Gå til innhold

Min E36 328i trackday bil (SOLGT!)


carlhaakon
 Share

Anbefalte innlegg

On 16.8.2016 at 13.16, RF91 skrev:

Nesten for fin til å bruka på bana. Såg litt på den på E30Meet og den ser veldig bra ut :) Turbin-deksla passa veldig bra på E36 ;)

Takk for det. :) ja har fått høre den er får fin til det. men dette var verken en pen bil eller noe M tech når jeg kjøpte den. har jo bare bygget det slik jeg ønsker samt den er bygget får bane og ikke utstilling. men mye pene banebiler også :)

 

Tok også en måling på rudskogen på en av de første turen på dagen og da klarte bilen 1.48 noen som har tatt tider der med andre biler? :)

Endret av carlhaakon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
7 timer siden, RF91 skrev:

Ser mange brukar dei bremsane i staden for E36 M3. Er E46 330 større/bedre enn E36 M3?

bremsene fra 330´n er større ja :) er vel ikke mye som skiller e46 m3 og 330´n faktisk. m3 har vel bare litt tykkere skiver om jeg ikke husker feil! :)

 

bremsene så forøvrig veldig bra ut! (Y) disse er vel bolt on også? og  hva gjorde du med bremse skjoldet? ^^

Endret av Freakshow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Freakshow skrev:

bremsene fra 330´n er større ja :) er vel ikke mye som skiller e46 m3 og 330´n faktisk. m3 har vel bare litt tykkere skiver om jeg ikke husker feil! :)

 

bremsene så forøvrig veldig bra ut! (Y) disse er vel bolt on også? og  hva gjorde du med bremse skjoldet? ^^

M3 E36 har 315x28 skiver

330 har 325x25 skiver

dette er bolt on. så har ikke rørt noe skjold eller noe :) skal på med nye skjold i vinter med lufting i

Endret av carlhaakon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

330 har 57mm stempel, mens e36 m3 har 60mm. mener org e36 318is>328 er 54mm forran originalt til referanse. vinner litt på at caliperen kommer 5mm lengre ut på skiva, men e36 m3 er nok litt kraftigere enda tror jeg. m3 skivene er også 3mm tykkere, så tar til seg litt mere varme.

det er derimot ei mye mere praktisk siden man ellers må ha m3 spindler, angrer på at jeg ikke kjøpte 330 skiver og calipere når jeg pussa opp mine forran. Er nok ei stooor forbedring fra org e36 :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker stor forskjell på 330 og 328 bremser. hele påenget med dem er at de er at de er bolt on. samt de kostet  veldig lite i forhold til hva M3 bremser og BigBrake kit ville gjort. flere med 328 som kjører blant annet på nurburgring som ambefaler disse. så bør funke bra til meg som kjører rolige runder av og til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bimmerfun skrev:

Montertr e46 330 bremser foran på min e36 328 for noen år siden. Slet med lang vandring på bremsepedalen etterpå, og luftet utallige ganger uten hjelp.

Merker du noe forskjell på bremsepedalen,  alt er ok ?

No blir dette kun synsing, men kunne du unngått den lange vandringa om du hadde skifta til ein større hovudsylindar? Då får ein jo pressa meir bremsevæske per centimeter enn ein ville fått med ein mindre sylindar:-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, bimmerfun skrev:

Montertr e46 330 bremser foran på min e36 328 for noen år siden. Slet med lang vandring på bremsepedalen etterpå, og luftet utallige ganger uten hjelp.

Merker du noe forskjell på bremsepedalen,  alt er ok ?

Jeg har helt samme vandring som med 328 bremsene, jeg trodde faktisk jeg skulle bli kvitt dette problemet med 330 bremser. så driver og ser etter lønsing på dette faktisk. skal teste det opp mot E36 M3 så fort jeg får tid. så kan gi deg tilbakemelding på det om du ønsker det. Ellers bremser den meget bra 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...