M|Fjeld Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Nei, det gjør du ikke Delkasko og 20k i året med 30% bonus kom på 14k i riktig selskap.. (Dnb) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwrob Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Nei, det gjør du ikke Delkasko og 20k i året med 30% bonus kom på 14k i riktig selskap.. (Dnb) Delkasko ja.. Jeg har alltid forsikret full kasko.. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Aha, ja da blir det fort dyrt.. Men på en bil til under 50k er fullkasko bortkasta penger Jeg selv kjørte på ansvar og laveste kilometer på forsikringa Kostet meg knappe 8500 i året Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Jeg vil seriøst mene at en vw ikke er noe bedre enn BMW på noen som helst måte til den prisen du snakker om... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
507 Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Skal du ha billigst mulig bil så er det stort sett bare å finne en tidlig 90-talls japse uten rust i kanaler, som virker noenlunde tight og fin på giring og er uten knirking og knaking i sving og pådrag. Finner du kanalrust så gå til neste, for det koster mer enn bilene er verdt å fikse opp igjen. Minst mulig ekstrautstyr som kan slå feil er stort pluss - da kan du fikse det meste med begrenset verktøy og google. Kjøremessig og interiørmessig så er slike biler som oftest triste greier... er ikke engang modige nok til være sjarmerende dårlige ala en gammel fiat... men bare middelmådige. Jeg ble faktisk fysisk kvalm en gang jeg prøvekjørte en gammal Corolla. True story. I ditt prissjikte så er det bare å unngå fullkasko-forsikring... bonustap koster 25 laken, og da ser du vel fort at å forsikre en 50-laken bil med en forsikring det koster 25 laken å bruke og 10+ laken i året å holde... vel.... da skal du totalvrake biler mye for at det lønner seg. Få isteden foreldre til å spytte inn et rentefritt lån til deg om du trenger egenkapital, og unngå pant i bil... og bruk delkasko om du trenger tyveri- og innbruddsforsikring (om du bor i litt større by... eldre biler er populære å stjele og bryte seg inn i), ansvar hvis ikke. Vurderer du VW, så kan du i grunnen like gjerne vurdere BMWer. Litt mer ihjelskruing og ihjelkjøring av gamle BMWer, så du må nok bero deg på å lete litt lenger... men du får mye mer moro ut av bilen i alle fall. VW er helt ok å kjøre, men BMWer er gode å kjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 VW er helt ok å kjøre, men BMWer er gode å kjøre. VW er gode å kjøre. BMW er bedre Men en ting skal VW ha. Synes de lager mer presise manuelle kasser, og interiøret i Passat fra den tiden var veldig bra. Selv i dag fremstår det ikke som umoderne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Både kassene og interiøret til bmw synes jeg var langt foran vw på den tiden... Men seriøst, jeg har hatt mange BMW og noen vag biler inkl vw... Det er hvertfall ikke noe bedre eller mindre problem med vw! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Hadde det vært meg med 50k i hendene ville jeg gå for en e46, uten tvil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Helt sant! Evnt en e36 96-98 modell i bra stand med litt utstyr og 6´er motor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 Er vel delte meninger med VW og BMW sitt interiør på denne tiden. Jeg for min del liker begge delene. Det angående kassene skal ikke jeg si noe på, for det har jeg ikke peiling på. Hadde jeg fått kjøpt hva jeg det jeg ville, hadde jeg gått for en E46. Jeg går heller for en E30 med sekser enn en E36 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Er vel delte meninger med VW og BMW sitt interiør på denne tiden. Jeg for min del liker begge delene. Det angående kassene skal ikke jeg si noe på, for det har jeg ikke peiling på. Hadde jeg fått kjøpt hva jeg det jeg ville, hadde jeg gått for en E46.Jeg går heller for en E30 med sekser enn en E36 Smak og behag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Jeg også fikk konvertert min far til BMW, han også er av gamleskolen og andbefalte meg Volvo, gammel japse og lignende. Kjøpte volvo, solgte dritten ( jajajaj den er driftsikker, men så grusomt lat og sluker bensin ). Kjøpte meg derfor E34 525. Beste bilen noengang, gav 30k, gått nesten 300 000km. Måtte bytte litt småtteri, men det største problemet jeg fikk på den var en ødelagt bensinpumpe og en dårlig hardykobling. Jeg kan trygt andbefalle deg E34, kjører E34 520 nå. Og sålenge budsjettet mitt ikke er mer enn ditt skal jeg aldri ha noe annet, jeg er rimelig sikker på at E34 er noe av det beste kjøpet du kan gjøre av bruktbil for 20 - 40 000. Klart du får en skuddsikker japse for den prisen, men den er jo dritkjedelig å kjøre og ser dritkjedelig ut? Kjøp det DU har lyst på, ellers kommer du til å angre, sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 Jeg også fikk konvertert min far til BMW, han også er av gamleskolen og andbefalte meg Volvo, gammel japse og lignende.Kjøpte volvo, solgte dritten ( jajajaj den er driftsikker, men så grusomt lat og sluker bensin ). Kjøpte meg derfor E34 525. Beste bilen noengang, gav 30k, gått nesten 300 000km. Måtte bytte litt småtteri, men det største problemet jeg fikk på den var en ødelagt bensinpumpe og en dårlig hardykobling. Jeg kan trygt andbefalle deg E34, kjører E34 520 nå. Og sålenge budsjettet mitt ikke er mer enn ditt skal jeg aldri ha noe annet, jeg er rimelig sikker på at E34 er noe av det beste kjøpet du kan gjøre av bruktbil for 20 - 40 000. Klart du får en skuddsikker japse for den prisen, men den er jo dritkjedelig å kjøre og ser dritkjedelig ut? Kjøp det DU har lyst på, ellers kommer du til å angre, sånn er det bare. Min far er fast bestemt på hva som er dritt og ikke dritt, men skal selvfølgelig prøve å få overtalt han til BMW! E46 og E30 er drømme "førstebilene", å som du sier så blir jeg nok å angre om jeg ikke kjøper det jeg selv vil ha. Sliter som du sier med å finne japser som ser bra ut.. Det er jammen ikke lett.. Skal vel uansett mye til for å kjøpe så dårlige biler som min far kjørte rundt i når han var ung. Han sa det var nesten så han måtte bruke støvler når det regnet! Edit: Trenger forresten gode argumenter for å overtale han til BMW! Så sleng frem alle gode argumenter dere har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Februar 10, 2012 Share Skrevet Februar 10, 2012 Kjøp en passat eller noe og selg den etterpå, så kjøper du deg den bilen du selv har lyst på Problemet løst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoakimB Skrevet Februar 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2012 Kjøp en passat eller noe og selg den etterpå, så kjøper du deg den bilen du selv har lyst på Problemet løst! Hehe, det kunne jo vært en mulighet om man ikke skulle spart opp til snøscooter igjen etter bilkjøp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå