Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Så til dere som ikke har fulgt med her.Sånn var bilen i 2012 når jeg hentet den:

 

copyImage.bmp

 

Sånn er den nå:

 

 

post-58602-0-59537600-1405849662_thumb.j

 

Men til gjengjeld ansees bilen som ferdigstilt,noe småting gjennstår.Ser meg om etter et nytt prosjekt nå.Ikke e34 men ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi kan vel si at denne bilen har blitt reddet fra å bli enten delebil eller herjebil, og det er flott fordi 535I med manuell og Norsk historikk er jaggu ikke lett å se lengere. Det viser også litt hvor overlegen E34 var da den var ny, når den nå over 25 år etter fyller alle hverdagens plikter for en familie like godt. Komfortable langturer, Autobahn cruising nedover Europa, mellom butikk og jobb og ikke minst det å bringe frem smilet hos sjåførern på svingete landeveier. Rett og slett Freude am fahren selv 25 år etter at modellen første gang rullet ut av portene i Dingolfing, det er det få andre bilprodusenter som kan prestere. Viser hvor jævla (unnskyld språket) gode og gjennomførte biler BMW bygger 8)

Jeg er spent på ditt neste prosjekt, og ser frem til så se deg bare nyte 535en fremover nå som den begynner å bli ferdig. Unner deg det Jan etter jobben du har hatt med å få denne fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist, hyggelig med bilsnakk og noen pils på E30meet,. Digger at du virkelig bruker bilen i det daglige, får utrolig dårlig samvittighet selv når jeg har to biler stående uten skilter.  Spent på hva neste prosjektet ditt blir nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi kan vel si at denne bilen har blitt reddet fra å bli enten delebil eller herjebil, og det er flott fordi 535I med manuell og Norsk historikk er jaggu ikke lett å se lengere. Det viser også litt hvor overlegen E34 var da den var ny, når den nå over 25 år etter fyller alle hverdagens plikter for en familie like godt. Komfortable langturer, Autobahn cruising nedover Europa, mellom butikk og jobb og ikke minst det å bringe frem smilet hos sjåførern på svingete landeveier. Rett og slett Freude am fahren selv 25 år etter at modellen første gang rullet ut av portene i Dingolfing, det er det få andre bilprodusenter som kan prestere. Viser hvor jævla (unnskyld språket) gode og gjennomførte biler BMW bygger :cool:

Jeg er spent på ditt neste prosjekt, og ser frem til så se deg bare nyte 535en fremover nå som den begynner å bli ferdig. Unner deg det Jan etter jobben du har hatt med å få denne fin :)

 

 

 

Takk for fine ord Fredrik.

Ja timer og penger har det blitt men føler det er verdt det.

Når det gjelder neste prosjekt så har jeg ringt på forskjellig og faktisk vært å sett på forskjellig men mye dritt ute gitt.

Jeg stresser ikke med dette ,plutselig dukker der opp noe..:).

 

Takk for sist, hyggelig med bilsnakk og noen pils på E30meet,. Digger at du virkelig bruker bilen i det daglige, får utrolig dårlig samvittighet selv når jeg har to biler stående uten skilter.  Spent på hva neste prosjektet ditt blir nå. 

 

I like måte,veldig hyggelig.

Ja bilen blir brukt i det daglige til de grader.Men tror den tåler det :).

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ha Alpina stående,den hadde jeg brukt veldig lite jeg og,fader for en bil du har forresten.

Et prosjekt kommer etterhvert.Som jeg sa til deg en e36 hadde vært perfekt for meg.Galskap sier noen ,perfekt for meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 er konge biler det, i det siste har jeg fått virkelig sans for pene e36 uten m-tech.

 

Ja uten tvil.

Jeg har en plan for å si det sånn.:).

Enten full mtech pupp,senk og breie originale alufelg eller,

Så dønn original du kan finne den eller siste løsning,følge produksjonslista fra bilen var ny og lage den som den var da.:).

Men først må jeg skaffe meg en ;)

Det nærmeste jeg kommer en e36 pr dags dato er brosyren fra 94 og 96 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene originale E36 sedan med litt motor er absolutt noe å trakte etter, disse kommer til å stige i verdi om få år så det er nå man virkelig kan gjøre kupp :)

 

 

Pene originale E36 sedan med litt motor er absolutt noe å trakte etter, disse kommer til å stige i verdi om få år så det er nå man virkelig kan gjøre kupp :)

 

 

Så sant så sant.

Problemet er jo at alle er ødelagte omtrent.

Enten rust,eller helt ødelagt desverre.:(

 

Men heldighvis stresser jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant.

Problemet er jo at alle er ødelagte omtrent.

Enten rust,eller helt ødelagt desverre.:(

 

Men heldighvis stresser jeg ikke.

Ja de fleste er ganske utkjørte dessverre, som Norges mest populære ungdomsbil så er det ikke lett å finne ett greit utgangspunkt som det kan bli bil av igjen. Men når du har god tid så er sjansen større for at noe brukanes plutselig dukker opp, enten i morgen eller om 1,5 år. Like greit å ta det som det kommer :)

I mellomtiden så har du jo bil å kose deg med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update til folket...

Som dere har fått med dere så har jp værgudene vært med oss,noe som innebærer mye strandliv og lite bil ihvertfall for min del.

Men denne har jaggu fått blitt brukt i sommer.Kjørt den 5500 km uten noe nevneverdig tull så det er bra.

Det eneste var her om dagen,jeg tok opp panseret og sjekket,la da merke til fukt/drypp rundt dreneringen på radiatoren.Fader tenkte jeg.Orket ikke tanken på lufting og helsikke på disse bilene..Heldighvis hadde jeg en gammel radiator liggende hvor der var en god bolt med god pakning.

Fikk hivi vekk den plastpropp dritten som stod i der og radiator var tett igjen :).

Meg og min familie ble bedt på gatefest hos svigers forrige helg og bilen ble lastet opp med store og små .

I 25 til 30 graders varme tuslet vi bort Sandefjord på torsdag uten noe tull.

Synes det er gøy når svigerfar og svigermor har en 2012 Ford Focus som i mine øyne er en god bil og kjøre,men velger heller å låne min når de skal noe,Eller som svigerfar sier:"Faen,hvor var vi når vi kjøpte disse Fordene?,neste gang blir det Bmw".

Her skal de på tur for å handle:

post-58602-0-34621600-1406929319_thumb.j

Svigermor og kone på tur:

post-58602-0-04016800-1406929433_thumb.jpost-58602-0-04016800-1406929433_thumb.j

Så et par bilder ifra en varm sommerdag i Sandefjord:

post-58602-0-09534800-1406929638_thumb.j

post-58602-0-10738900-1406929710_thumb.j

Full lufting:

post-58602-0-29237400-1406929758_thumb.j

Gatefest ble det også.

Må nesten ta med når vi satt der en 20 mennesker,var det alltid en og annen som hadde hatt Bmw og flere hadde hatt e34 og e36,

Det vittigste var en eldre dame som satt godt på ann med vin.Si meg sa hun,er det der en 520?Ja nesten svarte jeg.

Hun sa da:"Meg og eksen hadde en sånn bil i 95 en 92 modell.Deilig bil men tror du ikke kuken jeg var sammen med klarte å knuse den borte i Stokke?Jeg ble så forbannet på han at jeg truet med å knekke det andre beinet på han etter ulykken..".

Da satt latteren løst gitt.:).

Jeg merker stadig at fler og flere har hatt et forhold til disse bilene .Alltid noen som har noe og si og jeg nyter hvert sekund av historie folk forteller om sine Bmw er fra 90 tallet.

Ellers legger jeg ut en smakebit på hva som ventes inn nå i Sept.:

I rett farge:

post-58602-0-52964100-1406930433_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig å se at bilen brukes til det den er laget for, selv 22 år etter den var ny :) Jeg må jo si jeg syens det er gøy å se at dere heller drar på tur med denne i stede for Zafiraen, jeg vil tro at denne også er mer komfortabel å kjøre med cruisecontroll og alt. Eller så er jo dette formidable milslukere og jeg blir glad hver gang jeg ser en E34 i daglig bruk, og det ser jeg stadig faktisk :)

God gammel BMW årgang vekker til live minner hos folk som husker disse godt da dette var nye og meget dyre stasbiler, er noe med disse bilene som fenger og tiltrekker folk. Min far pleide å tjuvlåne min E34 noen ganger før og da fikk jeg bilen tilbake med full tank og Bruce Springsteen på høyt volum på spilleren ;) Og det slår meg hver gang jeg har kjørt F10 en stund og kommer til E34, forskjellen er stor men den er ikke SÅ stor i ren kjørekomfort som man skulle tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he,ja Bmwen er nok noen hakk bedre å kjøre enn Zaffen ja.

Når du kjører e34en gir du liksom blaffen i om det er 1 km eller 150 km du skal kjøre.

Zafiraen er mer sånn,når er vi fremme?:).

Neida,rett skal være rett ,Opelen er jeg strålende fornøyd med men er ja helt er ærlig kjedelig å kjøre.Den gir absolutt overhode ingenting.

Denne skal jeg ha en service på nå,så går den ut på salg til høsten tenker jeg.Vi har en diskusjon hjemme om fremtiden til denne Opelen.Enten bruke den opp eller handle.

Jeg vil gjerne handle men ..;)

 

Uansett så har jeg e34 en og på jakt etter en annet prosjekt.

Gøy å lese det med far din.Igjen ser vi hva enkelte biler gjør med folk og det er gøy.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her også! Sagt det før, men kan ikke sies nok, nydlig bil du har! :) Godt å se at den har et bra hjem!

 

(PS. Takk for god beskrivelse av montering av hengerfeste lenger bak i tråden her. Har vært til god hjelp nå som jeg har montert mitt)

 

Ringer deg i morgen angående tips til skjæring i fangeren :) Ser ut til at jeg har en utsparing i fangeren også? Nesten som det er streket opp hvor jeg skal kutte, men greit å dobbelsjekke med dine mål og erfaringer før jeg kapper.

 

- Thorbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med her også! Sagt det før, men kan ikke sies nok, nydlig bil du har! :) Godt å se at den har et bra hjem!

 

(PS. Takk for god beskrivelse av montering av hengerfeste lenger bak i tråden her. Har vært til god hjelp nå som jeg har montert mitt)

 

Ringer deg i morgen angående tips til skjæring i fangeren :) Ser ut til at jeg har en utsparing i fangeren også? Nesten som det er streket opp hvor jeg skal kutte, men greit å dobbelsjekke med dine mål og erfaringer før jeg kapper.

 

- Thorbjørn

 

 

Takker Thorbjørn.:)

 

Jeg prøver å legge ut bilde av tingene jeg gjør sånn at folk kan se hvordan jeg gjør det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det søndagsmiddag hos mor som stod på agendaen og 535 en ble igjen fyllt opp med kone og barn.

 

Når jeg kom opp til mitt barndomshjem,må jeg alltid snoke litt i skuffer og skap og det ble suksess.

 

Fant jaggu meg en repbok til e28 helt strøken som jeg husker jeg bestilte i 1997 fra Oslo en vei

 

BILDE:

 

post-58602-0-42169600-1407097795_thumb.j

 

Samtidig dukket instruksjonsboken til min e28 som jeg hadde opp og

 

BILDE:

 

post-58602-0-34609000-1407097894_thumb.j

 

post-58602-0-24044700-1407097945_thumb.j

 

Fant og en bok som jeg bestilte for mange årsiden som tok for seg de fleste populære tyske merker.Den var jækla dyr husker jeg

Uansett en bok med mye tøffe biler:

 

Bilde:

 

post-58602-0-25128900-1407098130_thumb.j

 

post-58602-0-22337400-1407098168_thumb.j

 

post-58602-0-74938000-1407098228_thumb.j

 

post-58602-0-05512900-1407098276_thumb.j

 

post-58602-0-95023000-1407098316_thumb.j

 

Så et par bilder av familieskuta:

 

post-58602-0-16211200-1407098449_thumb.j

 

post-58602-0-64575000-1407098500_thumb.j

 

 

Så til sist,jeg var i 1997 på Vallåkra,i sin tid Sveriges største biltreff.

Det var da Gatebilene i scandinavia begynte og krype rundt sakte men sikkert.

I denne tid kjørte jeg som sagt e28 528i og hadde ikke noe planer om e34 enda...

Men det var aldri ingen tvil om at jeg skulle ha en grønn e34 engang

 

Jeg titter gjennom gamle bilder ,da dukker denne opp fra bildene jeg tok på Vallåkra i 1997

 

Blide:

 

post-58602-0-19877700-1407098863_thumb.j

 

Tilfeldiheter eller ikke...

Noe sånn skal min e34 se ut husker jeg jeg sa til de andre og den er ikke ulik egentlig.;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...