Gå til innhold

Hjemme koding av E6x & E9x samt diagnose

SN_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Siden det begynner å bli mer utbredt med koding av F serie. Noen som vet om det er noen krav til opprativsystem på pc hvor E-sys skal brukes? Eller er det bare å kjøre på med hva som helst? :)

kjører på hva som hgelst, win 7 er lettest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har en 06 e91 med bi-xenon, går det an å kode det slik at når jeg setter på fjernlysene(bi-xenon delen) så kommer også de to innerste fjernlysene på, altså de som var fjernlys før bi-xenon kom på banen?
Litt som 2 tusenmetere, men originalt..

Hvis dere forstår hva jeg mener?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet i hvilken modul jeg kan aktivere "return to home" på vindusviskerne? Hater at de stopper midt på ruta når jeg slår av tenninga :P

Det er dette på E9x ihvertfall :)

48 Wiper wipes to End position after turning engine off JBBF (2JBBF) ZYCLUS_VOLLEND_KLR_AUS X [1] When Wiper is Wiping, and you turn engine off, it will now keep on going until it returns to the home (bottom) position.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, da får vi se om vi finner den i morgen. 

Prøvde akkuratt å koble til bilen med en Galaxy S3 jeg har liggende, den poppa da rett inn og sa "tilkoblet til telefonlyd".

Kan det være Sonyen min som ødelegger for handsfree-opplegget mitt, tro? Fikk ikke testet å ringe med S3n da jeg ikke orka å lete fram nano-microsim adapteret :P

Fankens bluetooth klin, i am so close. 

@SweetBMW - Litt mer nysgjerrig rundt dette med WinFKP og TCUM. Har lastet ned de siste SP-Daten nå, og regner med disse skal være enkelt nok å importere til WinFKP. Har du en god guide på lur på hvordan jeg går fram for å flashe den? 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig, da får vi se om vi finner den i morgen.

Prøvde akkuratt å koble til bilen med en Galaxy S3 jeg har liggende, den poppa da rett inn og sa "tilkoblet til telefonlyd".

Kan det være Sonyen min som ødelegger for handsfree-opplegget mitt, tro? Fikk ikke testet å ringe med S3n da jeg ikke orka å lete fram nano-microsim adapteret :P

Fankens bluetooth klin, i am so close.

@SweetBMW - Litt mer nysgjerrig rundt dette med WinFKP og TCUM. Har lastet ned de siste SP-Daten nå, og regner med disse skal være enkelt nok å importere til WinFKP. Har du en god guide på lur på hvordan jeg går fram for å flashe den?

Hvilke daten har du da?

Og hvilken winkfp versjon kjører du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på en flash av bluetoothen i går, gikk forsåvidt fint. Men ingen forskjell :P Står i INPA at den ble flashet, men kan ikke si jeg merker noe som helst forskjell - ingen nye koder eller noe når jeg leser fra NCS heller.

EDIT: Sjekket opp mot sp-daten, modulen har siste oppdatering, så da er det vel ikke håp. Sjekket også opp delenr, og min modul er den første firkanta versjonen ( ikke most 1.5 som er den nyere? ), så da må jeg vel bite i det sure eple og komme meg på eBay.

UANSETT, dagens positive; Jeg flashet girkassa, da jeg så ut i fra det utrolig fine programmet "simple update tool" at det lå en ny software til kassen i sp-daten. Det gjorde susen det gitt, den nye "profilen" passer bilen mye bedre - så alle som har 04-05 og ikke har oppdatert girkassa, det er verdt en titt!

Såå, spørs om ikke jeg må skaffe meg en 07-08 modul og dytte inn her... Ja, jeg er ganske bestemt, jeg skal ha handsfree. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...