Gå til innhold

E36 lambo-dører el ei


M-ern
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, ny her, hyggelig alle sammen :D

Har et lite "teknisk" spr ang lambo-dører på en e36. Lurer på om noen her har erfaring med dette? Da henglsemekanismen er meget tung og kanskje vil ødelegge den perfekte vektfordeligen på fram og bakaksling som vi BMW sjåfører er bortskjemde med. Ellers noen andre pros n cons(+/-) jeg bør ta med i betrakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min kommentar er jo at det ser helt forjævlig ut, og jeg har sett en E36 med lambo dører, og det ser faktisk helt forbanna dumt ut.

Og ja, vektfordelinga vil jo bli annerledes når du dytter på masse mer vekt foran på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt understell med harde foringer, + justerbart og med hardhet/bounce coilovers, Super lette bbs felger, så sjekker du hva vekt fordelingen din er på vekta. Kast ut baksetene, flytte på bensin tanken/cell. Flytte torpedoveggen bakover så du får presset motoren lengere bak i bilen. Full rør ramme forran evnt bak, fult bur, racing seter forran med 5 punkts belter, kast ut alt av isoleringen og annlegg. AC er for jenter, bort med tak luka, bytte ut side rutene. Carbon speil, carbon dører, carbon panser, carbon bagasje. Evnt støpe mye av karoseri delene dine i carbon. Lettere svinghjul, drivaksel, mellomaksel, sports eksos hele veien uten cat for å holde vekta nede. Ikke reservedekk. Lettere batteri og nitrogen i dekka. Tja, det var det? ;) Åssen e36 har du? 318? m3? Tror vi begynner der jeg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ls44mm: Bilen er en 99 modell 320. Men har vert inne på tanken om å sette i en 4 sylindret motor for å få bedre ballanse. Har en 1.8 liter på hånd, er usikker på om det er fra en is eller en vanlig 318. Stor forskjell på disse motorene? Har forstått det slik at is'en er en del sprekere? Vil det fortsatt vere nødvendig å flytte torpedoveggen?

Sportseksos hørtes for dyrt ut.. Bedre å bygge sidepipes(ekstremt lett og uten katalysator selvfølgelig, siden dette utgjør en vesentlig forskjell ang effekt)? Og er det noen ekstremt lette dekk som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er sportslighet og vektfordeling du legger vekt på, kan du begynne med å lette bilen litt forran. Bøttestoler vil fort fjerne 15-20kg og gjevne ut balansen en del.

Ellers er det mye spare på å fjerne lydisolasjon i coupe og motorrom. Men der bør du være forsiktig mtp hvor mye comfort (i form av støy) du er villig til å ofre for kjøreegenskapene.

HVis jeg var deg, ville jeg investert i ett par lette bøttestoler, ett bra sett med fjærer og dempere (Bilstein, eibach, h&r el.) og evt ett krengestagkit. Jeg vil anbefale at du kjøpe dempere uten en haug med justeringsmuligheter, eller så er det fort gjort å bli kjørende rundt med ett understell som er justert helt feil.

Her har du liste over vekt på forskjellige felger. Finn noen lette felger og kle på dem noen gateslicks (toyo r888, federal ss595 rsr el.) i kombinasjon med de overnevnte modifikasjonene, så vil du sitte igjen med en ganske artig bil. ;)

http://www.wheelweights.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...