Gå til innhold

Min første BMW: E28 528i 1982


tambur4
 Share

Anbefalte innlegg

Å jada, selger ikke til hvem som helst☺

Har ligget mer eller mindre søvnløs I noen uker og lurt på om jeg gjør det riktige. Vanskelig å få like fin bil igjen, men er nok på tide å gå videre.

Kan vurdere bytte, men usikker på hva. Men er kravstor på tilstanden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du selger denne, men regner med at du finner en verdig kjøper og ikke noen sånne Stance nisser ;) Prisen synes jeg faktisk ikke var gal med tanke på hvilken stand denne er i, har jo sett den live mange ganger på treff rundt om og den er jo endra penere i virkeligheten enn på bilder.

Hvis denne blir solgt så håper jeg virkelig vi ser deg igjen i en strøken E34 535I :) Lykke til med salg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En epoke er over!

 

Nå i kveld ble bilen solgt til en godt voksen kar fra Askim. En sann entusiast med stor og variert bilsamling. Morsomt å selge til så hyggelige mennesker, men fortsatt litt delte følelser her.

 

Takk til alle som har fulgt med her!

Nå setter jeg i gang med å tråle finn.no og mobile24.no for mer moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høres ut som du ser etter bra biler, det er nå man kan gjøre gode kjøp på E34 med litt motor iallfall :) Om få år tar prisene av slik de har gjort med E30 og godt motoriserte E28, en strøken og clean 535I eller 540I vil på sikt være som ett investeringsobjekt å regne. E46 330I er flotte biler, men er ikke det litt for nytt da? ;)

Du får holde oss oppdatert hva som skjer og ha lykke til med biljakten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den, Fredrik.

 

Her tenkes det på mye rart i bilverdenen kan du tro!

Grunnen til å vurdere e46 330ci (eller lignende) er at jeg kanskje kunne tenkt meg å bruke den litt mer på sommerhalvåret, mer som en bruks"klassiker".

..men det kan jeg vel med en e34 også..?

 

Her vurderes alt fra Triumph TR6 til E46 2003-modell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bilene du ser på, er dog ikke så mye fan av Triumph og engelske biler generelt. Ser for meg mye skruing og lite kjøring, MB SL av R129 generasjonen er jo en elegant bil. Men der synes jeg designet er voldsomt kjedelig og "drosje" aktig, hva med E31 850I? Det er jo en skikkelig cruiser som er elegant, har gode kjøreegenskaper og muligheten til å kjøre ned alle vinduer så kupeen er helt åpen mot elementene :) Den fåes også som 840I med V8erne ifra E34, går nesten like bra som V12ern men er den del snillere med bensinen ;)

Ett annet tips når det gjelder E34 er at modellene før 1990 nå har ett så stort bruksfradrag at avgiften ligger på bare noen få tusenlapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill Fredrik.

Enig I drosjefølelsen i M-B sl. Prøvesatt en forleden, og fikk skikkelig drosjefølelse! Skal uansett prøve en snart. På papiret er dette en flott bil (kompromiss) for kona og meg.

Apropos prøvekjøring av biler så er det like bra å føle "vil-ikke-ha" som "vil-ha". Greit å eliminere også☺

Har nettopp i dag prøvekjørt en bekjent sin e34 525i-24v aut. Flott bil, tidligere eid av tyske ambassaden i Oslo. Konkluderte med at den motoren ble litt slapp med automat. Blir det e34, så blir det nok 535i eller kanskje 540i? Men fikk liksom ikke noe wow - følelse!

BMW 850i er flotte biler. Har blitt anbefalt 840i fremfor 850i, men av en eller annen grunn er jeg skeptisk til så mye elektronikk i så "gammel" bil. Men du verden så lekker!

Triumph TR6 er vel egentlig bare en "greie". Får den liksom ikke ut av hodet! Bakdelen er vel at dette er kun en søndags- og iskrembil☺

Tenkte også å prøve en Z4 2.5i etterhvert. Sikkert en morsom bil, men kanskje litt ny.

E46 330ci slipper jeg ikke så lett. MÅ prøves!

Foreløpig konklusjon: JEG TENKER FOR MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...