thommas88 Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Hei. har en venn som skulle selge sin E36 også kom det 3 stk med litt peiling på bmw og sjekke bilen hans. I dash står det at bilen har gått la oss si 165k men de fikk dash til å vise at den egentlig hadde gått 290k. Min venn selv ante ikke dette og når han spurte om hvordan de fikk til det så sa de at de ikke kunne fortelle det. Så da snur jeg meg til en vegg av bmw eiere og spørr, Hvordan fikk han til dette ? han sa det ofte skjedde med gamle bmw'er
Otis Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Mener at det var en tastekombo man kunne trykke for å få en frem en slik kilometer, som ikke er den reelle kilometer. Men egentlig bare en tallrekke. Men jeg husker ikke mer detaljert enn dette..
scoot Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Dvs. de prøvde å lure han for litt penger ved å trikse litt med OBC enheten hans?
ronnyskretting Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Det kan stemme ja. Hvis det er airbag i bilen kan den leses av inne hos bmw f.eks. Airbag har alltid lagra den reelle km stand på en bil.
thommas88 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Hvis det er airbag i bilen kan den leses av inne hos bmw f.eks. Airbag h Men han som fikk opp disse tallene hadde ikke med noe ekstra så da er det en av de 21 valgene på test menyen ? Kan det være at min venn da har blitt lurt på KM stand tidligere når han kjøpte bilen ?
Otis Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Høres veldig sånn ut ja. Det har vært snakk om noe slikt før her inne på forumet.
todleif Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 At ein får fram 290 000 km på å trykke litt på eit par knapper, er ikkje akkurat uvanligt på e36. Tallet har ingenting med km. stand å gjera. Da har alle e36 gått 290 000 km!
Bjrnar89 Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Første tallet på instrumentpanel check'en? Se 1:00 til 1:10Det viser ofte rundt 300 000.
JonasD Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Når du holder inn resetknappen på dashpanelet så kjører klokkene en test. Deretter kommer det opp en rekke med tall der km stand bruker å stå. En av de tallkombinasjonene tilsvarer de seks siste sifrene i chassisnummeret. Om de stemmer overens med chassisnr, er km standen korrekt, altså i dette tilfellet 165k. Om ikke, så er km standen justert.
Reef89 Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Når du holder inn resetknappen på dashpanelet så kjører klokkene en test. Deretter kommer det opp en rekke med tall der km stand bruker å stå. En av de tallkombinasjonene tilsvarer de seks siste sifrene i chassisnummeret. Om de stemmer overens med chassisnr, er km standen korrekt, altså i dette tilfellet 165k. Om ikke, så er km standen justert. Det er riktig, husker jeg sjekket det på min tidligere E36.
Tommi706 Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 har faktisk hørt om andre som har dumpa prisen på bilen sin fordi det kommer og og trykker på nullstill km knappen og vrir om tenninga og så kommer det en helt vill kombinasjon av tall.. det er jo en test av instrument panelet, så jeg hadde ikke brydd meg..
thommas88 Skrevet April 25, 2012 Forfatter Skrevet April 25, 2012 Mange utspekulerte folk der ute. For et sleipt triks. Det viste seg å stemme med chassi nr. Synd den er solgt for da hadde jeg villet prøve selv.
MrBrum Skrevet April 25, 2012 Skrevet April 25, 2012 Det er skrevet utrolig mye på forumet om det å få frem egentlig km stand i dash bordet. La oss slå det fast en gang for alle....DET GÅR IKKE AN. Det må mere avansert utstyr til for å lese av slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå