Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også antenne på min, men den skal beholles, og om den går i stykker kjøper jeg en ny :Dsent from my microwave using tapatalk

Nettopp, fordi denne kom originalt fra fabrikk på din Touring :) Bra du har den innstillingen der, slikt bør helst være originalt.

 

Det holder jeg med i.

I og med dette er originalt på din så hadde jeg og gjort det.

Jeg har og en antenne ekstra på vinduet bak,den er til mob.men den er så liten at den skal få bli.

Blir den irritasjonsmoment ja da er det jo bare å røske den vekk.

Helt riktig Jan! Det er denne lille antenna jeg mener, visste ikke at du hadde en slik på din bil hvis ikke så kunne jeg jo brukt den som eksempel ;) Men da skulle du jo ha original telefon også, mangler sikkert bare selve "røret" og innsatsen i midtkonsollen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, fordi denne kom originalt fra fabrikk på din Touring :) Bra du har den innstillingen der, slikt bør helst være originalt.

 

Helt riktig Jan! Det er denne lille antenna jeg mener, visste ikke at du hadde en slik på din bil hvis ikke så kunne jeg jo brukt den som eksempel ;) Men da skulle du jo ha original telefon også, mangler sikkert bare selve "røret" og innsatsen i midtkonsollen :)

Det som er pokker,er jo at aaalt ligger klart av kabler,div branketter i bagasjerommet,men hvem ville ha sånt noe i bilen?Jeg skulle gjerne hatt det..hrmmff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare litt problemer med serveren som har gjort att en del tråder ikke ble mulige å se, tror alt skulle være i orden nå :) Men liker ikke helt at slikt skjer selv, har en del tråder jeg har lagt ned MYE arbeid i selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag vil jeg si at jeg var heldig gitt.

Når jeg var på søpla idag,gikk jeg jeg rundt å tittet litt på hva folk hiver.Jeg må bare si at jeg bruker ikke å ta med hjem søppel som andre har kastet men idag var det et unntak.Jeg må jo ha nye dekk til bilen,og det er uuuutrolig hva folk hiver.Jeg titter ned i dekkavdelingen og tror dere ikke at der ligger to stk Bridgestone Potenza omtrent helt nye der.Og på toppen av det hele den dimmensjonen jeg må ha?

Disse tok jeg med hjem og vil bli montert fortløpende.Så kanskje jeg blir kvitt litt sporing..Dette må jeg si var gøy.Igjen må jeg si,det er ufattelig hva folk hiver..Disse dekka hadde fremdeles "pigger" på siden sånn som de var når de var nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker som biler som er kjøpt nye i norge har ettermontert radio antenne . på av 2 mine har en antenne på bakskjerm og den andre på taket . enda det sitt i bakruta . samme med ford sierra for dem som hugser den .

Det er nok mest sannsynlig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ikke noe voldsomt som skjer her for tiden men.

Uansett så har jeg drevet litt i det elektriske og ryddet her.Her er det kapler som er kuttet,skjøtet osv.dette har jeg nå begynt å få orden på.Bare under baksetet dro jeg vekk ca 2 m med forskjellig røsk noen med strøm og noen ikke.Sorterte ut de som jeg vet kommer etterhvert til sin rett og merket de. O:) .Skal og få fjernet diverse under ved rattet og bak spiller.

Gjorde og noe som kanskje ikke var nødvendig,men jeg byttet alle sikringer under baksetet.Alltid gøy med noe nytt.

Ellers er planen min nå ,å få byttet kanal før vinteren kommer.Men er inne i en situasjon for tiden da jeg synes det er bedre å cruise enn ligge under å skru.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg brukt noen timer på noe som har irritert meg mer og mer ettersom folk har påminnet meg om det,nemlig 535 merket bak.Fler og flere sier at du må flytte merket .Det står feil..Og etter litt titting på andre merker på samme biltype,ser jeg jo det står feil ja.

Så idag fant jeg frem litt verktøy og begynte.

Varmluftpistol,lommekniv,varmtvann og dobbeltsidig tape var noen gode venner av meg idag.

For å unngå knekte tall,brukte jeg varmluft og lommekniv.Da var det ikke lenge før merket gikk av.

Etter det ,var det frem med drill og klistremerkefjerner og vips så var gammel tape av.

Legger ut litt bilder av prosessen:

Før:

post-58602-0-40291400-1381169365_thumb.j

Så til malen:

post-58602-0-75923200-1381169548_thumb.j

Litt varmluft må til:

post-58602-0-30748900-1381169580_thumb.j

Etter fjerning:

post-58602-0-48832900-1381169608_thumb.j

post-58602-0-71430900-1381169630_thumb.j

Så var det frem med tape.Målte 1,1 cm ifra bunn og strakk en linje med blyant:

post-58602-0-90083900-1381169652_thumb.j

Så til ferdig resultat:

post-58602-0-69436600-1381169674_thumb.j

Dette ble jo bedre med en gang.Har jo aldri tenkt på det før,selv om jeg er rimelig detalj orientert.

Var også avgårde og fikk meg en dunk med olje som jeg skal ha til vinterservice snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble kanon bra, sånne små ting har så mye å si :D Men gikk du gjennom lakken eller, tenker på de hvite små prikkene ?

Hvilken olje kjøpte du? :)

Jo,nå ble det finere.Fikk liksom "plassert" tinga på plass.

Så lenge jeg har hatt bilen ,har denne gamle sliteren gått på halv syntetisk .

Så jeg fikk med meg 6l med 10-40 mobile1 olje.Tror den olja er god nok .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Deler og div .Onsdagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...