StigJ Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Liker utviklingen her jeg nå altså! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 ikke dumt, godkjenne hele buret? denne her skal jeg bare prøve godkjenne med halvbur så moro om det hadde funka. hvordan er det og ha lisense og skilter? trodde dette var enten eller jeg? Nei, det blir kun halvburet som blir godkjent. Umulig å få fullbur godkjent. Lisens og skilter skal nok gå bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2013 ikke dumt, godkjenne hele buret? denne her skal jeg bare prøve godkjenne med halvbur så moro om det hadde funka. hvordan er det og ha lisense og skilter? trodde dette var enten eller jeg? Nei, det blir kun halvburet som blir godkjent. Umulig å få fullbur godkjent. Lisens og skilter skal nok gå bra. skjønner greit vis det går ann jeg fikk høre av noen kompiser at det ikke var mulig på grunn av motorsport regler, men moro om du får til det da laget bur søknad? Liker utviklingen her jeg nå altså! godt og høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Dette har gått meg hus forbi! Rått med bur og alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Er i dialog med Biltilsynet ang godkjenning, og det skal ikke være noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 7, 2013 Er i dialog med Biltilsynet ang godkjenning, og det skal ikke være noe problem. konge driver og skriver søknad selv så får se hva de sier til det noen tips? Dette har gått meg hus forbi! Rått med bur og alt takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 7, 2013 Share Skrevet Mars 7, 2013 Har ingen spesielle tips. Ta kontakt og fortell om planene dine, og ta det derifra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommyheimberg Skrevet Mars 8, 2013 Share Skrevet Mars 8, 2013 Ser meget bra ut:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 8, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2013 Har ingen spesielle tips. Ta kontakt og fortell om planene dine, og ta det derifra. takker Ser meget bra ut:-) takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Noen oppdateringer her da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Albert Mtre Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 fyy fa*n for en pen bil! har sans for e36 å denne må være blant top 5 jeg har sett! følger med videre her, håper på å få sett den live på Bud i år! ett spm, hvorfor er det ikke lov til å ha hel bur i gatebiler? det er jo bare en ekstra sikkerhet? eller tror de satans uvesen at de som bygger fult bur skal råkjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Noen oppdateringer her da? dårlig med det, på grunn av mye overtid på jobb så har jeg ikke hatt tid til bilen, men tenkte og skru litt i morgen så da kommer det vel update på bilen fyy fa*n for en pen bil! har sans for e36 å denne må være blant top 5 jeg har sett! følger med videre her, håper på å få sett den live på Bud i år! ett spm, hvorfor er det ikke lov til å ha hel bur i gatebiler? det er jo bare en ekstra sikkerhet? eller tror de satans uvesen at de som bygger fult bur skal råkjøre? hyggelig og høre om bilen blir klar så kommer den til Bud, vis ikke kommer jeg i gammel E30 Akkurat helt hvorfor man ikke får godkjent det er jeg ikke 100 % sikker på. men krava til halvbur er jo at bilen blir regga som 2 seter samt at buret skal monteres slik at du ikke treffer det fra sitte posisjon. skal du ha helbur må du bygge etter FIA regler. og da er det jo snakk om hjelm osv så er vel så man ikke skal kunne slå hodet i helburet som er poenget her om jeg ikke tar helt feil uansett så blir bilen så stiv halvburet at skal du ha sikkerlig helbur blir jo bilen ubrukelig, noe min er i ferd med og bli Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 fyy fa*n for en pen bil! har sans for e36 å denne må være blant top 5 jeg har sett! følger med videre her, håper på å få sett den live på Bud i år! ett spm, hvorfor er det ikke lov til å ha hel bur i gatebiler? det er jo bare en ekstra sikkerhet? eller tror de satans uvesen at de som bygger fult bur skal råkjøre? Jeg har blitt fortalt at det har med kollisjonsegenskapene til bilen. De fleste biler er laget for å gi etter visse plasser i en kollisjon, for å fordele det utover i karosseriet. Og med bur endrer man dette, og derfor vil de ikke godkjenne det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 fyy fa*n for en pen bil! har sans for e36 å denne må være blant top 5 jeg har sett! følger med videre her, håper på å få sett den live på Bud i år! ett spm, hvorfor er det ikke lov til å ha hel bur i gatebiler? det er jo bare en ekstra sikkerhet? eller tror de satans uvesen at de som bygger fult bur skal råkjøre? Jeg har blitt fortalt at det har med kollisjonsegenskapene til bilen. De fleste biler er laget for å gi etter visse plasser i en kollisjon, for å fordele det utover i karosseriet. Og med bur endrer man dette, og derfor vil de ikke godkjenne det. Dette har jeg selv hørt også, men buret er jo der for og ta i mot får en eventuelt kolisjon. har du bur på sidene vil du nok få mindre skade en om noen kjører deg rett i døra uten. så jeg er ikke sikker. jeg har i vertfall søkt om halvburet og det for holde får min bruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Tipper det har mest med dokumentasjon og at SVV ikke vil ta på seg ansvaret for en skade ved en eventuell kollisjon. Halvbur holder vel mer enn nok uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå