Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Noen som har tips og råd om bildetaking til bilannonse? Jeg synes ikke det er noe pent med en uvasket bil tatt med mobilen oppi et gjørmehav bak huset, heller ikke så fan av å bla igjennom 50 bilder av hver minste detalj. Så for å ta de beste bildene til en annonse så trenger jeg tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Ta bilder i innbydende omgivelser. Ikke knips de utenfor lokale rimien vedsiden av massevis av andre biler. Pent landskap, men ikke forstyrrende, setter bilen i et bedre lys så og si. Ta et par 2-3 oversiktsbilder fra utsiden, et par 2-3 fra innsiden og eventuelt fotografer større feil og mangler. Får vedkommende et godt førsteinntrykk, og du opplyser klart og tydlig hva som måtte være feil, så vil han komme og se på bilen uansett. Da får han anledning til å se på feilene i egen person, som ofte er bedre da ting kan se avskrekkende og mye verre ut på bilder enn hva de er i realiteten. Jeg personlig har en flott stor gressplen hjemme som er godt egnet til å ta bilder av kjøretøyer, noe jeg har gjort flere ganger. Lyse fine bilder er veldig mye mer attraktivt og innbydende enn mørke telefonbilder, noe som sikkert har litt å si for underbevisstheten til folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Synes igrunn mine bilder er ganske bra... http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=31402931 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Finn en helt anonym bakgrunn, f.eks helt ensfarget (kjedelig) vegg som er ulik fargen på bilen. Dette gjør at det er bilen som er i fokuset og ikke alt mulig annet. Ta bilde i lyst,overskyet vær og ikke i gnistrende sol. 4-5 oversiktsbilder av bilen i forskjellige vinkler, ett eller to av dash, framseter, bakseter, bagasjerom og ikke minst motorrom. Har du tøffe hjul kan du ta detaljbilde av det også. Og ikke minst det alle viktigste. RYDD BILEN FOR ALT LØST! Det gjelder også bagasjerom. Ellers rent og pent. Edit: Og etter jeg så annonsen til Wicky må jeg henge på litt til: Ærlige bilder som ikke er redigert veldig mye. Det er det man ser med egne øyne man vil vise og ikke minst selge, ikke at noen er flinke å ta bilder og redigere. (For all del Wicky, tøffe bilder.) Bildene skal kun inneholde salgsobjektet. Bilder sammen med andre biler blir bare rotete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Denne synes jeg var veldig bra. Her er det tatt pene bilder av det som er viktig. Ryddig og pent. Fikk faktisk lyst på den jeg..... http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34815822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Ok, jeg prøvde meg litt idag. Ser greit ut eller hva er liksom greia? Ser det er mye rask ute på finn/autodb, hvor bildene med en gang sier at jeg ikke vil ha bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Helt ok bilder. Men her er et godt eksempel på at sola kan ødelegge mye. Spesielt første bildet av interiøret. Men for alle del salgbart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Det ser bra ut det der. jeg ser ikke bilde nr 3, men nr 1 og 4 skulle jeg gjerne hatt lys på bilen, istedetfor å se skyggesiden av den. Jeg synes bakgrunnen stjeler litt mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Okei, jeg er bare ute etter tips. Og man må bare prøve seg fram før et eventuelt salg Sålangt har jeg fått gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Synes det var fine og greie bilder jeg, sola gjorde noen av de litt mørke men. Bruk dem og ikke alt for mye tekst og mas, dette kan du ta når eventuellt noen henvender seg på bilen. Wicky (eller Linda som det sto ) hadde litt for mye tekst syne jeg men ellers veldig flott og ryddig annonse, kan ikke fordra annonser av skittene og rotete biler og en tekst full av skrivefeil. En annen ting folk må legge seg av med er å begrunne hvorfor de selger bilen, er revnende likegyldig for kjøper om bilen selge pga kjøp av ny og dyrere bil, hus kjøp eller annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Synes det var fine og greie bilder jeg, sola gjorde noen av de litt mørke men. Bruk dem og ikke alt for mye tekst og mas, dette kan du ta når eventuellt noen henvender seg på bilen. Wicky (eller Linda som det sto ) hadde litt for mye tekst syne jeg men ellers veldig flott og ryddig annonse, kan ikke fordra annonser av skittene og rotete biler og en tekst full av skrivefeil.En annen ting folk må legge seg av med er å begrunne hvorfor de selger bilen, er revnende likegyldig for kjøper om bilen selge pga kjøp av ny og dyrere bil, hus kjøp eller annet. Foreløpig er ingen bil lagt ut for salg, men lurte litt på hvordan bildene skal være etter "fasiten" i tilfelle en av/begge bilene blir lagt ut for salg om litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 En annen ting folk må legge seg av med er å begrunne hvorfor de selger bilen, er revnende likegyldig for kjøper om bilen selge pga kjøp av ny og dyrere bil, hus kjøp eller annet. Uenig. Selgers motivasjon for å selge kan fortelle en del om bilens tilstand. Selgerens evt. tidsmangel, plassmangel eller pengemangel påvirker prisen man kan bli enige om. Og hvis den selges fordi "orker ikke fikse denne bilen mer" er det også interessant å vite. En bil som "selges med tungt hjerte grunnet utenlandsopphold" er særdeles mer interessant enn "selges fordi jeg mista lappen". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2012 Uenig. Selgers motivasjon for å selge kan fortelle en del om bilens tilstand. Selgerens evt. tidsmangel, plassmangel eller pengemangel påvirker prisen man kan bli enige om. Og hvis den selges fordi "orker ikke fikse denne bilen mer" er det også interessant å vite. En bil som "selges med tungt hjerte grunnet utenlandsopphold" er særdeles mer interessant enn "selges fordi jeg mista lappen". Enig med du. Forrige gang jeg solgte bil så spurte alle potensielle kjøpere om hvorfor jeg skulle selge bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Ta bilder foran en anonym bakgrunn hvor bilen kommer i fokus. Pass på at når du tar bilder i sollys at solen står mot bilen og ikke bak... Eks. enkel bakgrunn: IMG_1771 by matsrh, on Flickr Eks. Mye som som skjer bakgrunn: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Hva med disse bildene? viewtopic.php?f=45&t=227078&p=2412863#p2412863 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå