Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre med bilen min?

Kvasi
 Share

Anbefalte innlegg

Og det at mange her inne bygger bilene sine slik alle de andre vil de skal være er faktisk et faktum. Og jeg er ikke overraska for det oppstår jo tidvis lynsjestemning når folk går litt uante veier, noe som er synd :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ulike stilarter kommer og går i bølger akkurat som alt annet som kan være motepreget. Noen få er innovatører og spotter nye trender før alle andre. De aller fleste oppdager nye trender litt senere i syklusen. Noen få oppdager nye trender lang tid etter at innovatørene har spottet enda en ny trend. Helt til slutt er det noen få som ikke bryr seg.

Mitt poeng er at slik vil det alltid være, men at et forum som bimmers akselererer prosessen. Det blir enda mer saueflokk mentalitet og det blir enda vanskeligere å evt. trå ut av saueflokken. Jeg tror at de aller fleste er ganske bevisste i deres valg av stil og stilelementer, men påvirkningen de bevisst og ubevisst får i et forum som bimmers kan ikke undervurderes. Man skal f.eks være rimelig sær og/eller bestemt i sine holdninger for å kjøre en bil som min. Jeg er ikke blind for nye trender, men jeg har mine meninger og de følger jeg. Jeg tilhører derfor en svært eksklusiv gruppe BMW eiere... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulike stilarter kommer og går i bølger akkurat som alt annet som kan være motepreget. Noen få er innovatører og spotter nye trender før alle andre. De aller fleste oppdager nye trender litt senere i syklusen. Noen få oppdager nye trender lang tid etter at innovatørene har spottet enda en ny trend. Helt til slutt er det noen få som ikke bryr seg.

Mitt poeng er at slik vil det alltid være, men at et forum som bimmers akselererer prosessen. Det blir enda mer saueflokk mentalitet og det blir enda vanskeligere å evt. trå ut av saueflokken. Jeg tror at de aller fleste er ganske bevisste i deres valg av stil og stilelementer, men påvirkningen de bevisst og ubevisst får i et forum som bimmers kan ikke undervurderes. Man skal f.eks være rimelig sær og/eller bestemt i sine holdninger for å kjøre en bil som min. Jeg er ikke blind for nye trender, men jeg har mine meninger og de følger jeg. Jeg tilhører derfor en svært eksklusiv gruppe BMW eiere... :lol:

Du kjører jo en original stasjonsvogn 3-serie!! Det er jo UTEN TVIL det vanlige, og hva alle i dette landet er vant til å se på veiene. Hadde bilen din hatt 18" felger med brei kant og vært dritlav ville folk snudd seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører jo en original stasjonsvogn 3-serie!! Det er jo UTEN TVIL det vanlige, og hva alle i dette landet er vant til å se på veiene. Hadde bilen din hatt 18" felger med brei kant og vært dritlav ville folk snudd seg ;)

Men hvor mange E46 318d Touringer har du sett med 15" felger og uten rails. De finnes det ikke mange av i Norge (og heller ikke i Danmark). Poenget her er at original/standard plutselig kan være det mest originale i ordets rette forstand. Hvis mange nok har en E46 med 18"-19" felger er 15" felger relativt unikt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som folk tror det er UTROLIG mange orginale bmwer som kjører rundt. Er ikke en dag uten en klin orginal BMW, ser jeg noe spesielt på dem? Nei. At det ikke finnes mange orginale 318d touringer med 15 stålfelg er det dummeste jeg har hørt. Er jo en hel haug med orginale E36, E46, E39, E90/91/90 rundt omkring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke som folk tror det er UTROLIG mange orginale bmwer som kjører rundt. Er ikke en dag uten en klin orginal BMW, ser jeg noe spesielt på dem? Nei. At det ikke finnes mange orginale 318d touringer med 15 stålfelg er det dummeste jeg har hørt. Er jo en hel haug med orginale E36, E46, E39, E90/91/90 rundt omkring.

Det jeg og mener. De aller fleste bilene på veiene er slik de var når de ble kjøpt. Det er jo bare i senere år at det har blitt vanligere å velge store felger. På eldre biler slik som E46 er det jo vanlig med streite 15-16" felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikker langt færre E46 modeller med 15" felger enn det er E46 modeller med betydelig større felger (iallefall nå som E46 har blitt en ungdomsbil). Poenget her er ikke hva folk snur seg etter... alt handler ikke om mest mulig oppmerksomhet. Poenget er hva som i relativ forstand er mest originalt. Hvis mange nok har BBS felger er det ikke originalt uansett hvor dyre og fine BBS felgene isolert sett er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikker langt færre E46 modeller med 15" felger enn det er E46 modeller med betydelig større felger (iallefall nå som E46 har blitt en ungdomsbil).

Det er det jo absolutt ikke. Har du sett på biler langs norske veier i det siste? Det florerer av E46 med kjipe felger.

Det som irriterer meg er at mange her inne mener at "m-tech, senk og felger" er så klisje. Alt er så brukt opp og det er ikke måte på. Vel, hva skal man gjøre da? Vise fram bilen helt klin original? For bilinteresserte er det morro å sette m-tech på en 318, senke og sette på noen gromme felger. At dette er hverdagskost rundt omkring i Norge er bare tull. Dette er et BILforum, selvfølgelig blir bilene fikset opp og stylet.

De som mener det er kult uten noen modifikasjoner har ikke penger / tid / kunnskap til å gjøre noe med bilen. Hvis en person er bilinteressert er det ikke noe morro å ha en klin original bil. Da skiller man seg ikke ut iforhold til havet av andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er at mange her inne mener at "m-tech, senk og felger" er så klisje. Alt er så brukt opp og det er ikke måte på. Vel, hva skal man gjøre da? Vise fram bilen helt klin original? For bilinteresserte er det morro å sette m-tech på en 318, senke og sette på noen gromme felger. At dette er hverdagskost rundt omkring i Norge er bare tull. Dette er et BILforum, selvfølgelig blir bilene fikset opp og stylet.

De som mener det er kult uten noen modifikasjoner har ikke penger / tid / kunnskap til å gjøre noe med bilen. Hvis en person er bilinteressert er det ikke noe morro å ha en klin original bil. Da skiller man seg ikke ut iforhold til havet av andre biler.

Hør... mitt poeng var ikke et forsøk på å forklare at en standard E46 er finere enn en E46 med f.eks M-Tech, BBS felger og passende senk. Selvfølgelig er den ikke det. Mitt poeng er derimot at hvis mange nok følger denne oppskriften er den ikke spesielt original. Det kan til og med være slik at en helt standard E46 er mer original hvis mange nok følger oppskriften for hvordan en E46 blir fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morroklump du Ess. (Forøvrig så vil jeg absolutt tørre å påstå at både e36'n og vectraen er langt mer spennende biler enn saaben). Forsøker å komme på hvem du kan være for å identifisere tidligere eide biler, men uten hell..

Misunner deg egenskapen å ta til takke med en 100% original bil, men den direkte ufine og hovne holdningen din ovenfor personer som liker å faktis gjøre bilene sine mer personlige, den misunner jeg deg ikke. Lurer også på hvordan du eventuelt vil argumentere for, la oss si 2stk BMW E60 som kommer med identisk farge og utstyr ut fra fabrikk, med unntak av optikken. Den ene er levert med m-tech, den andre uten. I følge den logikken du har vist tidligere så er dette begge pene biler. I det sekundet eieren av den som ikke ble originalt levert med m-tech angrer og setter den inn til sitt respektable bmw verksted for ettermontering, så er denne bilen plutselig "harry"? Den er identisk med hva den andre bilen er levert med fra fabrikk. Ingen kan se eller merke noen forskjell med mindre de får se på utstyrslisten.

M-tech er på ingen måte synonymt med bmw sine M-biler, noe du ser ut til å ta for gitt. Om jeg setter M-tech på E36'n jeg har stående, så påstår jeg ikke at det er en M3. Jeg vil tørre å påstå at det er svært få som vil anta at det er en M3. Ergo er denne teorien din om å fremstå som rik og skuffelse når det kom til stykket ytelsesmessig på ingen måte valid. Hvertfall ikke om det er sett fra øynene til en entusiast. Det pedantiske originalpolitiet vil gjerne reagere, men det får så være. Tror vi er i flertall vi som kaller oss for bilinteresserte og vil modifisere bilene våre.

Igjen, du må for all del kjøre originale biler. Det er mange bmw'er som er levert i ganske oppegående stand fra fabrikk, men det er alltid forbedringspotensiale. Gi meg en E82 1M og jeg kjører den gladlig original :) Gi meg en standard E60, jeg setter på M-tech og kjører den gladlig :) Og helt til slutt så er det opp til hver enkelt hvordan bilen deres skal se ut, og så lenge de ikke spørr hva vi synest så har man fint lite man skulle sagt om bilen til vedkommende. Dette uansett hvor mye du måtte hate at det er satt M-tech på bil som ikke ble levert med det originalt, eller at hjulene ikke er signert bmw.

Det er interessant at dere henger dere opp i det faktum at jeg kjører Saab. For meg er dette en billig og grei bruksbil i en overgangsfase i livet. For 10 000 er det litt begrenset hva man får på bilmarkedet. Dersom alternativet er Corolla, Golf 3, Opel eller ungdomskjørt E36, så velger jeg heller en traust, men sikker Saab. Så snart utdannelsen er ferdig, så kommer jeg til å gå tilbake til tysk rekkesekser. Jeg ser på E60, E90, E85, E46 og E39. Kriteriene er rekkesekser, rørepinne, sportsunderstell og sportsseter. Alt dette skal være originalt fra samlebåndet, ikke noe ettermontert eller ombygd tull. Ja, det er forskjell på ettermontert og originalt. Her vil jeg trekke paralleller til kunstens verden. Der vet man å verdsette originalitet fremfor kopier som ser tilsynelatende originale ut. For den vanlige mann så er det kanskje ikke forskjell, men for en kjenner så er det det.

Selvsagt får folk gjøre som de vil. Ettermonter gjerne eksteriørdetaljer for min del, men ikke tro at disse modifikasjonene er med på å gjøre bilen mer personlig, unik og spennende. Alle modifiserte biler ser like ut uansett. Faktisk vil man skille seg mer ut fra mengden dersom man velger å holde E36-en original.

Hvorfor har man dette enorme behovet for å vise seg frem? Det finnes andre måter å få oppmerksomhet på enn med Rieger-leppe på BMW-en.

Min erfaring er det motsatte. Det er stort sett ungdommen som plasserer all slags mulig dritt på bilene sine. Dessverre går dette på bekostning av økonomien, så bilens tekniske stand forringes. Jeg ser stadig bilinteresserte og velbemidlede mennesker med originale biler. Dersom man som ung mann virkelig ønsker å skille seg ut fra resten, så burde man gå for en original bil, siden hele vennegjengen sannsynligvis har eksteriørdeler av typen jalla-jalla montert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler da aldeles ikke om å vise seg fram eller show off. Jeg personlig "styler" bilen min slik jeg selv syns er pent. Om folk ser på den eller ikke bryr jeg meg ingenting om. Jeg syns det er morro å gjøre bilen min penere og tøffere ut ifra hva jeg syns er kult.

Hvis du mener m-tech på en bmw er jalla, så lurer jeg på hva du gjør inne på bimmers.no. Tilogmed BMW selv lager bilene sine med m-pakke, rett og slett fordi det er penere. Rieger har jeg aldri syns har vært en smule pent. Det ser helt forferdelig ut. Men ren styling, slik som m-tech syns jeg er veldig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke uten grunn at biler med original styling, senk og gromme hjul utelukkende blir favorisert på de enkelte nettsider som Stanceworks, Stance:Nation o.l. Store, uoriginale plast-sett er ut, og har vært det lenge. Det er realiteten idag, og i lang tid framover håper jeg.

Skal man skille seg ytterligere ut, må man på med mer ekstreme felgvalg evt.

Folk får style bilene slik de liker det, det har jeg selv gjort. Hvis det i tillegg faller i smak hos majoriteten av bil-folket, er jo det bare en bonus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes M-tech er pent på biler som passer til det. På 316i eller 318i, så blir det får i ulveklær. Dersom en bil skal ha M-tech, ønsker jeg at dette skal være noe bilen ble levert med fra fabrikk. Å sette det på i ettertid blir ikke det samme for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...