Gå til innhold

E81 118i M-sport - familiens nye favoritt


 Share

Anbefalte innlegg

Det hagler og tordner ute, så da bruker jeg like gjerne noen minutter på å lage en tråd om vår nye bil nr 2/konebil.

Valget denne gangen falt på en meget pent brukt 2007 E81 118i M-sport, Le Mans blå. Moro med en bil med farge på for en gangs skyld. Bilen har rullet lite på sine første år og telleren viser kun drøye 40 tusen. Et par steinsprut, ellers er den god som ny :) Jeg kunne nok tenkt meg noe mer krefter, men motoren fungerer overraskende godt i denne bilen. Artig bil å kjøre, og den trives meget godt når svingene kommer tett. Den gamle touringen min blir rene slagskipet i forhold. Utstyrsmessig er den meget bra. Savner ingenting så langt :)

1CC automatisk start/stopp system

1CD bremsekraftgjenvinning

2MG m lettmetallfelg dobbelteker 207

235 tilhengerfeste, avtagbart

249 multifunksjonsratt

3AP grått felt i øvre del av frontrute

321 eksteriørdetaljer lakkert i bilens farge

322 comfort access system, nøkkelløs tilgang

337 m sportspakke

4MG interiørlister alu glacier sølv

4UK 5 seter

431 innvendig avblendbart speil

459 el. setejustering m/memory

473 armlene, fram

481 sportsseter fram

493 oppbevaringspakke

494 varmeseter fram

5DC nedfellbare nakkestøtter bak

502 lyktespylersystem

508 parkeringssensor, fram og bak

520 tåkelys

521 regnsensor

522 xenon

534 klimaautomatikk

540 cruisekontroll

563 lyspakke

6FL usb tilkobling

606 navigasjonssystem business

644 Bluetooth mobilforbindelse

677 hifi system proffesional

7AZ advantagepakke + comfortpakke i kombinasjon med m sportspakke

7A3 business pakke

704 m sportsunderstell

710 m sportsratt i skinn

715 m aerodynamikkpakke

760 individual høyglans shadowline

775 individual takinnertrekk

842 kaldt klima versjon

Nyanskaffelsen har overrasket meg på mange måter. Sist i går da den fikk jobben som pakkesel hjem fra hagesenteret. 250 liter jord + 160 liter bark i sekker smatt inn under hattehylla :)

Bilen blir vel holdt mer eller mindre original, men det kan vel dukke opp en oppgradering eller to med tiden. Originale 18 toms felger (style 208) står på listen, og det hadde jo vært moro med noe BMW performance utstyr på den også.

Kunne også tenkt meg å bytte den store antennen på taket med noe som ser litt bedre ut. Tar gjerne i mot tips hvis det er noen som vet om bedre/penere løsninger.

Noen bilder:

7jh0g99k3npa7lksji60.jpg

xrqw1zxyxpigt8q0bixa.jpg

7admk0b9ginc5t8mc5r0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil med riktig farge. 143hk-versjonen dette? Ganske sjelden fugl i dieselhavet. Hvordan fungerer den synes du? Astmatisk og turtallsavhengig, eller smidig? Ser for meg at den er sterk nok til at bilen blir morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er versjonen med 143 hk, ja. Ikke så mange av disse fant jeg ut. Er ikke noe fan av dieselbiler, så da måtte det bli en bensinutgave. Lekte en stund med tanken på 130i, men fornuften seiret med tanke på hva denne bilen skal brukes til. Jeg synes motoren er sterk nok til denne bilen. Nesten litt dieselkarakteristikk på lave turtall. Smidig er nok korrekt betegnelse, ja. Mangler skyvet (og lyden...) fra sekseren som mine andre bmw har hatt, men tipper jeg kan kjøre denne minst like fort gjennom svingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjapp vask før treff på Rudskogen i morgen. Konebilen skal få luftet seg på banen. Langstrekkene blir nok svært lange, men moro blir det uansett :) (bortsett fra at det muligens kommer til å bøtte ned...)

Tok et par bilder i samme slengen.

sqescj9rlowxjdjxe5q0.jpg

yfqoexyc7rfgm8altaxp.jpg

i7rzpbizcdkjgmmz03q1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om kortere antenne!

Vurderer å tone rutene ja. Tror det hadde blitt bra. Beholder nok det originale m-sport understellet inntil videre. Bilen skal blant annet daglig klatre 5-6 etasjer i bratt p-hus, så tipper min ftk blir grinete hvis hun må lirke den opp der hver dag :)

Tittet litt på performance eksos. Det frister jo litt. Ikke at det hjelper på ytelsene akkurat, men mest fordi det originale ser kjedelig ut. Noen som har peiling på pris på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ble testet litt forsiktig på Rudskogen i helgen. Som ventet var den ikke helt venn med langstrekkene :) , men den trives greit i de svingete partiene. Det var meget glatt/mye vann til tider, så vi fikk god mulighet til å teste egenskapene på vått. Brukte muligheten til å teste DTC-systemet, og det er imponerende bra.

Et bilde tatt av Hagenissen :)

ost2907-35.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...