Lars89 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 .... likte heller ikke at de ikke en gang nevnte svettinga fra bunnpanna.. Men,men dette programmet handler jo ikke om å restaurere biler akkurat Dette er et viktig poeng og de snakker da også hele tiden bare om å redde gamle mer eller mindre klassikere fra den sikre død... gi bilene noen år ekstra på veiene. Konseptet for programmet er kort at det er mange fine gamle biler der ute som med bare litt kunnskap og egen nevenyttighet kan bli ganske fine. Mike betaler ikke Edd for hjelpen og dette skal illustrerer jobben man kan gjøre selv med bilene. Det er verdt å legge merke til at Mike alltid styrer utenom biler som krever for mye arbeide (altså ting en glad amatør normalt ikke kan gjøre selv). Det økonomiske budsjettet skal også holdes (les: med uendelig mye penger kan alt repareres). Edd på sin side understreker alltid hvis det er noe han gjør som krever faglig ekspertise (f.eks skifting av frontruter eller renovering av gearkasser). Jeg liker Wheeler Dealers veldig godt. Programmet har en herlig enkel britisk sjarme og viser at med litt godt humør og entusiasme kommer man langt... Det finnes alltid unntak. Å bytte ramme på en Morgan er ikke en jobb for hvem som heltst (dette nevner også Edd i programmet) Men morro at de av og til viser større jobber også. Har faktisk lært endel av dette programmet opp igjennom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Takk for at du postet den episoden... den har jeg ikke fått med meg. Det er åpenbart ingen regel uten unntak... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 Det har også kommet en svensk variant btw. Laget for Discovery Channel. Første episode fra svenskene var med en Mustang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Det har også kommet en svensk variant btw. Laget for Discovery Channel. Første episode fra svenskene var med en Mustang! Hehe, lo godt når jeg så den svenske utgaven Når de skifta hjullager blant annet, la nav og alt på gulvet og brukte hammeren (fortsatt på gulvet) For all del, bilene blir nok i orden, men synes svenskene hadde en litt mer "jalla"(vet ikke om det blir rette ordet) måte å gjøre ting på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 11, 2012 Forfatter Share Skrevet April 11, 2012 haha, jeg har ikke sett den selv! Det blir kanskje litt vel "hemmekkan" da ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet April 11, 2012 Share Skrevet April 11, 2012 Jeg så den svenske utgaven, og synes å huske at klaringen mellom alt på bilen var helt høl i hue.. Men går vel gjerne sånn når de kjøpte massevis av karroserideler i god kjent reproduksjonskvalitet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Nå er ikke amerikanske biler kjent for å ha så bra klaringer originalt heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Nå er ikke amerikanske biler kjent for å ha så bra klaringer originalt heller.. Nei det skal jeg jo gå med på, men det der var bare på grensen til det latterlige spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet April 12, 2012 Share Skrevet April 12, 2012 Ja, har sett den svenske utgaven jeg også og jeg ble ikke imponert selv heller for å si det slik. Wheeler dealers gjør fra tid til annen rare ting de også, men de har mye høyere standard enn den svenske. Underholdende/interessant å følge med på er det hvertfall, man får da et lite innblikk i endel "spennende" biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Wheeler Dealers er jo grei underholdning, men tåler ikke trynet på han som kjøper inn bilene han er så voldsom. Det værste jeg ser er Chop Shop Bangla Bangers eller hva den serien heter, Noen som husker e36n de bygde? haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Husker den ja, dessverre brent seg fast på netthinna mi. Styggeste faenskapen noengang. Wheeler dealers ser jeg på kun pga Edd og fordi det er moro å se åssen de forskjellige bilene funker. Hver gang Mike stikker trynet foran kameraet trykker jeg på mute ( evt fyller opp glasset med mer drikke ). Han er slitsom.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Det dere må huske på at dette først og fremst er et underholdningsprogram. Mike kjøper ikke bilene selv, det gjør filmcrewet. Både selgere og kjøpere er scripted, og Mike er heller ikke den ufyselige cockneyen han fremstår som på tv. Han er en veldig hyggelig fyr faktisk Det er ikke rart de ender opp med litt ymse biler når de får dem i fanget. Og som fredrik sier, poenget er ikke å tjene penger, men å fikse opp selv Ta det som det det er, underholdning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet April 13, 2012 Forfatter Share Skrevet April 13, 2012 Enig mer Erebus. Det er mye show. A la oppussingsshowene kvinnfolkene ser på. Først og fremst er det en god vei inn for en del til å tørre å skru selv og lære noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 .... Mike er heller ikke den ufyselige cockneyen han fremstår som på tv. Han er en veldig hyggelig fyr faktisk How come?... Kjenner du Mr. Brewer?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet April 13, 2012 Share Skrevet April 13, 2012 Syns og at Wheelers Dealers er bra. Det skulle bare mangle at Edd ikke kan alt om alle bilmerkene de er borte i. Det er klart vi lett klarer å ta ham på noen BMW-ting, men totalt sett syns jeg han klarer seg meget bra. Og syns han gjøre fine vurderinger mellom hva som er nødvendig å gjøre nøye og ikke, tenker da på hva en kan lakkere selv og ikke osv. Det er tross alt meningen at dette skal simulere budsjettbygg i garasjen til hvermansen, ikke perfekte "Overhaulin'"-bygg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå