Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Noen av parameterne kan være "feil" hvis det ikke er brukt merkevareforhandler som oppdaterer systemet når de skifter deler eller lignende.

Gjenstående levetid burde være fra nå. Men du kan ikke stole helt på disse dataene, det er estimater og det kan plutselig skje noe.

 

DPF er skiftet på min uten for bilia og det er ikke registrert på bilen så der har jeg også noen "rare" parametere.

 

Kjører du diagnose vil du se om det ligger lagret noe feilkoder på diff trykk over filteret, evt. kan du monitorere og logge disse mens du kjører i "parameter" seksjonen.

Ligger ikke inne noen feilkoder nå, men har som sagt gjort det før. Blant annet om for høyt backpressure eller hva det heter. 

Lenge siden du byttet filter? Hvor mange km får du opp at det har igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. Når det er for mye motstand i DPF vil det genereres baktrykk som motvirker turboens evne til å spole.

 

Nei ca 2-3 tusen siden. Husker ikke hva det står, skal sjekke neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vrient å kode batteri selv? Har INPA, NCS osv,  men har brukt det minimalt..

Noen som har en oppskrift som er enkel å følge? :)

 

Det gamle batteriet var på 90ah og det nye er 100ah

Gjorde det samme i dag på min E60. Brukte 20 min på selve batteribyttet og 3 min på koding med appen Carly for BMW som er beskrevet om noen innlegg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, DieselMotor skrev:

Når slutter bmw å oppdatere bilene? Ser ut som at min E60 2004 mod som ble oppdatert i 2006 ikke har noen flere moduler jeg får oppdatert, annet enn cas, egs og dme/dde. 

BMW oppdaterer i utgangspunktet ikke modulene hvis ikke det er noe feil. Du må selv be dem gjøre det, og betale noen tusenlapper for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 1/26/2016 at 10.17, DieselMotor skrev:

Når slutter bmw å oppdatere bilene? Ser ut som at min E60 2004 mod som ble oppdatert i 2006 ikke har noen flere moduler jeg får oppdatert, annet enn cas, egs og dme/dde. 

Siste I-Level nå er 15-11-500 for E60. Men mange av modulene hadde siste update i 2010 f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søker litt hjelp her nå, har kjøpt meg kabel og programvare for å kode. var selvfølgelig utdaterte programmer jeg fikk med kabelen. har prøvd nå hele denne uken hver kveld å teste ut forskjellige nedlastning linker for programmer, oppdatere daten filer, og ja prøvd alt jeg kommer over på nett, men ender bare opp med vin is faulty eller chassis is faulty. begynner å bli riimelig lei og utolmodig nå, så jeg lurer på om det er noen som har et oppsett som fungerer pr dd som kan linkes til eventuelt lastes opp et sted så jeg kan laste det ned? kan betale vist noen gir meg oppsett som funker. er snakk om å kode e60. 

bare å sende en pm vist du kan hjelpe meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Espen Espeland Når man får den feilen du får, så kan det veldig gjerne være defekt kabel. Er du sikker på at det ikke er defekt kabel, så kan det være driver feil.

Er du sikker på at det ikke er driverfeil, så er det feil med installasjon. I min signatur har jeg et rimelig kurant innlegg som vil bistå med å få en fungerende installasjon oppe å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

 @Espen Espeland Når man får den feilen du får, så kan det veldig gjerne være defekt kabel. Er du sikker på at det ikke er defekt kabel, så kan det være driver feil.

Er du sikker på at det ikke er driverfeil, så er det feil med installasjon. I min signatur har jeg et rimelig kurant innlegg som vil bistå med å få en fungerende installasjon oppe å gå.

Tror ikke det er defekt kabel, får opp com på inpa. Og fikk på ene versjonen av ncs lest av vin, lagt inn ny kode i vo, kom inn på cas modulen og men etter det ble det masse feil. Takk for tips! Skal prøve igjen i kveld :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Espen Espeland said:

Tror ikke det er defekt kabel, får opp com på inpa. Og fikk på ene versjonen av ncs lest av vin, lagt inn ny kode i vo, kom inn på cas modulen og men etter det ble det masse feil. Takk for tips! Skal prøve igjen i kveld :) 

pm sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...