Gå til innhold

Skiltkaos!

bmwZ
 Share

Anbefalte innlegg

Må bare få noen meninger om hvordan det kan være mulig å forandre de Norske bilskiltene så utrolig mange ganger :lol:

På veldig kort tid har myndighetene forandret utseende på skiltene ett antall ganger. Først forandret de skiltene til EU-norm ihht størrelse og andre bostaver/tall ble brukt.

Så var ikke dette leselig for fotobokser og liknende, så da forandret de layouten på bokstaver og tall igjen. For så å forandre en tredje gang pga at det norske flagget skulle monteres på ene siden av skiltet.

Deretter skulle skiltene lages i plastikk for å få kostnadene ned(fra ca 400,- til kr120,-), akkurat som den kostnaden har noe å si for oss bilkjøpere i avgiftsnorge uansett.

Plastskiltene varte kun til rundt Juletider i fjor, da de fant ut at de lett ble skadet og ble vanskelige å lese.

De nye skiltene er i aluminium som før og har en utsparing for årskjennemerke. Nå som årskjennemerke fra i år av ikke skal stå på skiltene lenger, skal de da lage enda ett nytt skilt uten utsparingen? Er det mulig??? Missbruk av skattepenger spør du meg, tenker jo ikke lenger enn sin egen nesetupp [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men du må nok bare regne med at den som designer skiltene skal ha sitt for det, i tillegg til en masse møter og drøfting rundt hvordan de skal se ut og hvordan de skal gjennomføre det. Så kommer endringer av informasjonen og reglene man finner om skilt rundtom på toppen av dette. Så jo, der koster nok endel penger må du regne med selv om vi ikke nødvendigvis legger direkte merke til det, og for alle slike kostnader må de øke prisene på tjenester og avgifter for å tjene det inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i et nøtteskall..

Ved sammenslåingen av Statoil og Hydro Ble det brukt ca 1 år og 16 Milioner NORSKE KRONER på å komme frem med det nye navnet og logoen "StatoilHydro"

Nå må du ikke glemme at StatoilHydro (nå Statoil) er et AS med meget stor omsetning. De har veldig lite med norsk offentlig sektor å gjøre.

16 millioner er mindre enn ett døgns produksjon fra ett av de gamle småfeltene, da har de råd til å investere litt i markedsføring. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde planer om å kjøpe nye skilt, da det ene er litt bulkete.

Noen som aner om de produserer skilter uten utsparing for kjennemerket? Vil ikke ha med det om jeg kan slippe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i et nøtteskall..

Ved sammenslåingen av Statoil og Hydro Ble det brukt ca 1 år og 16 Milioner NORSKE KRONER på å komme frem med det nye navnet og logoen "StatoilHydro"

Nå må du ikke glemme at StatoilHydro (nå Statoil) er et AS med meget stor omsetning. De har veldig lite med norsk offentlig sektor å gjøre.

16 millioner er mindre enn ett døgns produksjon fra ett av de gamle småfeltene, da har de råd til å investere litt i markedsføring. ;)

Kommer nå ikke helt ifra at de brukte 16 millioner på å komme fram til "StatoilHydro" utifra "Statoil" og "Hydro"... 16 millioner for å fjerne et mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge i et nøtteskall..

Kommer nå ikke helt ifra at de brukte 16 millioner på å komme fram til "StatoilHydro" utifra "Statoil" og "Hydro"... 16 millioner for å fjerne et mellomrom.

Et år med krangling om det skulle være HydroStatoil eller StatoilHydro? :P Eller Hydroil, eller Statdro. Mange forslag, om man tenker litt på det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få noen meninger om hvordan det kan være mulig å forandre de Norske bilskiltene så utrolig mange ganger :lol:

På veldig kort tid har myndighetene forandret utseende på skiltene ett antall ganger. Først forandret de skiltene til EU-norm ihht størrelse og andre bostaver/tall ble brukt.

Så var ikke dette leselig for fotobokser og liknende, så da forandret de layouten på bokstaver og tall igjen. For så å forandre en tredje gang pga at det norske flagget skulle monteres på ene siden av skiltet.

Deretter skulle skiltene lages i plastikk for å få kostnadene ned(fra ca 400,- til kr120,-), akkurat som den kostnaden har noe å si for oss bilkjøpere i avgiftsnorge uansett.

Plastskiltene varte kun til rundt Juletider i fjor, da de fant ut at de lett ble skadet og ble vanskelige å lese.

De nye skiltene er i aluminium som før og har en utsparing for årskjennemerke. Nå som årskjennemerke fra i år av ikke skal stå på skiltene lenger, skal de da lage enda ett nytt skilt uten utsparingen? Er det mulig??? Missbruk av skattepenger spør du meg, tenker jo ikke lenger enn sin egen nesetupp [-X

Det morsomste er at svenskene fant ut dette lenge før vi prøvde ut plastskiltene, så da solgte de sitt lager av plastskilt til Norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Noen som aner om de produserer skilter uten utsparing for kjennemerket? Vil ikke ha med det om jeg kan slippe.

Ettersom ingen lurer, kan jeg meddele at nye skilter ikke har noen utheving/merking etc. for oblatene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom ingen lurer, kan jeg meddele at nye skilter ikke har noen utheving/merking etc. for oblatene.

Jeg fikk skilter i juni med utsparing, men dette fikk jeg på dagen så det var nok en del av et lager. Men det finnes jo en sjanse for at flere får "gamle" typen også.

Heldigvis var det veteranbil jeg registrerte, så det ble naturelokserte aluminiumsskilter etter en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...