Fredrik Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Hehehe... det hadde nesten vært bedre med BMW motor i en Lada. Grattis med artig prosjekt Nytern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Tusentakk, hele gjengen! Mer utfyllende svar etterpå, har ett spm! Hvordan er det å taue denne mtp automatkassa? Ca 1.5 mil og ingen høye hastigheyter. Fått tak i slepestag siden ladaen ikke drar tralle lovlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Taue automat er vel ikke det lureste uten motor i gang, hadde koblet fra mellomakselen på kardangsiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Ring viking/naf hvis du er medlem. Kostet meg 1000,- for å få fraktet to biler over en strekke på tre mil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Takker for hjelp, folkens! Fant manualen på nett, der står det at tauing går greit hvis hastighet er under 50kmt og avstand maks 50km. Kan hende jeg tar sjansen. Den ble tauet av forrige eier vet jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Motor til deg her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Grattis, ingen dumt kjøp! Den ser jo ganske hel og bra ut?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Hei! Nettopp hjemme igjen, først og fremst så vil jeg takke for url til motor! Sendte selger en pm, hadde jo passet perfekt dette Bilen er en 324d, ikke td. Wire til panser er ikke helt medgjørlig, så jeg fikk kikka ordentlig i motorrommet først når jeg fikk den hjem. Bilen ser veldig bra ut, ifølge kameraten min så var den ok tight og fin på tur hjem. Jeg tok sjansen på slep med stag, var aldri over 40 og vi snakker ikke mer enn 1.5mil så jeg regner med at det gikk helt fint mtp hva instruksjonsboka sier. Tenkte å ta noen bilder av den værste rusta jeg finner, den er virkelig veldig bra! Har ikke stått i gress mer enn etpar mnd, ellers har den stått inne og litt ute på grus siden den ble avregget i 07. Bilen ble importert til Norge i 1997, en lege her på Tynset fikk æren av å eie den de første åra den bodde i Norge. Han solgte til en familie som brukte den som familiebil helt til de solgte til en ungdom. Denne karen rakk å maltraktere hattehylla for å få plass til store høytt før han raste motor pga en lekk radiatorslange. Familien som solgte bilen til denne unge karen kjøpte den etterhvert tilbake med tanke på å få den så fin som den èn gang var. ... Så kom det en kar i en litt harry Lada på gårdsplassen og trygla om å få kjøpe den, nå står den altså her Jeg har fått med meg at bagasjerom, buer, kanaler, under sikringsboks, dempertårn og under soltak kan være problemområder på disse. Her er alt strøkent bortsett fra litt rust i en bue etter en gammel skade. Ingen gravrust foreløpig, men det må tas sporenstreks Det jeg ser at jeg mangler pr nå er radiator med kåpe og toppdeksel. Jeg må avslutte med å si at dette blir en såkalt trial by fire for meg, jeg har aldri skrudd på bil annet enn vedlikehold som bytte av bremseskiver/klosser, reimer, dynamo, radiator, væsker osv.. Pusse rust og lakkere smådetaljer derimot, det har jeg styra endel med. Det å bytte motor virker ganske skremmende akkurat nå, men skal man lære må man gjøre Ikke helt bestemt meg for om jeg skal lage en tråd i prosjektforumet eller om "Bilder & filmer / Show-off" passer bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 5, 2012 Share Skrevet Juli 5, 2012 Bytte motor er ikke så vanskelig, er bare å sette i gang og prøve rett og slett, bare å prøve og feile litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 5, 2012 Det skal nok gå, men dette dieselopplegget er nytt for meg! Bare selve pumpa ser jo ut som noe jeg har sett i en eller annen Sci-fi film på 90-tallet. Tentakler ehh rør overalt! Staheten lenge leve, bare den kommer man visst langt med. Ladaen altså! Den er som poteten, kan brukes til alt. Kan tro mange sperret opp øynene når det kom en gammel Lada med E30 på slep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2012 Jeg bør vel lage meg en ny tråd, men spm er.. Selge motor i deler og handle en litt vassere dieselmaskinist? Eller beholde motor og gamble på at toppakning var problemet når den ble parkert i 2007? Mangler toppdeksel og raddis, ellers måtte den vel fått en ny toppakning. Virker som at både veiv, oljepumpe og dieselpumpe kan være ganske innbringende. Kunne vært på god vei til en M57 f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Jeg ville holdt den bilen der med orginal motor osv. Det er jaggu ikke mange igjen på norske veier av disse.! Det blir liksom ikke såååå mye å hente på en annen motor, om ikke du skal legge mye penger i den . Jeg ville kjørt med orginalmotoren, og fiksa det som evt er å fikse teknisk, for så å ta for meg rust/bulker, om der er noen, og videre fått den i bra pen stand eksteriør og interiørmessig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 ikke så mye å hente på annen motor? Disse er fantastisk slappe originalt, og sjansen for at det kun er toppakning er vel heller liten (mtp hvor dårlige topper disse motorene har). Alle andre sekser diesler kan man få vesentlig mye mer effekt ut av (oppimot 200tallet uten noe veldig kostbare inngrep), og alt annet enn 2,4td er også fantastisk mye mer holdbart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet Juli 9, 2012 Share Skrevet Juli 9, 2012 Joda, man henter sikkert en del mere om man går opp et hakk eller to, men om det er verd det i forhold til hva man får igjen(??). Har ikke peiling på eldre BMW-diesel i hele tatt, så meget mulig jeg tar skammelig feil Snakker man da evt maskinist fra E34/E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 10, 2012 Hmm.. Vanskelig. Er enig med dere begge igrunn. Ikke mange igjen av disse så det hadde vært kult å ta vare på den i noenlunde org stand.. Men! Det frister veldig å gjøre noe litt mer drastisk, var trossalt ute etter en litt sprekere bil for moro/bane. M57 er 3l dieselmaskinisten fra bl.a E39. Selv med org effekt hadde noe sånt vært gøy i en lett bil som denne. Vanskelig.. Du har ikke en motor på lur da, TRF? Rena er jo bare ett steinkast unna:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå