Saltkjelen Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Ja du leste riktig. Range Rover Vogue 3.0TD6 har et gjennomsnittlig forbruk på 1,13l/mil og det er ikke usannsynlig at bilen bruker noe mer nå ettersom den er åtte år gammel. I tillegg til feriepakket bil så kan du plusse på noen desimaler til. Vi har hatt flere Range Rover Vogue (deriblandt 3.0TD6) og denne brukte 1,5-1,7 l/mil ved pen blandet/bykjøring og 1,0-1,2 l/mil ved pen, ren motorveikjøring. Det siste tallet blir nok neppe representativt i din sammenheng i de hastigheter som er nedover Europa (og med ferielastet bil). Jeg tror nok at reelt forbruk vil ligge mellom 1,2-1,5 l/mil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Nå fikk jeg beskjed om at bremser og alt var byttet...MEN! vakumpumpa er defekt...YEEEEY FOR THIS %)&&/()-*/-* ferietur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Når du sitter på stranda eller nyter en pils i 30 grader har du glemt dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Som jeg sa, spander en flybill på veninnen din.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Kommet deg tilbake Fredrik? Morro der nede? Nei vi er i Paris for noen dager nå, har kun Nurburgring og Amsterdam før vi her hjemme igjen. Så langt har turen vært kjempe gøy og spennende, litt for varmt i Roma og på Rivieraen men ellers så er vi fornøyde. Kjenner til det der med problemer som dukker opp akkurat før av reise, utrolig irriterende. Knirkforinga på E90en lagde ulyder i vinter for så å plutselig forsvinne, SÅ to dager før avreise så begynner den fanken meg igjen Men i Munchen så ga ulyden seg igjen, men da sa Tomtomen takk for seg Har jo navi i bilen men den er jo fra 2008 i allfall så den er jo langt i fra oppdatert, men bank i bordet så har den kun vil ledet oss en gang (og da måtte vi kjøre igjenom en bom to ganger og betale 20 euro hver gang ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 Som jeg sa, spander en flybill på veninnen din.. skjønte ikke den..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 13, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2012 da ordna alt seg og vi er på vei..dog en del timer forsinket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 Hvilken bil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juli 13, 2012 Share Skrevet Juli 13, 2012 volvoen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 volvo 4life <3 hahahaha ja ble volvoen..gått greit hittil..dog noe høyt forbruk grunnet snittfart på 135 inatt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juli 14, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2012 fyfaen så mye køøøøøø!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 På denne tiden av året er det alltid mye kø på kontinentet. Jeg rettet skuten nordover mot hjemlandet istedenfor og gjorde unna ca. 2900 Km på en snau uke. Vi brukte ca. 150 liter diesel og dette ga et gjennomsnitlig forbruk på ca. 0,52 liter/mil. Jeg synes ikke dette er dårlig med tanke på at store deler av strekningen i Danmark og Sverige gikk i 120-130 Km/t. Bilen har også kjørt over 300000 Km. Turen forløp forøvrig helt uten problemer denne gangen også. God tur videre Wicky og kjør forsiktig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Jeg stod i kø utenfor brussel en morgen 7-8 tia for noen uker siden, DRITAfull etter musikkfestival, Og da bestemte taxisjåføren seg for å kjøre belgiske småveier, Og det var som helvete og faen på en gang, Norske veier var fantastiske i forhold. Kom frem til flyplassen og da stod alle som var i taxien og spydde i en halvtime. awesome! Så, moralen får være, hold deg til heeelvette unna belgia! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Hovedveiene i Belgia er bra. Brosteinen i byene er jævlig, og småveiene suger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 15, 2012 Share Skrevet Juli 15, 2012 Vi har i de siste 3 ukene kjørt Arendal-Munchen-Roma-Rivieraen-Paris og i dag ankom vi Nurburg i Tyskland. Så lang så har vi kun kjørt på dagtid og vi har kun stått i kø noen få ganger dog ikke lengere enn 3 kvarter på det værste. Uten for Hamburg så sto vi i kø pga veiarbeid og rushtrafikk, mellom Nurnberg og Munchen sto vi i kø pga at en E65 bestemte seg for å ta fyr(lengste køen så langt), mellom Østerike og Roma var det litt kø pga veiarbeid og vi havna midt i rushen forbi Lyon. Og det er alt etter å ha kjørt kryss og tvers i Europa så si Men når det kommer til standard på veidekke så er Frankrike desidert best, både Tyskland og Italia har noen steder rett og slett elendig veidekke på motorveiene. Faktisk så har de fleste firefeltsveiene i Norge mange ganger bedre dekke enn disse, tenker da på bro-overganger, overganger mellom asfaltlag og selve grovheten på dekket. Men Roma og Paris har forferdelige veier inne i sentrum, syntes så synd på bilen da vi kjørte der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå