Gå til innhold

Sikring av bil ved jekking - Tragisk utfall

hao
 Share

Anbefalte innlegg

Tragisk! :shock:

Prøver alltid å hive under no støttebukker/hjul e.l når jeg skrur selv, men er fort gjort å glemme hvis man "skal bare" gjøre et eller annet :roll:

Det er dette som er så enkelt.

Har to 20-åringer i huset som driver å mekker litt. De vet det så forbandet godt at de skal sikre.

Men.. De skal bare.

Gjelder vel undertegnende noen ganger også :oops:

Synd at det må til slike ulykker for at vi skal huske :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist sak :( utrolig fort gjort dette! sikring er utrolig viktig.

holdtpå å gjøre det samme selv jeg. jekket opp e39n min på diffen bak. og skrudde av dekket på pass.siden. plutselig kjente jeg at den forvant fra meg , og smalt rett inni garasjeveggen. hadde jeg begynt med dekket på andre siden først hadde jeg sikkert vært grønnsak nå. dette var en stor, stabil jekk forresten. lærte virkelig av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venn av faren min gikk i samme fellen, da raste seg hele dritten over ham. Fatteren fikk litt for mye adrenalin i blodet og løftet bilen slik at andre fikk mulighet til å dra han ifra bilen. Det var han da som reddet livet hans, men vi kan aldri stole hverken på menneske eller jekk mens vi er under og skrur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikrer alltid bilen med bukk før jeg stikker noen kroppsdeler under.

Skulle man mot formodning ikke ha bukk, og må bytte hjul (v. f.eks pungtering), bruk hjulstopperene som ligger i bilen.

Har før opplevd at jekken har begynt å gå igjennom asfalten fordi bilen siger fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...