Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Har lastet ned og flyttet mapper der jeg tror de skal være osv til ncs expert mappen. Men funker fremdeles ikke. Føler jeg har rota mye i grøten på dette nå. Er det virkelig så vanskelig og få til dette programmet og få det opp å gå til min e61.

Noen som har en fornuftig måte å forklare hva man skal gjøre samt passe på for å få i orden dette?

Leser en del på forum men alle gjør det jo på forskjellige måter ?

Håper på hjelp...

:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lastet ned og flyttet mapper der jeg tror de skal være osv til ncs expert mappen. Men funker fremdeles ikke. Føler jeg har rota mye i grøten på dette nå. Er det virkelig så vanskelig og få til dette programmet og få det opp å gå til min e61.

Noen som har en fornuftig måte å forklare hva man skal gjøre samt passe på for å få i orden dette?

Leser en del på forum men alle gjør det jo på forskjellige måter ?

Håper på hjelp...

:)))

http://bimmers.no/topic/778927-diy-fjerning-av-canbus-p%C3%A6resjekk-e6061-bmw-scanner-v210/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det noen her som kan hjelpe meg å kode inn aux, digitalt speedometer og pathway lighting(?) (sånn at coming home lysene blir aktivert av bagasjeromsknappen på nøkkelen)? Jeg holder til i Bergen, men kan kjøre et lite stykke om noen er villig :-). Har en 06 E61 520d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Er det noen her som kan hjelpe meg å kode inn aux, digitalt speedometer og pathway lighting(?) (sånn at coming home lysene blir aktivert av bagasjeromsknappen på nøkkelen)? Jeg holder til i Bergen, men kan kjøre et lite stykke om noen er villig :smile:. Har en 06 E61 520d

 

Glemte foresten å savare deg på pm :P

AUX kunne jeg tatt for deg, men akkurat nå fortiden har jeg klart å slette en fil som jeg må ordne igjen. Et tips er bilradiospesialisten på paradis, tar 650.- for AUX koding.

På pm fra deg skrev du "welcome light" det kan kun kodes vist du har LCM2. Husker ikke hvilke modeller som fikk den, men det er vel noen her som kan svare på? eller var det kun LCI biler?

Jeg på min 04 kan ikke kode velkommen lys uten å bytte LCM. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte foresten å savare deg på pm :P

AUX kunne jeg tatt for deg, men akkurat nå fortiden har jeg klart å slette en fil som jeg må ordne igjen. Et tips er bilradiospesialisten på paradis, tar 650.- for AUX koding.

På pm fra deg skrev du "welcome light" det kan kun kodes vist du har LCM2. Husker ikke hvilke modeller som fikk den, men det er vel noen her som kan svare på? eller var det kun LCI biler?

Jeg på min 04 kan ikke kode velkommen lys uten å bytte LCM. :(

Det går bra :smile:. Aux kabel har jeg ikke engang så det er ikke det viktigste tenkte bare å ha det klart :smile:

Nei det har jeg forsåvidt lest meg til men tenkte panic alarm eller pathway lighting eller hva det heter. Det er egentlig home lights tror jeg. Stilles inn på samme greie i idrive ihvertfall bare man aktiverer med et kjapt trykk på bagsjeromsknappen på nøkkelen.

Noe som dette:

Står en beskrivelse i komentar feltet men gresk for meg :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en drøss av filer daten v46 osv. Prøvde å laste ned også. Laster ned og jeg klikker på mappa. Så blir jeg spurt hvilket program jeg skal åpne filene i?? Jeg skal vel få opp mapper som herer daten , cfgdat, ecu osv og legge den nye mappene i samme mapper som ligger i ncs expertmappene? Slik jeg forstår det. Jeg klarer bare ikke å få lastet ned og få åpnet filene på rett vis for å plassere dem på rett plass:)

Fint om noen kan forklare meg hva jeg gjør feil:)

Bruker et program som heter BMW Coding Tool/Easy update sp-daten tool, som oppdaterer sp-daten filene og winKFP (noe jeg ikke vet hva er) med et taste trykk. 

Så jeg laster ned og pakker ut/unziper sp-daten filen, så må jeg finne f.eks E60 eller E85 mappen for programmet og trykke update. Tror den ganske enkelt legger alle filene på riktig sted og den tar backup før den begynner. Om det har funket vet jeg ikke enda, da jeg driver å utforsker DIS.. men skal prøve litt etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra :smile:. Aux kabel har jeg ikke engang så det er ikke det viktigste tenkte bare å ha det klart :smile:

Nei det har jeg forsåvidt lest meg til men tenkte panic alarm eller pathway lighting eller hva det heter. Det er egentlig home lights tror jeg. Stilles inn på samme greie i idrive ihvertfall bare man aktiverer med et kjapt trykk på bagsjeromsknappen på nøkkelen.

Noe som dette:

Står en beskrivelse i komentar feltet men gresk for meg :smile:

 

Skjønner, men den bilen på videoen der er jo en LCI :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Mener å se at både frontfanger, baklykter og grøftelys er pre LCI. Står og i beskrivelsen at det er gjort på både en 03 og 05 modell :-)

Men altså for all del, går det ikke så går det ikke og da blir det bytte av modul :-) Må en eventuell ny modul kodes for å virke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Mener å se at både frontfanger, baklykter og grøftelys er pre LCI. Står og i beskrivelsen at det er gjort på både en 03 og 05 modell :smile:

Men altså for all del, går det ikke så går det ikke og da blir det bytte av modul :smile: Må en eventuell ny modul kodes for å virke?

Nei det er faktisk en pre LCI    måtte se engang til nå :P

 

En ny modul må kodes inn i bilen ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Prøver å få få til å lese ut feilkoder. Har kjøpt kabel (DCAN trur eg) og har kobla til bilen med ein win8 pc.

 

Startar opp og alt ser greit ut etter det eg har forstått:

post-63991-0-85547400-1393167093_thumb.j

 

Trykker så F9

post-63991-0-84853400-1393167007_thumb.j

 

Trykker Engine

post-63991-0-50465100-1393167033_thumb.j

 

Trykker på det eg trur skal vere motoren min og får feilmelding og trykker ok."versions do not match"

post-63991-0-09475900-1393167072_thumb.j

 

Får så masse feilmeldingar, må til slutt trykk nei for å få det til å stoppe

post-63991-0-95859300-1393167121_thumb.jpost-63991-0-82416100-1393167141_thumb.j

post-63991-0-69244300-1393167159_thumb.j

post-63991-0-25466600-1393167185_thumb.j

 

Men eg får lest ut ein feilkod. Men kva er gale med programvaren? Det er jo masse feilkodar og greier. Nokon med tips? Skal vel ikkje vere heilt slik? :) Eg lurer også på korleis det er med ncs expert, om eg fjernar trimminga mi når eg må lage ein kopi av instillingane som er som fabrikk. Det vil eg jo unngå.

 

 

 

post-63991-0-28568600-1393167211_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...