mens jeg har benyttet f.eks. Spotify via BMW apps, så vet ikke hva som skjer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører med to telefoner på min. En iphone med usb og brukstelefonen via bluetooth. Da slipper jeg å måtte starte apppen igjen etter at folk har ringt meg osv.

Usikker på hvordanndet er å kjøre en tlf med begge deler. Har hatt brukstelefonen i usb fra tid til annen også,mmen har ikke tenkt over om den da også er tilkoblet blietooth.

Det er jo kjekt da! Bruker vanligvis kun 1 telefon koblet til blåtann jeg, bruker sjelden USB da jeg bare streamer musikk som er lettere over blåtann siden BMW spotify appen er litt tungvin :)

 

Dette bildet forklarer det egentlig ganske greit:

 

ComboxDiag.png

 

Lyden går via aux når man benytter videodelen slik jeg forstår det.

 

Telefonen er alltid koblet til bluetooth uansett, og samtaler og slikt vil alltid gå over bluetooth. Jeg har ikke ringt eller blitt oppringt mens jeg har benyttet f.eks. Spotify via BMW apps, så vet ikke hva som skjer der.

Ahaa, ja har sett dette bildet et par ganger men aldri helt forstått det hehe :)

Men da trenger jeg nok ikke den selectable auxen da egentlig, men har ikke original usb/aux i bilen nå, så uansett trenger jeg det så kanskje jeg bare kjøper selectable så har jeg i tilfelle jeg trenger :)

 

Noen som vet forresten om det er snap-in adapter MEDIA eller CONNECT som er beste versjon av disse adapterene for iphone 5/5s?? Står jo det samme på beskrivelsene av begge to på forskjellige bmw sider... Blir ikke klok! Vil gjerne ha den med mest mulig funksjoner :D Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...