Gå til innhold

iPod/iPhone til e46 navi enhet. (Inspirasjon ønskes.)

Anbefalte innlegg

Hei,

I og med at min BMW er utstyrt med NAVI, så har den bare kassettspiller i cockpitten. (CD-veksler bak.)

Dette må det gjøres noe med, jeg har lest litt rundt på forumet om hvilke komponenter som kan være egnet til dette, men jeg har ikke sett noen faktisk utføre dette. Hadde vært fint med litt bilder osv!

Dette er den jeg mest trolig kommer til å kjøpe

Min plan er iallefall å skifte ut den orginale telefonholderen under midtarmlenet, med noe som kan se pent ut samtidig som det fungerer som en "dock" for iphone/ipad. Fant en del holdere til iPhone 3gs men det blir litt vel gammelt... :mrgreen:

Hadde vært superdupert om dette også hadde fungert med multifunksjonsrattet, men... Som vi alle vet får man ikke alt man har lyst på.

Om noen har noe som helst erfaring med dette, hadde det vært supert om dere hadde kunnet delt litt av den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Intravee II i Z4en på navien. Funker knall den. Noen andre kjekke funksjoner er det også i den. Men pass på at eplet som skal brukes snakker med dette systemet. Intravee II bruker den gode gamle Alpine KCA-420 iPod interfacen. Og den takler ikke nyere epleprodukter etter hva jeg har lest og hørt.

Du må altså ha de to øverste modulene:

http://www.toysinyourcar.com/acatalog/intravee.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Dice Duo i E39 med 4:3 Naviskjerm og Iphone 4S 64GB. Den er fullt integrert med Ipod delen med sang/Artist visning i navi skjermen og styring på rattet. Den har i tillegg full støtte for Spotify med styring fra rattet (Skifter sanger i den spillelista du har åpen) og visning av artist/Plate/sangtittel rullende på naviskjerm ved bruk av Spotify.

Den har også full støtte for Livio Radioapp med 45000 kanaler med den samme info rullende i naviskjerm.

Om du skal lade 12V for gamle apparater velger du kabel med grønn plugg, for alle andre litt nyere apparater som skal ha 5V velger du kabel med lilla plugg.

Kort og greit veldig fornøyd med Dice Duo.

Jeg kjøpte også 2point5 dockingen som vist på innlegget over men bytta den ut med en holder som festes i friskluftsrillene midt i dashen.

Askebegeret i E39 ligger bak girspak slik at Iphonen for det første satt utsatt til og for de andre var veldig lav slik at det ikke var så lett å lese på skjermen når jeg satt bak rattet. Når jeg har den hengende foran friskluftsdysene så har den perrfekt plassering til både å lese på skjermen og til å trykke på den når jeg sitter bak rattet men selvsagt ikke så fancy som 2point5 dockingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også Intravee til e46-en, og mener dette er det beste produktet om du har navigasjon, da denne utnytter skjermen. Hadde også slik dock som viser over her. Disse bruker standard apple-"insert" og kan byttes til andre ved telefon/iPod-bytting.

Intravee lader via 12v, noe Apple-produkter ikke har støttet de siste 4-5 årene, så det trengs en liten adapter for å "fikse" dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 med 4:3 skjerm og Dice Duo + Iphone. Artist/Sangtittel/Cd-Tittel ruller over skjermen ved. Kuttet ut 2point5 Dockingen pga oversikt og trafikksikkerhet. Synes den havnet altfor lavt slik at det ble plagsomt når jeg f.eks skulle skifte App eller spilleliste i Spotify eller Ipod. Ikke så estetisk så 2point5 slik jeg har det nå men mye mer brukervennlig.

lltnxkxnq39jh7bhogv1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...