OnkelLat75 Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Lurer litt på om bilen ser litt bad ut, skiller seg litt ut, kanskje litt "kebab tralle" hater forresten uttrykket kebab tralle om godbilen min, men jeg har aldri blitt så mye stoppet før som når jeg kjører rundt i min E36, trakkasering? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet April 25, 2012 Share Skrevet April 25, 2012 Det er vel fordi den litt eldre generasjonen ser E36 og tenker at det er alltid noe føreren ikke har i orden. Har blitt stoppet med min flere ganger jeg også, bare for "rutinesjekk" My ass, rutinesjekk klokken 11 om kvelden på en tom landevei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Apekatt87 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Det er jo ikke til å stikke under en stol at E36 er (sånn som jeg ser det), den BMWen som har vært det største offeret for diverse ikke fult så vellykkede "styling"-prosjekter. Så det ligger nok noe i det. Hadde en kompis som hadde en E36 for en stund siden. Klin orginal m-tech med 19" bmw-felger. Aldri blitt stoppa så mye som da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Føler ikke jeg får så mye pes for kebaben min, værste trykket kommer vel fra min mor. Men hu kjører avensis, så hennes meninger er ganske irrelevante. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 E36, spesielt de som er jazzet opp litt, er "Politimat". Noe jeg ikke har noen problemer med å forstå. Det er ingen hemmelighet at en del "berm" kjører rundt i disse bilene, og få vet dette bedre enn politiet. Dere som har E36'ene ders på stell har jo uansett ikke noe å frykte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Hadde min første i et år, senket langt ned og brede felger. Ble utrolig nok aldri stoppet. Men det har jeg heller ikke med min nåværende e39 heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Har hatt min e36 i 1år nå, fortsatt ikke blitt stoppet riktignok stått parkert hele vinteren, men pytt pytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 E36, spesielt de som er jazzet opp litt, er "Politimat". Noe jeg ikke har noen problemer med å forstå. Det er ingen hemmelighet at en del "berm" kjører rundt i disse bilene, og få vet dette bedre enn politiet. Dere som har E36'ene ders på stell har jo uansett ikke noe å frykte. Nemlig... og som man reder ligger man. Ser man bøllete ut må man nesten bare godta at folk flest tror at man også er en bølle selv om det aldri så mye er et uttrykk for div. fordommer. I årene 2001-02 hadde jeg en helt pen og ren original E36 323i og jeg ble faktisk aldri stoppet (selv ikke i Norge). Selve modellen E36 var imidlertid såpass belastet her i Danmark at BMW forhandlerne konsekvent tok den ut av salgslokalene allerede 2-3 år etter at E46 kom på markedet i 1998. Det var ikke spesielt attraktivt å ha gjenger med arabiske innvandrere i salgslokalene. Jeg observerte på den samme tiden en trist episode hos BMW her i Århus. En litt eldre distingvert herre kikket på det som den gangen var en ny E65 da en flokk unge arabere (7-8 stk) i begynnelsen av 20 årene kom inn i salgslokalene. De var svært høylytte på arabisk og oppførte seg som de eide stedet. Etter noen minutter kontaktet den eldre mannen en salgsrepresentant, ristet på hodet og sa farvel. Noe slikt som de gutta ville han tydeligvis ikke assosieres med (forståelig nok). En bilforhandler skal ikke ha for mange slike episoder før det gjør vondt i salgsregnskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HalvorK Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Aldri hatt problemer med det gitt. Men alle de andre bilene ble jeg stoppa med typ Sierra(strøken sådan) celica gt og 205gti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 har hatt min E36 i 1 år og noen måneder, blitt stoppet i kontroller som "tar inn alt!" og gått gjennom med klapp på skulderen hver gang, som oftest fordi jeg vet nok om min bil til å svare rett frem på deres spørsmål. aldri blitt stoppet i stikkontroller eller der de bare plugger inn noen biler, heller ikke blitt stoppet når politiet ligger bak på slep, selvom jeg holder som oftest 90 i 80 sonen osv (bevisst, holder i realiteten rundt 82km/t da...) kan nevnes at jeg har en lettere stylet bmw, med litt senk og xenonlys i nær og fjern, angeleyes og led pærer i grøftelys (enkel pære, ikke noe jalla audi lookalike) og det har blitt kommentert en gang at det var ulovlig av politiet, jeg sa da at det var xenon lookalike og de bet på viste de også at jeg hadde stilt lysene i nøyaktig rett posisjon og at de ikke blendet, det var de enig med og de hadde ikke mer å si om det, fikk også kjøre videre selvom jeg hadde glemt førerkortet uten å betale, slapp også å blåse i promillekontrollen fordi det virket som om jeg var en oppegående kar Mulig jeg har en sjarm som virker bra på politiet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigurdE36 Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Har kjørt original/m-tech e36 coupe i Oslos gater nå i tre år, og blir stoppet jevnlig av forbipasserende politibiler, selv om alt på bilen er godkjent og ingen trafikkregler blir brutt. Dette skjer jo stort sett på kveldene da. Morsomste var en historie når jeg og en kompis sto parkert på en bensinstasjon i Follo for å kjøpe en is, da en politibil kom kjørende inn og fortalte oss at de hadde fått beskjed om råkjøring på veiene. De skulle da se førerkortet og vognkortet mitt, pluss at de skrev ned reg nummeret. Bilen til kompisen min ga de ikke ett blikk en gang, det var da en mazda 323 gtr med 250hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet April 26, 2012 Share Skrevet April 26, 2012 Kjørte E36 coupe i litt over 2 år , kan ikke telle hvor mange ganger jeg ble stoppet. Rutinekontroll hver gang, bilen hadde coilovers og 18" felger, gule xenon og var lakkert brilliantrot. Oppførte meg ryddig hver gang og hadde vognkort og førerkort klart med engang, fikk aldri en mangellapp.. Etter jeg kvittet meg med den har jeg ikke blitt stoppa en eneste gang på 2 år.. Hva folk måtte mene om kebabbil o.l driter jeg, når folk vokser opp etterhvert så er det ingen som slenger sånn dritt lengre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
inflames662 Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Som flere sier er det bare å ha ting i orden. Men alder på bil har uansett noe å si. Har du en bil som ikke er gammel nok til å være en veteran eller klassiker samtidig som den ikke er ny nok til å virke som du er en "ordnet" person, er det jo ikke til å stikke under en stol at man oftere blir stoppet. Tidligere hadde jeg en e30 som var dønn original. Pleier som regel ikke å bli stoppet, men da jeg hadde denne ble jeg stoppet opptil flere ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Nå har jeg ikke hatt min e36 lenger enn ett halvt års tiden, men kan ikke si at jeg har merket noe til denne trenden, ikke blitt stoppa en gang, uten om en kontroll på vei inn til "street illegal" i stavanger. Da stoppet dem alle, og sjekke fører/vognkort, lys og dekkmønster. Min bror der imot, hadde en 318i sedan, denne ble han stoppet i minst en gang i uka, og var inne til urinprøve 2 ganger for mistanke om narkotika, selv om gutten aldri har prøvd dette. Så noe er det kanskje i det. Jeg innbiller meg at tidligere eier, var missbruker i dette tillfelle, og av den grunn var bilen kjent. Muligens det ligger noe i det, tidligere eiere av flere e36 var vel kanskje eid av kriminelle o.l. Bare min teori her da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 27, 2012 Share Skrevet April 27, 2012 Er en grunn faktisk for at du blir stoppa i en E36, finnes også flere grunner, men skal ta et eksempel nå, nemlig dette med ombygging av bil, E36 er vel den mest populære bmwen og sette i en annen motor, og ganske så simpelt for folk flest, dermed så er det mange som ikke drar på biltilsynet, viser bilen og får det godkjent, Politiet har øya oppe, og kanskje ser en grom E36 med f.eks Mtech litt lav, effektanlegg, fette hjul osv. da er dem på med engang, nettopp for at det mistenker en ombygd bil i dems øyne. Det er også mange som har blitt busta, nettopp det med ombygging og ikke godkjenning, jeg skjønner de godt, hvis det skjer en ulykke. Synes det er bra faktisk at dem passer på slike ting, er jo det beste for både personen og politiet at alt er i orden En grunn til som kan nevnes er jo at E36 er veldig ulykkesutsatt, på grunn av populæriteten rundt bilen hos ungdommer, dette er vel også en ganske forsåvidt god grunn til at de vil sjekke opp opplysninger hos personen, og data til bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå