Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bylig kjøpt en E39 523i som tapper seg for strøm. Det pga. av at vifta går etter at jeg har stoppet den. Fiklet med en sak på midtpanelet som jeg ikke finner ut av. Har desverre kun instruksjonsbok på tysk så jeg skjønner ikke hva som står. På høyre siden ved radioen er det en knapp med bilde av ei klokke, og en rød lysdiode. Etter en stund begynner vifta og gå. Har prøvd det meste men får ikke slått av systemet. Noen tips?

Skrevet
Har bylig kjøpt en E39 523i som tapper seg for strøm. Det pga. av at vifta går etter at jeg har stoppet den. Fiklet med en sak på midtpanelet som jeg ikke finner ut av. Har desverre kun instruksjonsbok på tysk så jeg skjønner ikke hva som står. På høyre siden ved radioen er det en knapp med bilde av ei klokke, og en rød lysdiode. Etter en stund begynner vifta og gå. Har prøvd det meste men får ikke slått av systemet. Noen tips?

Hei,

Regner med det er viftemotstanden du mener? Om denne feiler (noe den ofte kan gjøre) vil vifta gå i et tempo uavhengig av innstillt hastighet, fortsette og gå selv om tenninga er av osv.

Når min var gåen så pulserte vifta en del rett etter start og et par minutter. Den stoppet når jeg slo av tenninga, men etter 5 sec startet den igjen og kunne gå et par minutter. :)

Her har du en guide for hvordan du skal bytte den:

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393

Jeg ble anbefalt og kjøpe denne orginal, da de uorginale kunne gå etter et par måneder.

www.gsbildeler.no får du den til under 1000 lappen nå når dem har sommer salg :)

Skrevet

Det er ikke motstand jeg mener. Jeg kom borti noe knapper som startet dette. Ser i boka at det har boe med utlufting å gjøre. Vifta starter og stopper med intervall mens bilen står.

Skrevet

Dette er eg nokså sikker har med OBC en å gjøre.. tror det ligger under noe som heter timer1 og timer2, Den er stilt inn til å starte og stoppe etter innstilt tid. Husker ikke helt i hodet hvordan menyen er men for å resette hele obc (kjørecomputer). Kan du ta av ene batteripolen i en halvtime :wink: Da skal den være resatt.

Skrevet

Det står Heitz, kan enten være aus eller ein. Uansett starter f... skapet igjen. Får prøve batteripolen.

Skrevet

Forsket litt på det på min egen. Når du trykker på klokkesymbolet to ganger er det en knapp som står 1timer2 på. Trykker du på denne får du opp en tid med stjerne foran. Trykker du på knappen igjen går stjerna vekk og timeren er annulert. For å stille tiden trykker du på set.

Tror det er brukt for biler med webasto orginalt. Eg har iallefall aldri hatt bruk for dette..

Velkommen til forumet forresten :wink:

Siden min bil har engelsk på obc har eg en bryter som heter vent, som helt sikkert er samme som du referer til som heter heitz. Dette er bare for å starte stoppe vifta, denne skal være aus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...