Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. har en venn som skulle selge sin E36 også kom det 3 stk med litt peiling på bmw og sjekke bilen hans. I dash står det at bilen har gått la oss si 165k men de fikk dash til å vise at den egentlig hadde gått 290k. Min venn selv ante ikke dette og når han spurte om hvordan de fikk til det så sa de at de ikke kunne fortelle det. Så da snur jeg meg til en vegg av bmw eiere og spørr, Hvordan fikk han til dette ?

han sa det ofte skjedde med gamle bmw'er

Skrevet

Mener at det var en tastekombo man kunne trykke for å få en frem en slik kilometer, som ikke er den reelle kilometer. Men egentlig bare en tallrekke. Men jeg husker ikke mer detaljert enn dette..

Skrevet
Hvis det er airbag i bilen kan den leses av inne hos bmw f.eks. Airbag h

Men han som fikk opp disse tallene hadde ikke med noe ekstra så da er det en av de 21 valgene på test menyen ?

Kan det være at min venn da har blitt lurt på KM stand tidligere når han kjøpte bilen ?

Skrevet

At ein får fram 290 000 km på å trykke litt på eit par knapper, er ikkje akkurat uvanligt på e36.

Tallet har ingenting med km. stand å gjera. Da har alle e36 gått 290 000 km! ;)

Skrevet

Når du holder inn resetknappen på dashpanelet så kjører klokkene en test. Deretter kommer det opp en rekke med tall der km stand bruker å stå. En av de tallkombinasjonene tilsvarer de seks siste sifrene i chassisnummeret. Om de stemmer overens med chassisnr, er km standen korrekt, altså i dette tilfellet 165k. Om ikke, så er km standen justert.

Skrevet
Når du holder inn resetknappen på dashpanelet så kjører klokkene en test. Deretter kommer det opp en rekke med tall der km stand bruker å stå. En av de tallkombinasjonene tilsvarer de seks siste sifrene i chassisnummeret. Om de stemmer overens med chassisnr, er km standen korrekt, altså i dette tilfellet 165k. Om ikke, så er km standen justert.

Det er riktig, husker jeg sjekket det på min tidligere E36.

Skrevet

har faktisk hørt om andre som har dumpa prisen på bilen sin fordi det kommer og og trykker på nullstill km knappen og vrir om tenninga og så kommer det en helt vill kombinasjon av tall.. det er jo en test av instrument panelet, så jeg hadde ikke brydd meg..

Skrevet

Det er skrevet utrolig mye på forumet om det å få frem egentlig km stand i dash bordet. La oss slå det fast en gang for alle....DET GÅR IKKE AN. :)

Det må mere avansert utstyr til for å lese av slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...