Sortodden Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Fantastisk! Må være spesielt og se Mona Lisa henge på veggen foran deg. Det skal jeg få sett en gang i løpet av livet. Flotte bilder! følger med. Gleder meg til "du kommer til" Nedeslang og Nurburgring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 5, 2012 Forfatter Share Skrevet August 5, 2012 Dag 14 Dagen startet jeg med å føye dama litt med å gå på brukt marked. Midt inne i Paris så lå dette markedet bestående av små trange gater og små butikker hvor de solgte brukte ting. Var mye fint og det er sikkert mulig å finne skjulte skatter her men for min del så kunne ha vært kasta på Heftingsdalen Renovasjonsanlegg Vi fortsatte i denne kjente gata, denne gang til fots På Champs Elysees har Peugeot ett stilig showroom hvor de viser fram konseptbiler og veteran biler. Mercedes kunne jo ikke være noe dårligere, Merce er ikke mitt merke med de har mye fine bile rog spennende Citroen hadde det kuleste og største Showroomet synes jeg Toyota hadde sitt lokale, med nye GT86 sterkt representert og en hel andre etasje full av uinteressante Hybrid greier Renault kunne jo ikke være dårligere enn sine to landsmenn Denne coupe utgaven av Laguna var faktisk en veldig feit bil, synes den så drit bra ut. Med kjapp V6er under panseret er den helt sikker kul å kjøre også og der ble den uaktuell for det Norske markedet Lamborghini forhandler her i byen hadde dog beskjedene lokaler Denne strøkene 205 Caben sto i ett utstillingsvindu, en av mange kjente og kjære 80 talls biler som er borte fra veiene våre. Men som stadig lever i beste velgående i mange land nedover i Europa, er masse E30, W201 190E og Golf 2 her også Vi tok så turen litt lengre oppover i «gata» til La Defense som er Paris sitt finansielle distrikt preget av skyskrapere og moderne arkitektur. Utbyggingen begynte så smått på 60 og 70 tall men tok ikke av før 90 og 2000 tall og ett hvert Fransk selskap med respekt for seg selv har sine hovedkontorer her. Her finner man bla Air France, Total, Elf osv La Grande Arche er ett imponerende byggverk som liksom skal være en moderne utgave av Triumfbuen. Bygget i 1989 og huser i dag regjeringskontorer Mens vi sto her så kom det en helikopter parade i anledning nasjonaldagen til Frankrike, de fløy i formasjon over La Defense og ned Champs Elysees Flere merksnodige byggverk Senere på dagen da vi hadde hatt oss en liten runde i området hotellet lå bå begynnte de virkelig å hølje ned, for å søke ly så løp vi inn i en park som viste seg å være veldig koselig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 5, 2012 Share Skrevet August 5, 2012 Språket nedover på min tur var faktisk "engelsknorsk"... Hun venninna som var med oss snakket jo bosnisk/kroatisk så vi sleit ikke med det...pluss en god del der nede snakket faktisk noe engelsk.. Men jeg tok meg selv i å prate norsk med folka der nede og de forstod faktisk hva jeg sa Finansdistriktet i paris var visst en del fetere enn drammensveien i oslo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2012 Forfatter Share Skrevet August 6, 2012 Fabelaktige bilder og det er helt riktig som Norbakken påpeker at bildene er såpass fine at det nesten virker som om vi er med på turen... Takker artig at dere finner bildene så bra, jeg bare ser noe stemningsfullt der og da som jeg vil ta bilde av. Godt at inntrykket kommer videre på bilder og folk kan føle de har vært der selv Finfin biltur Har selv kjørt over Alpene og ner til Monaco og F1 banen. Men det begynner å bli veldig lenge siden. Veldig bra du deler alt dette med oss. Gleder meg til Ringen kommer Mange takk å kjøre over Alpene er noe jeg må få gjort, ble ikke tid til det på denne turen så det tar vi på neste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2012 Forfatter Share Skrevet August 6, 2012 Fantastisk! Må være spesielt og se Mona Lisa henge på veggen foran deg. Det skal jeg få sett en gang i løpet av livet.Flotte bilder! følger med. Gleder meg til "du kommer til" Nedeslang og Nurburgring. Ja det var litt spesielt å se, maleriet alle har sett og hørt om bare hang der plutselig som ett enkelt og overraskende lite bilde Men det er absolutt artig å vite at man faktisk har sett det live Språket nedover på min tur var faktisk "engelsknorsk"... Hun venninna som var med oss snakket jo bosnisk/kroatisk så vi sleit ikke med det...pluss en god del der nede snakket faktisk noe engelsk.. Men jeg tok meg selv i å prate norsk med folka der nede og de forstod faktisk hva jeg sa Finansdistriktet i paris var visst en del fetere enn drammensveien i oslo... Ja når man har med seg noen som kan språket så er detroit helt supert igrunnen, iallfall i de landa hvor de ikke er så stødige i engelsk Ja det var ganske svært, tror La Defense var blant de største finansdistriktene i verden og desidert størst i Europa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet August 6, 2012 Share Skrevet August 6, 2012 300 SEL 6.8 AMG. Hoihoi, så tøft!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2012 Forfatter Share Skrevet August 6, 2012 Ja de er ganske råe, første AMGen de lagde Basert på allerede raske 300 SEL 6,3 som var en luksus sedan som på slutten av 60 tallet kjørte fletta av de fleste sportsbilene på den tiden Har lest mye om den AMGen og det var morsomt å plutselig stå så nære den at man kunne ta på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 6, 2012 Forfatter Share Skrevet August 6, 2012 Dag 15 I dag var det avreise fra Paris, men siden Nurburgring kunne ligger noen få timer unna så ville vi ut å se på slottet i Versailles. Et gigantisk palass hvor kong Ludvig XIV holdt hus da han ikke ville bo inne i travele Paris, så da byggde han ut dette slottet i nabobyen rett uten for Paris. Vi var innstillte på å gå inn og se slottet og ikke minst hagen men det var uendelig lang kø så vi tok en helomvendig og droppa det. Neida, de var ikke stormannsgale på 1700 tallet Etter å ha trasket litt rundt på utsiden her så satte vi oss i bilen med rettning Nurbrugring, men først skulle vi innom Luxembourg Europas størte bensinssatsjon ligger rett over grensa i Luxembourg, her talte jeg 26 pumper eller noe. I dette landet har de også europas billigste drivstoff, noe som resulterte i lange køer og siden vi hadde godt med diesel så droppa vi å fylle her. Denna Jumboen fløy langsmed motorveien, litt kult å observere Vi nærmer oss... Mer og mer nærmer vi oss Nydelig Tysk natur sett fra rett nedenfor den kjente borgen som ligger i Nurburg Da vi kom frem hadde banen akkurat stengt så vi fikk ikke tatt en liten tur, så det ble en rolig kveld på hotellet og så en liten tur på restuarant i Adenau Vi sov på hotell Blaue Ecke i Adenau, ett flott hotell med old fasion fasade men moderene bak og parkering i bakgården. Innehaveren er en hyggelig klar som snakker Norsk og romme er veldig flotte, kan anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 7, 2012 Forfatter Share Skrevet August 7, 2012 Dag 16 Dette var dagen for kjøring på ringen. Alt av bagasje og unødvendig ble lagt igjen på hotellet, tanken fylt, lufttrykket sjekket og oljen peilet. Var heldigvis ikke stor kø for å komme inn på banen så det gikk greit, er ikke så mye underveisbilder her da fotografering var forbudt under kjøring på ringen. Planen var å bare ta det med ro men slik ble det ikke, bilen fikk kjørt seg godt for å si det sånn Du vet det går unna når du begynner å ta igjen biler med bur og sjåfør med hjelm å greier Var kun en av fotografene langs banen som tok bilde av oss, litt skuffende da jeg hadde håpet på noen bilder med litt mer action på Siden dette var en helg uten noen arrangementer så var det ikke så mye grombiler i gatene, eller det var jo mye men ikke så mange som det pleier å være med arrangementer. Inne på RingWerk så var det mye kult, for 22 euro fikk vi tilgang til hele greie og guidet tur inn på F1 området å greier Jaggu hadde ikke noen tatt bilen min å satt den på ett podie Ikke på Werket var det utrolig mye kult å hvile øynene på Og så startet guideturen Vi fikk også komme inn i en garasje full av gamle bilrelaterte skilter, bensinpumper og motorsykkler. Utrolig artig å se, er visst eiet av en privatperson som samler det her Jammen fikk vi kommet opp på vinnerpodiet også…. ….rester ett seier fant vi også her Oppe på taket var det fabelaktig utsikt over hele området Undertegnede i dype tanker om at her skulle man ha gjort karriere som racerbil sjåfør På denne guidede turen så kom jeg også i snakk med en hyggelig østlending som kjørte E92 Panamera med henger I butikken her på Werket så fant jeg en sånn bok boks jeg bare måtte ha, utdrag fra Auto Motor und Sport de siste 65 åra (beklager dårlig bilde, tatt med mobil hjemme ) Restene av Sudschleife fant vi også, tidligere en del av nordschleife Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 9, 2012 Forfatter Share Skrevet August 9, 2012 Dag 17 Før vi satte nesa mot Amsterdam så ville vi opp å se på borgen i Nurburg, vi gikk ikke inn men vi fikk likevel beundret byggverket og den fantastiske utsikten over hele området. Her kunne man se deler av banen og høre motorer som piskes rundt banen i det fjerne Denna har stått ei stund Og så var det på tide å komme seg av gårde på flotte Tyske landeveier Mye vann og kanaler og flatt landskap i Nederland Og mye rare farkoster Hotellet vi valgte var både billig og sinnsykt flott, svære fancy rom og gratis parkering inne og ute etter eget ønske. Hotellet vi sov på heter Hotel Van Der Valk og ligger i Almere 15 minutter utenfor Amsterdam, kan anbefales. Kan også anbefale så spise i restauranten her, utrolig god mat og det kosta heller ikke skjorta Selvfølgelig, vi er jo tross alt i verdens diamant hovedstad Ut av en dør i garasjekjellern på hotellet så kom man rett ut til en brygge ved en kanal For øvrig koselige omgivelser rundt hotellet, her fra baksiden Så tok vi oss en liten tur inn til Amsterdam for å kikke, først ett par kjørerunder og så en liten tur på et nærliggende kjøpesenter Kom også over denne strøken E24 faceliften Nordmenn kjører da standsmessig i utlandet Så tok vi til fots inn på dette noen interessante kjøpesenteret Dag 18 Dagen starter med at vi reiste inn til Amsterdam for den obligatoriske Kanalturen, noe som absolutt kan anbefales. Utrolig hvordan man får se byen, de trange kanalene, husbåtene, lave broer og de sykt dyktige skipperne på disse båtene De er glade i å sykle her i byen, de har til og med egne parkeringshus kun for sykler Turen gikk også igjennom fasjonable villastrøk Vi tok oss også en spasertur innover i byen langs kanalene etter båtturen Men så kom regnet og vi tok bilen en liten tur Anne Frank huset. Her var det 30 meter kø og ingen parkeringsplass så vi droppa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 9, 2012 Share Skrevet August 9, 2012 Og folk klaget på at mine bilder var mange Tøft med bilder! Artig tur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 10, 2012 Forfatter Share Skrevet August 10, 2012 Takker Hehe, ja det ble litt mange bilder på akkurat denne siden her Mye bilder synes jeg alltid er gøyalt, og det var det som gjorde tråden din så fin. Men jeg kan forstå at noen har nettlesere og slikt som streiker litt når det kommer mye bilder på en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 Husker jeg la ut en sånn bildetråd på ett usa-forum for en stund tilbake..tror det var totalt 100bilder eller no....og de klagde og styra og ordna siden de hadde 56k dial-up internet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 At en CLS 500 måtte se seg slått av en Hartge tunet 325d...ja sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikyog Skrevet August 10, 2012 Share Skrevet August 10, 2012 Dag 7[ Bilde ] Der var jeg og for bare 1 uke siden;D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå