Fredrik Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Jeg skjønner heller ikke hvorfor det skulle være mer akseptabelt at den såkalte "bakluke bryteren" ryker på E61 enn på E65. Rent teknisk vil jeg tro at forskjellen er minimal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Er det jeg heller ikke skjønte..Ringte til bavaria og skulle ha deksel, og fikk forskjellig pris... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Det er nok litt etter som ja. Ett eksmepel er vannpumpe på E65 740d koster 1200 ,- på E90 316I koster 660 ,-. Bremseskiver så er det slik, 740D: 1490,- per stk og 316I: 849,- Bremeseklosser, så koster det til 740D: 710 for ett sett og 449,- for settet til 316I Støtdempere forran til 740D: 2710,- per stykk og 316I :1263,- per stykk Så slik dette ser ut så koster deler til en E65 langt mer en deler til alle andre vanlige BMW modeller som det blir påstått. Stag og foringer og alt det der koster stort sett det samme, men så har man alt det ekstra utstyret på E65 igjen som kan ryke. Men forøvig så må jeg si at deleprisene til BMW er imponerende lave, selv til en dyr luksus slede som E65 Det kommer vel litt an på hvor man leter etter deler (prisforskjellene altså), men jeg synes absolutt ikke at det du viser der er noe avskrekkende. Det som derimot tar på vei på slike kjøretøy er vel nettopp ting som f.eks dempere, dersom bilen har litt utstyr (noe de gjerne har). Bl.a tror jeg demperene til E38en med SLS og EDC koster 16k pr stk? Slikt er forøvrig ment å holde en stund, slik at det ikke skulle være noe umiddelbar fare for større omkostninger med en gang. Jeg har ihvertfall ikke hørt om noe slikt på E65. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Juni 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2012 Her var det jo komt ein god del nyttig info! Takker for dette! Personlig er det ikkje krise om slitedelene koster meir enn 3-serie foreksempel. Det eg er skeptisk til er jo det elektriske/motor problem. Og korleis er det og finne info angående feilsøking? På 3-serie er det jo relativt bra info ved eit kort søk på google foreksempel.. Og til den prisen bør det være veldig lite og sette fingeren på synts eg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Problemet med akkurat prisen er vel at det bare er 1/3 av nypris, samt er det ikke så mange 740d man kan sammenligne utstyr/pris/kmstand med. Ville tatt en tur på Bimmerforums.com og forhørt meg på E65-seksjonen. Det er kanskje ikke så mye dieselinfo, men det er ihvertfall langt flere med erfaring til E65/E66 der, enn du finner her. På feilsøkingsfronten er kanskje elektronikken ganske lik E60, slik at du kanskje kan høre hva de bruker for å kjøre diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Disse bilene er populære i statene, selv om det er med bensin, så sånt finner du uansett! Sikkert litt greiere priser på e60 deler, men du løfter jo litt med en e65. Det er det lille ekstra! Har vurdert det selv nøye flere ganger nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 18, 2012 Share Skrevet Juni 18, 2012 Det kommer vel litt an på hvor man leter etter deler (prisforskjellene altså), men jeg synes absolutt ikke at det du viser der er noe avskrekkende. Nei jeg synes heller ikke prisforskjellene og prisene i seg selv er avskrekkende, men det ble sagt tidligere i tråden her at deleprisene var like som alle andre vanlige BMWer og det synes ikke jeg medfører riktighet. En BMW er en driftsikker bil og med billige deler, noe som gjør at merket er mer attraktivt enn f eks Mercedes om dagen. En kompressor til luftfjæringen på en E65 koster ikke mer en ca 8000,- mens på en Jaguar må man ut med 18 000,- og hele 24 000,- på en Audi Allroad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Mercedes-stjerna på min forrige ML kostet 1000 spenn! Den i grillen. Fikk 200 spenn i rabatt av han på delelageret fordi tilogmed han syntes det var for mye:p Hvor mye skal du kjøre bilen? Har du vurdert bensin? Hvordan er prisen på turbodeler etc til e65? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John90 Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2012 blir no og kjøre som normalt. max 12 000 i året ca. Vist eg skal kjøpe meg ein so dyr bil vil eg helst ha diesel. Turbodeler har eg ikkje sjekka opp i. Er vel ganske dyrt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Der er jeg "litt" uenig... Ett speildeksel til E46 koster 400kr... til E65 1600kr... og de er identiske...Men de fleste tingene er ikke så ille nei... Jeg lurer fælt på hvordan du kommer frem til dette og ser gjerne til at du viser til de aktuelle prisforskjellene. Nå tok jeg å sjekket delenummer 51167074236 (hs. speilkape til E46/E65) og de begge koster ca 450kr inkludert mva hos GS Bildeler. Ingen forskjell i pris om det er en 3'er eller 7'er.. Har en del samme delenummer så er også prisen lik.. koed skal bare ha NOK 290,00 / NOK 362,50. for dele nr. 51167074236 men det har hendt jeg handla E39 deler til min E38. fårekom faktisk at samme del var dyrere når jeg fant den til E38 kontra E39. så man bør alltid sjekke litt rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Der er jeg "litt" uenig... Ett speildeksel til E46 koster 400kr... til E65 1600kr... og de er identiske...Men de fleste tingene er ikke så ille nei... Jeg lurer fælt på hvordan du kommer frem til dette og ser gjerne til at du viser til de aktuelle prisforskjellene. Nå tok jeg å sjekket delenummer 51167074236 (hs. speilkape til E46/E65) og de begge koster ca 450kr inkludert mva hos GS Bildeler. Ingen forskjell i pris om det er en 3'er eller 7'er.. Har en del samme delenummer så er også prisen lik.. koed skal bare ha NOK 290,00 / NOK 362,50. for dele nr. 51167074236 men det har hendt jeg handla E39 deler til min E38. fårekom faktisk at samme del var dyrere når jeg fant den til E38 kontra E39. så man bør alltid sjekke litt rundt Med andre ord skal GS ha snaue 95,- mer enn det koed skal ha, men sistnevnte krever deg for 150,- i frakt til Norge.. Poenget var imidlertid at samme delenummer har samme pris! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 ja. hehe. jeg ville bare frem til at det var langt under 1600.- hos koed også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mariuse34 Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Begynner å bevege seg litt off topic for vår unge venn med lyst på E65 nå kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkw89 Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 jeg kjørte en kompis sin e38 740d og det var kongebil, det var ikke no ille drivstofforbruk til å være så stor bil, greit skyv også..... og tror ikke denne bilen vil være no dritt heller! BMW diesel motorer går jo for å være noen av de beste på markede også, derav prisen holder seg mye høyere kontra bensin, så jeg hadde sagt. KJØR(P) på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juni 19, 2012 Share Skrevet Juni 19, 2012 Har man lyst på en så dyr bil som er så gammel + mye ellektronik,så er det bare å se på den å kjøpe.Så jo velidg bra ut i forhold til bilder å km. Men hvordan å selge den senere,med større km å ungdomskjørt,er jo en annen sak.(Sier ikke at du er ille på noen som helst måte) men tror mange,dropper å kjøpe på grunn av selgers alder.Tenker da på tape,ved eventuelt salg,da dette ikke er akkurat noe ungdoms bil. (etter min mening) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå