jcvold Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Vi har hvert så heldige å bli gravide, og nå har vi ei lita jente på vei med ankomstdato medio September. Bilen jeg har per dags dato, og er godt fornøyd med er en 2009`mod BMW X3 2.0 Diesel. på fredag skal jeg hente barnevogna jeg har kjøpt , en Emmaljunga duo edge , uniq, og det store spørsmålet er : passer denne vogna i Bagasjerommet uten å legge ned seta? noen som har erfaring? er dyrt med baby tydeligvis, og økonomien er trang, så vil helst slippe å bytte bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trond67 Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Veit ikke svaret på spm ditt men gratulerer du har utrolig mye artig i vente Og angående at det er dyrt og få barn så bare vent, Din bedre halvdel kommer til og trenge ting du ikke engang viste fantes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 takk for det er spent om vogna passer baki Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Passer perfekt hvis du legger ned vogna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jass Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Og gratulerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Gratulerer har selv blitt far for 4 mnd siden. Plages litt med vognen( og den er stor nok!), men for den i min lile e46 touting, så ville nok tro du får den i x3'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Om du vil ha en mer kompakt vogn så har Emmaljunga en populær modell som heter City Cross. Litt smalere og lavere, stivere og stødigere chassi. Og den er mye mer kompakt sammenslått. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Vi har City Cross, og kjøpte den ene og alene for at den var en av de minste og letteste vognen av de typene. Hverken bil eller vogn har det særlig godt når vognen blir lempet inn/ut av en bil, og spesielt ikke når fruen skal gjøre dette. Nå er igrunn det beste å ha en liten tralle eller bare ta bilsetet med i en handlevogn til slikt, men av og til må nok likevel vognen være med. Vognen vi har gikk faktisk inn i e46 coupèen om jeg demonterte den i molekyler, men vi hadde den bare med en gang når vi hadde den bilen. Ellers går den greit inn i e61-en, men den tar overraskende stor plass bak. Vil likevel ikke tro det er så mye verre på en X3, men tror nok du skal slite med å få en inn på langs. Ellers er dette en grei artikkel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 8, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 8, 2012 Om du vil ha en mer kompakt vogn så har Emmaljunga en populær modell som heter City Cross. Litt smalere og lavere, stivere og stødigere chassi. Og den er mye mer kompakt sammenslått. vurderte lenge en city cross, men så fant vi ut at ungen vokser så fort ut av den, og at siden vi får et høst / vinterbarn,skal hun ha plass til mye klær også. så ble en duo edge. men SHIT! sånne vogner er dyre!! får en god bruktbil for de svimlende summene der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Selve sportsdelen er omtrent like stor, men jeg er enig i at den bag-saken til City Cross blir noe liten. Vi måtte over til sportsdelen etter 7-9 mnd med begge våre småttiser. Synes imidlertid det var uproblematisk og kunne godt klart meg helt uten den bagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Husk på et par ting... 1. Ingen grunn til bilpanikk selv om en venter barn. En hadde, helt seriøst, klart seg helt fint med en 1-serie, selv med et par unger, om en bare ville. Men er en 180-185cm+ og skal ha romskipbarnesete (som en jo bør for å være ansvarsfull forelder i dag), så er det største problemet, både med en 1-serie, X3, 3-serie og 5-serie, å få nok plass i baksetet til å ha setet bakovervendt og fortsatt kunne sitte i forsetene. 2. En må ikke ha alt på plass et halvt år før ungen kommer. Så sant en ikke får spesielle tilfeller som kolikk eller andre ting, så er det rolige tider de første månedene. En av foreldrene er alltid i permisjon, barnet sover mye, en MÅ ikke i bhg, en MÅ ikke noe, en tar ting i eget tempo, og skjærer det seg helt med bilen, så har en alltids tid til å selge og kjøpe en ny bil de første månedene. Samme med vogn, klær og barnesete. Foreldre, besteforeldre, tanter, onkler, søsken, venner osv. kommer med klær og ting i lange baner, og det er jammen ikke mye av mikrotøyet en rekker å bruke. Vi har mye som aldri ble brukt. Og, skulle en, mot formodning, mangle noe, så er det ikke akkurat noe stort problem å stikke ned på Barnas Hus eller Babyshop og handle noe om en finner ut at en mangler litt. Barneklær, barnestoler, vogner, bleier, smokker, flasker, finner jo sånt over alt. 3. Perioden med bagvogn er ikke så lang, så om en må legge den sammen og ta av et par hjul, så pleier ikke det være verdens største problem akkurat. Det er sjelden at en laster og laster ut en bagvogn mange ganger til dagen. Folk som vil se barnet kommer gjerne hjem til deg i stedet, og er en ute og kjører så er det ofte enklere å bare ta barnesetet og sette i en handlevogn på butikken. Sjelden jeg gadd trille rundt med en bagvogn på matbutikken iallfall. Til neste vinter blir ungen for stor for baggen uansett, så da er det bedre med en ren sportsvogn. Bare å kvitte seg med det store beistet så fort som mulig... Det var mine tanker om dette, etter et par små, men folk er forskjellige, så alle er nok ikke enige med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mai 8, 2012 Share Skrevet Mai 8, 2012 Selve sportsdelen er omtrent like stor, men jeg er enig i at den bag-saken til City Cross blir noe liten. Vi måtte over til sportsdelen etter 7-9 mnd med begge våre småttiser. Synes imidlertid det var uproblematisk og kunne godt klart meg helt uten den bagen. Litt avhengig av når på året en får barn, så bør en vurdere om en kan ha duo eller kombivogn. Kombivognene pleier å ha liten bag fordi de skal passe inni sportsdelen, så får en sent på året går disse greit, for da er ikke barnet så stort mens det skal ha masse klær og dyner/poser på seg i løpet av vinteren, mens får en mai-juni-juli og skal ha barnet i bag om vinteren, så er det greit med stor bag, slik en typisk får på duovogner. Vi hadde Simo på førstemann, og var godt fornøyd med den. De har så god vuggefjæring og. Få andre vogner som har den typen fjæring. Men totalt sett, så syns jeg alt dette hadde lite å si, det er så korte perioder det er snakk om uansett. Det virker som et verdensproblem i noen øyeblikk, men så er det plutselig over før en vet ordet av det, og en lurer på hva pokker en brukte så mye tid og energi på slike bagateller for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Det er vel kun Simo som kjører på den løsningen med bag inni sportsdelen..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Gunnars kommentarer er helt i tråd med mine erfaringer og verdt å tenke litt over. Den største utfordringen for oss gutta i forkant av at man venter barn er å begrense "bygge rede" instinktet på bilfronten. Som Gunnar poengterer må man ingenting den første tiden med barn i huset. Det beste for hele den nye familien er faktisk om tempoet skrus ned til vågeblus. Nyt hverandre og bruk tiden på å finne din rolle i situasjonen. Både mor og barn har bruk for din omsorg og de bør også bestemme tempoet. Awt postet ellers en glimrende artikkel og jeg tror også at artikkelforfatteren i sin tid skrev noe lignende i BMWCCN´s forum. Med unntak av bakovervendt barnesete er det dette konseptet jeg i alle år har fulgt med vår E46 318d Touring og som jeg har vært inne på mange ganger tidligere har vi vært 7 ganger med bilen i Sydfrankrike. Den første tiden også med barnevogn og uten ski/bagasjeboks. Idag er vi tre voksne (normalstørrelser) og et barn på knapt 9 år. Ski/bagasjeboks er stadig ikke et tema i vår familie... allikevel har vi god plass i vår "lille" Touring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Mai 9, 2012 Share Skrevet Mai 9, 2012 Dette kan jeg relatere til! Først og fremst, gratulerer så mye, livet ditt vil aldri bli som før, men det vil bli mer innholdsrikt på så mange måter, lykke til med alt! Jeg hadde en nå E90 og en ny ettroms leilighet og vi fikk panikk. Gikk til innkjøp av E39 530Dat for plassen sin skyld (de jævlige bakoverlente setene) og et rekkehus. Siden E39'en kostet meg skjorta i form av turboras m.m, så forsvant den til fordel for E91 318Dt. Det fungerte også fint, E91 er ikke så mye mindre enn E39 faktisk, men så mye mer moderne og trøbbelfri. Et spontant innkjøpt 05 X3 ble handlet inn i April, hvorav en mnd etter, så fant vi ut av vi skulle bli 4. Vi har fremdeles X3'n, den er noe trang, men går akkurat. Vi har en storreist gutt på 4, og ei tulle som nå er 5 mnd. Å dra på tur er en prøvelse, vi trenger en skiboks er jeg redd, om vi ikke velger å gå for noe større. Vi har samme type vogn som det du nevner, Emmaljunga et eller annet til ca 8k. Så akkurat å ha det så kompakt som mulig... jeg føler ikke den, jeg tenker nå mer E61, evt E53, evt E70 (for dyrt, men så deilig) eller i siste innstans E83 face med autolat, men da med skiboks som nevnt. Hun minste skal jo over på fremoverlent sete innen 3 mnd, så får se hva vi finner på. Emmaljunga vognen går forøvrig rett inn, uten å ta av dypvognen, eller hjul, veldig greit. Dette pga høyden til X3'n, den tar riktignok mer eller mindre all plass, men til hverdags går det greit, å pakke til en uke på hytta, blir tøffere...hvis du som meg (og de fleste) har samboer som pakker med seg til en uke ekstra, i "tilfelle"... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå