Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Men frister veldig med verksted når depere foran skal byttes pga høst,kaldt og mye jobb men kjenner jeg meg rett så....

Hvis du skal sette dette bort så kan jeg anbefale Furre Bilverksted på Rykene, de er raske, har distriktets laveste timepris, forbaska hyggelige folk og god greie på E34. Hils ifra Fredrik med den gamle Fjordgrå 520en ;) Er hos dem jeg bytter slitedeler og tar EU kontroll på E34en, skal til å bytte klossene på F10en nå snart også og da kjøper jeg originale klosser og lar Furre bytte dem. Bruker Bavaria på denne bilen men slikt småtteri kan de ta for meg, å bytte selv tror jeg ikke er aktuelt. Bremsekaliperene på denne er jo enorme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

te av støtdempere framme så tar det ikke mange timene selv :) Ser jo nesten på det som en kosejobb da det går så lett ;)

 

Ja vel,da er det forbasket synd du ikke bor i nabolaget :).

Neida,har jo tatt av fjørbeina før på denne så ,det lar seg jo gjøre.

Så skal låne en garasje nå tenker jeg en av dagene.Skal først høre hvor mye det koster å bytte på verksted.Da jeg igrunn er litt lei av skruing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal sette dette bort så kan jeg anbefale Furre Bilverksted på Rykene, de er raske, har distriktets laveste timepris, forbaska hyggelige folk og god greie på E34. Hils ifra Fredrik med den gamle Fjordgrå 520en ;) Er hos dem jeg bytter slitedeler og tar EU kontroll på E34en, skal til å bytte klossene på F10en nå snart også og da kjøper jeg originale klosser og lar Furre bytte dem. Bruker Bavaria på denne bilen men slikt småtteri kan de ta for meg, å bytte selv tror jeg ikke er aktuelt. Bremsekaliperene på denne er jo enorme....

 

 

Ja,tenkte på de faktisk.Blir å ringe dem  imorgen :).

 

Som alltid inspirerende lesning Jan! Som man sier " det er i motbakker det går oppover" hadde ting vært plankekjøring hadde ikke jeg lært de ting jeg kan i dag^^ Du er flink du Jan og ståpåvilje til 1000! Bra jobba :)

★sent from my wifi microwave★

 

Helt sant det du sier det med motbakker uten tvil :)

Ja det med vilje må jeg nesten ha når enn er blitt hjernevasket til å drive med gammalt vræl:).

Neida,det er som regel greit men jeg merker av og til at jeg skulle ønske det var noe lettvindt.

Du er flink Jan! kjempemorro lesning :)

 

Takk Vegar :)

Jeg skal opp til dere på Bavaria denne uken da jeg skal nullstille Serviceindikator og da kommer jeg innom og hilser på.

 

Tilslutt 15 mil i e34 535i idag med problemfri styring.

Ingen lyder så dette ser bra ut så langt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,tenkte på de faktisk.Blir å ringe dem imorgen :).

Helt sant det du sier det med motbakker uten tvil :)

Ja det med vilje må jeg nesten ha når enn er blitt hjernevasket til å drive med gammalt vræl:).

Neida,det er som regel greit men jeg merker av og til at jeg skulle ønske det var noe lettvindt.

Takk Vegar :)

Jeg skal opp til dere på Bavaria denne uken da jeg skal nullstille Serviceindikator og da kommer jeg innom og hilser på.

Tilslutt 15 mil i e34 535i idag med problemfri styring.

Ingen lyder så dette ser bra ut så langt.:)

Aha! Ja det kan jeg hjelpe deg med :)

Sent from my Ifaun using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det trengs en update her nå.:)

Som de fleste har fått med seg drev jeg med snekkebytte forrige gangs update.

Jeg har nå kjørt ca en uke og bil har fungert smertefritt.Ja den er veldig presis og direkte ,noe som er fint.

Det å sette cruisecontroll på 100 på e18 og bilen går rett ,ja det er deilig.

 

I og med halve fronten var full av olje og fingermerker etter skruing vasket jeg bilen på fredag.Dette gadd jeg å blogge om ,da jeg har nok rengjøringsbilder:).

 

Men kjøpte noe som overrasket meg.

Nemlig denne:

 

post-58602-0-52718900-1413125370_thumb.j

 

Rett og slett polering til rutene.

Har lest om denne og skulle visst være bra.

Tenkte og bestille denne på ebay men trengte kun å gå til Bema i Grimstad der hadde de den.

Men det var en frekk liten djevel til pris på den gule flasken.

Men var den bra?

Ja veldig.

Det regnet veldig igår og trengte nesten ikke bruke pusserene,vannet prellet bare rett av.

Ruten ble og veldig ren.

 

Fikk og en etterlengtet pakke.

Toppdekselpakning:

 

post-58602-0-79265000-1413125727_thumb.j

 

Denne skal bli godt å få byttet ,da det er rimelig oljete rundt motor.

 

Tilslutt igår.

Min datter driver med hest og igår var det stevne.

På et stevne møter du all slags folk.

Alt fra bønder til steinrike sosser som kjører det feteste av det fete.

Da jeg kom bort til stevne stod der en e38 750il.(Fytte pokker for en bil).

Jeg parkerte på siden av denne og det var først da jeg så hvor massiv en e38 i L utgave er.

Min så ut som en Fiat 500 i forhold.

Dette var en engelsk registrert bil og var spekket med utstyr.

Fikk ikke tatt bilde av dette noe som var synd.

Datteren min mente det var fint at vi kjørte Bmwen på hestestevne for da så vi rike ut :) :) :).(Hahahaha,hun skulle visst.... ;))

Jeg for min del hadde heller tatt Opelen med tanke på plass til utstyr osv..

 

Her står bilen på utsiden av stevne:

 

post-58602-0-25272600-1413126423_thumb.j

 

post-58602-0-61610800-1413126464_thumb.j

 

Hva skjer til uken med bilen?

Venter på svar fra kamerat om garasje,da blir det støtdemper og div stag bytte.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk da beskjed om at garasjeplass er i boks fra torsdag.

Da blir det støtdemperbytte foran,div kuler foran,bremseservice og div andre ting.

Jeg har og bestilt eu godkjenning til neste fredag.

Håper det ikke bli store smørbrødlisten da.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine oppdateringer over her, Jan! :)

Det er en god følelse å vite, samt ikke minst kjenne at bilen ikke har mye slitte og slarkete deler! Blir nok topp når du får byttet det som du har listet opp :D

Jeg har troa på at den går rett gjennom EU, en bil som er gjevnlig vedlikeholdt slik som din, kan vel ikke få mange alvorlige feilene vil jeg tro! :) Blir eventuelt bare noe småtterier som er easy fix! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra når du får tatt det småtteriet der, krysser fingra for at dette går veien på EU :) Den RainX flaska har jeg leita etter, godt du sa hvor de selger den så jeg kan få tak i den ;)

E34 er fortsatt biler som er flotte og representative så lenge de er i original og fin stand, så dattera di har absolutt et godt poeng :) Naboen til bestemor kom jo bort til meg og sa "den der var nok ikke billig nei", da kunne jeg fortelle at den kostet intet mindre enn godt under en normal månedslønn :) Det var det værste han hadde hørt, også skinnseter og automatgir da...luksusbil jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine oppdateringer over her, Jan! :)

Det er en god følelse å vite, samt ikke minst kjenne at bilen ikke har mye slitte og slarkete deler! Blir nok topp når du får byttet det som du har listet opp :D

Jeg har troa på at den går rett gjennom EU, en bil som er gjevnlig vedlikeholdt slik som din, kan vel ikke få mange alvorlige feilene vil jeg tro! :) Blir eventuelt bare noe småtterier som er easy fix! 

 

 

Takker.:)

 

Ja ,jeg er spent hvordan det blir med nye dempere.For de som er på er helt ferdig.Høyre innerskjerm er fyllt med dempervæske :) :).

Den eu,en er jeg spent på selv .Er nok evntuelt bare noe småtteri vil jeg tro og håpe.

 

Blir bra når du får tatt det småtteriet der, krysser fingra for at dette går veien på EU :) Den RainX flaska har jeg leita etter, godt du sa hvor de selger den så jeg kan få tak i den ;)

E34 er fortsatt biler som er flotte og representative så lenge de er i original og fin stand, så dattera di har absolutt et godt poeng :) Naboen til bestemor kom jo bort til meg og sa "den der var nok ikke billig nei", da kunne jeg fortelle at den kostet intet mindre enn godt under en normal månedslønn :) Det var det værste han hadde hørt, også skinnseter og automatgir da...luksusbil jo :P

 

 

Jo,satser på at eu går greit,selv om jeg ikke liker det.

Er jo alltid noen som skal pirke på alt,men prøver å komme dem i forkjøpet.

Som du sier så er en e34 fremdeles representabel i rett stand.

Men det som blir spennende ,er hvordan den vil henge på veien.Etter jeg monterte nye Spax dempere bak,merker jeg den er klistret på veien i høy fart og det skal bli godt å få fronten lik.:)

Rain X finner du i Grimstad av alle plasser.:).

den rainoxen har jeg å! kjøpte 2 forskjellige type av "regnpolering" og venter på reget men hører det skal være ganske så tørt framover :(

 

Da Rani vil jeg sjekket været resten av uken.Ikkjee braaa.

Du kommer til å bli superfornøyd med den tror jeg.

Jeg vet at der er to alt. Til Rainx,hva er den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er din å kjøre i forhold til like gammel bil med tannstang? Min er ikke slakke i men syns likevel jeg må svinge mye for at noe skal skje. . Tror kanskje det er pga min har litt for mye spissing utover.. for volvo 740 brukisen min er en helt annen verden når det kommer til styring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...