Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose


SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest gjennom tråden her no, og fått masse gode tips og trips! Ser ut som NCS Dummy er noke for meg!

Har nettopp bestilt kabel til min E61 LCI. Denne: http://www.ebay.com/itm/321344738425

 

Da eg absolutt har lyst å få til er:

- Automatisk folding av speil ved låsing

- Automatisk "welcome" / "follow home"-lys ved opp/igjen-låsing med tåkelys

- Full styrke på AE hele tiden F11

- Fjerne pæresjekk på F11 

 

F-modeller bruker helt andre kabler og programmer enn tidligere modeller (om det er modellen F11 du tenker på).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke opp linken tidligere, men jeg ser det nå. Jeg trodde det hovedsakelig var E-SYS man kodet F-modeller med, men har ikke satt meg så altfor mye inn i det. Rapporter gjerne når du har fått det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :)

Flott, da bruker jeg den profilen.

Jeg får kontakt med INPA, men når jeg skal prøve meg i NCS Expert så får jeg bare ''VIN is faulty'' feilmelding. Har leitet rundt på nettet uten å klare å finne en løsning på det. Forresten så bruker jeg BMW Standard Tools 2.12 som jeg fant her: http://bmwcoders.com/forum/bmw-coding-programming-29/bmw-coding-pack-may-2013-a-1770/

Forslag til andre pakker som kanskje fungerer bedre?

 

Hmm så merkelig!

Åssen bil har du? Årsmod? Og bruker du vanlig K+Dcan ledning eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har problemer med ULF enheten til bilen. Telefonenheten sier i idrive "no telecommunication is installed"; etter jeg tok ut batteriet for en stund tilbake.

 

Er dette noe jeg som "amatør" kan kode selv? Noen tips, vurderer å kjøpe NCS Expert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "må" gjøres via MOST, noe som betyr ICOM, eller et verksted med Autologic e.l.

 

Det er likevel noen tilfeller der det går med vanlig kabel om man har Radio Professional og styrer litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "må" gjøres via MOST, noe som betyr ICOM, eller et verksted med Autologic e.l.

 

Det er likevel noen tilfeller der det går med vanlig kabel om man har Radio Professional og styrer litt på.

Okei, for bilen det gjelder kommer jeg ikke inn med NCSEXPERT i MULF, men hvis jeg aktiverer Bluetooth i 2rad så kan det fungere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mulig, men det kan være du får det til om du koder 2rad med 644, og deretter koder bilen (eller noe slik, har ikke helt satt meg inn i hvordan dette gjøres eksakt, da jeg aldri har hatt behov for det).

 

Står litt om dette på bmwcoding.com mener jeg på, evt. på e90post.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...