Gå til innhold

Farvel oblater

Share

Vil du ta av oblatene 1. mai?  

64 stemmer

1. 1. Vil du ta av oblatene 1. mai?

• Ja, jeg gleder meg allerede.
      51
    • Nei, bare la de sitte der de er.
      13

Anbefalte innlegg

Samferdselsdepartementet har omsider bestemt at oblatene skal forsvinne fra bilskiltene.

Oblatene ble innført i 1993 for å hjelpe myndighetene med å passe på at bileieren har betalt årsavgift, har gyldig forsikring, og har framstilt bilen for periodisk kontroll i henhold til kontrollfrist.

I stedet vil man nå avholde kontroller der et kamera scanner bilskiltene og forteller om bilen er begjært avskiltet.

Oblatene kan derfor lovlig fjernes fra bilskiltene fra 1. mai.

Men synes du bilskilt er penest uten oblater, eller vil du la oblatene sitte på en stund til for å vise andre at du har vært en lovlydig bileier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det blir billigere å kontrollere om man har betalt avgiften, burde de jo sette den ned det de sparer da?

Men når jeg tenker meg om så sitter vel hu Meltveit Kleppa å rister og fråden renner av mer penger i kassa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det blir billigere å kontrollere om man har betalt avgiften, burde de jo sette den ned det de sparer da?

Men når jeg tenker meg om så sitter vel hu Meltveit Kleppa å rister og fråden renner av mer penger i kassa!!

nei nei nei, du må da skjønne at staten bare tenker penger, så at de sparer penger vil bare si at de kommer til å øke prisen, som de gjør med alle andre ting når det skal bli "billigere for staten". :lol::lol::mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...