Gå til innhold

Trakkasering av e36 eiere?

OnkelLat75
 Share

Anbefalte innlegg

Hvorfor stopper dem folk med e36? Jo folk med e36 har somregel noe å skjule. Folk flest inkl meg tar jo ikke seg bryet med å få ting inn i vognkortet før dem må.

Blei forøvrig vinka inn i teknisk her om dagen, trodde jeg skulle få en sur og jævelig kar men fikk en hyggelig man som beklageligvis måtte sende meg på visning slik at jeg kunne få senkesettet og felgene inn i vognkortet. Måtte heller ikke stresse meg opp sa han, pga etter at fristen gjekk ut, kom jeg til å få enda ett brev om ny frist slik at alt skulle ordne seg. :)

Er man kjekk og blid så for man somregel god behandlig, folket gjør bare jobben sin. Tørr ikke engang å tenke på hvor mye faenskap dem har tatt av veiene, 240er uten fjærer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er vel slik at e36 gjerne har hatt en brukergruppe av heller tvilsom karakter opp igjennom årene. For å ta en stereotyp så har jo gjerne e36 blitt rattet av den klassiske pakistanske doplangeren (nå kommer vel snark Wicky og kjører over meg med 7'ern, men det får stå sin prøve :P ). Tenk Mujaffaspillet. ;) "Hej smukka pige! Kom inn i Mujaffas BMW"!

Ikke helt i tråd med det som er realiteten som oftest, men det er nok dette som har brent seg fast i minnet til alles kjære Onkel Blå. :roll:

tror du har bomma litt... En typisk dopdealer er ikke fra Pakistan.. hvor disse kommer fra trenger jeg ikke gå inn på. En e36 er en "fattigmannsbil" nå om du skal dra inn forskjellige grupperinger... Det var mange som kjørte dem når e36 var nye..nå er dem 3-4 generasjoner gamle...

Anyway, politet har vel brent dette på minnet, på samme måte som 240 blir stoppet ganske mye siden det også er en typisk ungdomsbil. E36 er en billig bil med ok design og kjøreegenskaper ig på noen modeller, god motor... derfor er disse bilene i søkelyset mer enn andre biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel grunnen til at jeg startet tråden var at jeg for andre gang har blitt stoppet mitt på lyse dagen i KrSand, første gang var det opp med panser og bakluke full gjennomsøk av bilen etter at jeg hadde vist gyldige papirer og forsikringsbevis. Stikkontroll my ass trakkasering føltes det ihvertfall som.... I tillegg til disse episodene har jeg også blitt stoppet "mer normalt" tre ganger for blåsing og papirsjekk dvs 5 ganger på et halt år. I en org Opel Astra jeg også benytter har jeg aldri blitt stoppet selv om jeg har kjørt denne mer det siste halvår. Den aktuelle E36 har heller ingen kriminell fortid i og med at min svoger eide denne i 7 år før jeg overtok den, han har forresten plettfri vandel noe som faktisk jeg også har.. Dette blir jo litt sutring fra min side, men det er faktisk ganske pinlig å bli mistenkliggjort på denne måten mitt i et folkefult sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg si det på den måten...Er du visuell-kriminell? Utseendet, kjørestilen og kjøreområdet har mye å si på hvor ofte du blir stoppet... En annen ting du kan gjøre er å spørre hvorfor de stopper deg.. Sier dem rutinekontroll så kan de kun sjekke papirer, og din edruelighet.. De har dermed ikke lov til å sjekke i bagasjen eller be deg åpne panseret, med mindre de har skjellig grunn til mistanke. De kan dog lyse inn i bilen og sjekke i baksetet (er vel ganske synlig)

Jeg blir sjeldent stoppet, uansett bil, men de gangene jeg blir stoppet så er det "full utrykning" fra dem.. men siden jeg kan de fleste reglene (bror som studerer jus) så har dem lite de skulle ha sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også god peiling på mine rettigheter ettersom jeg har utdanning innenfor rettslære, jus og bedriftsjus. Men er ikke helt stiv når det kommer til mine rettigheter.

Hvis jeg blir stoppet av en hyggelig politibetjent som holder seg profesjonell og viser respekt og er imøtekommende så har jeg absolutt ingen problemer med å vise han både motor og bagasjerom og er like hyggelig tilbake. Etter min erfaring slippes du raskt videre hvis du er imøtekommende og grei og ikke har noe å skjule.

Hvis je derimot møter en sur/gretten purke som ikke viser respekt og er generelt lite koselig så står jeg på alle rettigheter jeg har og sier godt ifra om hva jeg syns om holdningen hans/hennes.

Kan nevne at i 75% av tilfellene er det en hyggelig person jeg møter og hvis de spør fint ber je dem ikke om hvilken grunn de har for å sjekke diverse ting, men hvis de er rasshøl får de tilbake i samme mynt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt BMW i tilsammen 13-14 år. Jeg har kun hatt 3-serier (E30/E36/E46). Min første BMW hadde jeg da jeg var 21 år gammel i 1988 og den siste har jeg stadig. Alle BMW´ene har vært originale på nær en oppsetning BBS felger på den første. Jeg har totalt kjørt litt over 400000 Km med BMW´ene og jeg har aldri blitt stoppet/kontrollert i utide. Hvorfor?

Det handler om å se pålitelig ut. Dette er alminnelig mellommenneskelig psykologi. Ser du ut som en banditt vil folk tro at du er en banditt inntil det motsatte er sannsynliggjort. Det handler også om å være litt smart. Skal du f.eks forbi en tollkontroll på Svinesund tar du av deg solbrillene før du når frem til tollbetjenten. Det er også lurt å slukke musikken. Hvis tollbetjenten henvender seg til deg bør du se oppmerksomt og imøtekommende på vedkommende (man ser normalt på den man snakker med) samt svare høflig og korrekt på de spørsmålene tollbetjenten har.

Opponerer du mot dette eller på andre måter fraviker normal kotyme tiltrekker du deg negativ oppmerksomhet... altså det motsatte av hva du ønsker. Det er de samme spillereglene som gjelder overfor politiet og andre offentlige myndigheter også. Husk at ved et møte med offentlige tjenestemenn gjelder andre regler enn blandt "gutta". Å spille tøff overfor politiet har ingen hensikt utover at du tiltrekker deg negativ oppmerksomhet... altså det motsatte av hva du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long story short: Jeg en politibil kom i motsatt kjøreretning midt på natta, og snudde etter den møtte meg når jeg kjørte e36. Da jeg stoppet fikk jeg høre at jeg hadde stjålet bilen og at jeg var en jævla narkis. Vognkortet så de ikke på, og førerkortet ville de først se når de så jeg hadde "veien til førerkortet" boka i førerdøra (Hadde akkurat fått den at av ei som lånte den). Endte opp med å ransake hele bilen..

Sto der i 3 kvarter natt til en arbeidsdag og jeg visste jeg ikke hadde gjort noe galt. Klaget i ettertid, men aldri fått noen begrunnelse på hvorfor de trodde jeg var kriminell. Eneste de hadde sett før jeg ble stoppa var en svart e36 som var ute å kjørte litt over klokka to på en ukedag. Vet ikke om det er mistenkelig jeg..? Noe må det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sant hadde jeg blitt rasende og anmeldt dem for trakassering samt gått til media på pur faen...

Hahaha! :lol:

Jeg hadde ihvertfall ikke satt trynet mitt i media på grunn av en slik sak: "Marius (23) fra Molde føler seg trakkasert i trafikken grunnet bilmerke".. Da holder man heller hodet hevet og heller får bare leve med saken.

Fredrik hadde forresten i sitt siste innlegg over et veldig godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke trakkassert over bilmerke. Men å bli kalt kriminell og narkis uten noen som helst grunn til mistanke får meg til å tenne på alle plugger. då får de faen meg høre det. Å gå til media ville vært siste utvei hvis politiet bare henlegger anmeldelsen/klagen.

Artikkelen ville vel vært mer som:

Mann med rent rulleblad stoppet og trakassert av politi uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i hva OrjanBmw skriver her nå.. Fikk høre masse crap som at de hadde bikkje så det var ikke vits til at jeg prøvde på det jeg hadde tenkt på osv. Også stakk de av med alt de fant i lommene mine, sniffa i den tomme Montecristo snusboksen og sendte rundt mellom seg..

Hadde lyst til å ramme e36 rett inn i siden på den stygge volvo'n dems.

Så og si all min respekt for politiet forsvant den kvelden. Når jeg spurte om de hadde lov til å ransake uten videre så fikk jeg beskjed om å holde kjeft og ble kalt en frekk og arrogant faen, det var også noe de skulle notere ned i "fila" mi. Hva faen liksom..

Her kommer jeg med rent rulleblad og vil hjem og legge meg, men neia.. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette handler ikke mest om unge sinte menn med en til tider utagerende oppførsel da?... Type "boys will be boys" slik vi alle har vært unge en gang og med frihetsfølelsen en bil fører med seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...