Gå til innhold

2003 320i 2,2l E46 - Erfaringer


LarsBMW
 Share

Anbefalte innlegg

2.2-literen kom i slutten av modellåret 2000/begynnelsen av 2001 et sted, så man får pre-facelift med enne motoren også. Subframe-problemet skal være ordnet på biler produsert etter april 2000, uten at jeg har noen sikre kilder på dette. Dette har likevel skjedd med biler produsert etter dette, men i en langt mindre grad, så noe ble ihvertfall gjort.

Om du har mulighet ville jeg prøvd å finne en bil førstegangsregistrert i 2004 grunnet 12-års rustgaranti. e46 er dessverre plaget endel med rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far er eier av en 01 320i 2,2 sedan, med manuell gir. Det er en pre facelift, som han fikk importert fra en bmw-forhandler i tyskland i 2003. Bilen var da gått ca 30000. Nå er den gått ca 120000. På Bergensveier. dette har vært en fenomenal bil. Eneste utlegg utover service har vært defekt vindusheis på førerside og en kamsensor. Motoren passer bilen som hånd i hanske. Passe sprek, og veldig turtallsvillig. Forbruket hans ligger på rundt 0,8-0,85 for blandet kjøring. Den er litt lavt giret for langkjøring. Da savner man et 6. gir, men for all del. Den fungerer brillefint da og.

Jeg saumfarte bilen sist høst, og den er praktisk talt rustfri. ingenting i panser, bakluke, hjulbuer, eller de hulrom og kroker under, der jeg kommer til uten å demontere. Bilen vaskes ikke ukentlig, for å si det sånn, men står i garasje. Men generelt har nok E46 litt rust "issues" ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig den stiger med en dl eller to med en ungdom bak rattet da. Min far er ikke like hard på foten lenger. Ellers har den akkurat fått komplett nye bremser. Demperne står nok snart for tur. Men igjen, dette er slitedeler. Totalt sett har det vært en kjempebil. Kan anbefales, sålenge man finner et noenlunde rustfritt eksemplar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en 320i 2,2 liter som jeg solgte i November, Var kjempe fornøgd med bilen, den hadde det meste av utstyr! m-tech understell, elektiske justerbare seter, harmankardonn, takluke, navi. Når jeg kjøpte den syns jeg den var lat, dette kom seg betraktelig etter jeg skiftet vanos o-ringer, rød oljelampe blinket til tider på tomgang og år jeg sluret på clutchen, så da leste jeg meg frem til at det kunne være veivhus ventilasjon, skiftet den å etter det var det ingen problem. Savner virkelig den bilen! fantastisk morsom og god å kjøre, hadde scorpion anlegg så den brummet fint, trur den gjorde 0-100 på 8,2 sekund, mitt gjennom snitt forbruk va 0,98. det som var minuset var at den rustet, rust på innsiden av panser, hjulbuer.

Som andre skrev her savnet jeg litt et ekstra gir. Var litt småtteri som at jeg måtte skifte xenon tenner, servopumpe er en svakhet på e-46 og så regulator for vifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E46 320 03 Mod har jeg nå hatt i 3 år uten spesielle problemer (bank i bordet). Subframe problemet er borte på faceliftene, og jeg har også hørt at rustproblemene skal være løst, men begynner å bli en gammel bil så sier seg selv at de begynner å ruste. Jeg har vært veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...