Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Rep av sprekk i dashbord / shine av motorrom .Pics&Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med ny jobb :) Hvor er det du jobber da?

Har selv pendlet noen dager i uken til Kristiansand og det gikk bra det. E34 er gode biler å kjøre :)

 

takk Fredrik.

Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe på sykehuset og jobber og har fått jobb som portør.

Men er myyye å sette seg inni og lære .

Tar det med deg da jeg ikke vil dele alt her:).

Uansett en jobb jeg har drømt om lenge.

Liker mennesker og  de utfordringer som vi kan ha ;).

E34 en er en fantastisk pendlerbil .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite skru update nå så da får det bli vedlikehold.

Og vedlikehold er viktig på denne årstiden.

Bilen går nå tur retur Grimstad /Arendal hver dag hele uken nå.

Og salt og drit fyller seg opp overalt.

Da jeg kom hjem,klarte jeg ikke å sette meg ned før jeg visste at bil hadde fått en runde med avfetting og vask.

Så før mørket dukket opp måtte jeg bare få gjort det.

Klar for stell:

post-58602-0-56128800-1421424475_thumb.j

Sprøytet Prickbort overalt til list.Inni hjulkasser,felg under kanaler osv:

post-58602-0-85252000-1421424586_thumb.j

Felgene :

post-58602-0-63671700-1421424648_thumb.j

Etter å latt dette virke ,var det avspyling.

Straks bedre:

post-58602-0-99108400-1421424760_thumb.j

Avsluttet det hele med vaskehanske og såpe overalt.

Tilslutt ble den ren igjen.:

post-58602-0-74252900-1421424868_thumb.j

post-58602-0-60264600-1421424913_thumb.j

Dette var deilig å få gjort.

Tok og så jekken og jekket den på diffen.

Kom skikkelig til med hageslange og spylte under de fleste plasser og masse sand og møkk fulgte med .

Nå et den klar for nye mil til mandag.

Nå har den helgefri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott å se en slik bil bli tatt så godt vare på..! Hva er kilometerstanden på denne?

Takk for det.

Jeg prøver så godt jeg kan å holde den vedlike.

Er jo gøy å bruke den som vanlig bruksbil men dette året er det siste.

Til våren skjer der endel ting med bilen.

Skal fjerne absolutt all lakkrust som er på bilen.

Har bittelitt rundt hjulbuene bak og på dørene.

Men kun nok til at jeg trnger litt sliping,grunning,sparkel og lakk.

Bilen har rundet 265000 med s.hefte opp til 185000 fra Bmw.

Etter dette er det byttet olje hver 10000 med filter ifølge servicehefte.Alt annet er byttet etter intervalene.

Jeg kjøpte den ved 228 km og har skrevet ned hver binda ting jeg har gjort.

Så jeg tror den holder koken en stund til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått like mye som min da, men jeg holder min på veien i 4 år til hvis alt går etter planen :) Med å ikke bruke den som bruksbil så regner jeg med da at du ikke vil bruke den som bruksbil hele året, men om sommeren så går vel greit? :) Da er det bare å starte på ett nytt prosjekt når denne er ferdig, så har du denne til godturer og inspirasjon mens du holder på med neste bil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne nok og ha brukt min mye lenger som helårsbil men erfaringsmessig og klok av skade avslutter jeg mens leken er god.

Har store planer  for bilen til våren hvor jeg skal fjerne det jeg finner av rust.

Da ønsker jeg og vite at når jeg har gjort jobben,så slipper jeg samme jobben igjen på en stund.

Men bilen skal selfølgelig ha skilt og kommer til å lufte den om vinteren med gjevne mellomrom.

Den har ikke godt av å stå for lenge.

Vi må huske at en e34 skal brukes uansett om det er 518 eller Biturbo.

 

Men idag kom snøen..unnskyld utrykket men f..n.

Kona mi var oppe og hentet viskere til bilen idag på Bmw butikken og det var deilig.

De gamle var oppbrukte bokstavelig talt.

Så idag har jeg kjøpt de dyreste viskerene noen gang til bilene mine.

Men liker at de passer fint uten noe uoriginale jukserier.

Bestilte noe annet og men det kommer senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måtte bite i det sure eplet og kjøpe originale viskere på Bavaria du også ;) Dyreste viskere jeg også har kjøpt, men så er de pine meg de beste viskerene jeg har hatt også. Kjøpte noen ganske ok Valeo viskere til F10en men de er jeg ikke fornøyd med, neste gang blir det originale der også.

Det høres iallfall ut som en fin plan du har for bilen, den har jo blitt riktig så fin nå og det må være deilig å være i mål mer eller mindre. Lurt å la den stå på vinterdekk så du kan lufte den mens den står vinterlagret, E34 og særlig elektronikken inni dem er ikke noe glade i stå ubrukt over en alt for lang periode :) E34 er bruksbiler, går selvsagt an å begrense seg til sommerbruk på spesiele modeller som M5 og Alpina. Men de er jo ikke akkruat noen klenodiumer, en E12 Alpina er vel kanskje det nærmeste man kommer klenodium i 5-serie rekka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ,viskerene var gode som fy uten tvil og verdt pengene.

Når det kommer til vinterlagring så vil den bli brukt men merker etter demperbytte korte og harde så er det ikke den vintercomforten som 

Den skulle hatt.

Et godt eksempel idag fra jobben så må jeg ligge i 20 km ned til lyskrysset for å unngå nyresvikt pga stivt og jækli.

På dette føret misunner jeg deg Big time understellet du har.

Jeg er så enig med deg når det gjelder klenodiumstatusen.

En e12 Alpina eller m535 e12 den hadde blitt lite brukt srlv om sommeren.:).

Men en e12 518 og oppover i grei brukstand hadde jo vært herlig som all year wagon.

Tenk og folk hadde tittet da,kommet i full snøstorm med en gammel e12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I full snøstorm hadde det heller ikke skadet å kjøre E12, da de ikke salter veiene under slikt vær. En kamerat som har en strøken Cadillac DeVille ifra 1969 venter bare på helt tørt vintervær med snødekte veier tror jeg, da skal det vintercruises med taket nede, tykke klær og varmeapperatet på (er sykt kraftig varmeapperat i disse bilene, 7,7 liter V8er avgir mye varme ;) )

Åssen går det med salget av Zafiraen da, familien Sveigis må få seg bayer snart :) Tenkte på deg da jeg så denne, billig grombil for deg som er så fingernem :)

http://www.finn.no/finn/car/used/viewimage?finnkode=55030118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven se den du :) :).

Den ryker fort .

Absolutt en bil som var verdt pengene ..

Ja ,salg av Zafira ja,,,,

Den skulle verdt borte nå den men jeg må bruke den på jobb en stund til da kona bruker 535en på jobb.

Hun nekter å bruke Zafiraen på vinteren da hun påstår at e34en er bedre der hun kjører på jobb.

Helt utrolig men.

Nei ,hadde håpet på et kjapt salg nå straks.:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 i vinterland..

Har i det siste lært meg at å skryte til mine venner og naboer hvor fornøyd jeg er med 535en skal jeg slutte med tror jeg.

Får alltid spørsmål om hvorfor vi bruker denne kontra den 10 år nyere andre bilen.Har alltid svart komfort ,sikkerhet og kjøreglede.

Da får jeg alltid spørsmål om driftsikkerhet.

Svarer alltid at om jeg måtte hente sand i Egypt tok jeg e34en meeen alltid når jeg svarer litt hardt ut skjer der noe.

Idag på morgenen starter jeg opp bilen og skal ut å ratte.Sitter og tenker:"Fanken hvor bra denne bilen er i henhold til andre 23 år gamle biler,aldri noe tull.

Denne tanken ble det fort slutt på da jeg kjente en nifs men kjent lukt snek seg inn i bil,,,Yes det var jo velkjente Mr drivstofflukt:( :(.

I minus 7 og vind frem med jekk og tror dere ikke det røret som var strøkent i sommer og det eneste jeg ikke byttet var begynt å lekke?

Ikke mye men nok til at denne karen har funnet frem ny slange og diverse for fiksing imorgen hvis det blir mildt.

Måtte jo skje nå på denne tiden..

Men over til noe annet.

Skal faktisk av å se på en annen familie bil i helga noe som blir gøy.

Alt jeg kan si foreløpig er at det er en Bmw :).

Blir det noe skal jeg selvfølgelig lage en Sveigis familie bil tråd så vi får se hva som skjer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme problemet her også :) Bilen starter og går hele tia, men er alltid noe småtteri irriterer, slik som att hornet ikke funker, spylerene er helt elendig, eksos som ikke klarer å være der den skal være og ikke minst at jeg må bestille tannlegetime hver gang jeg skal over en humpete, dårlig vei :D så jeg tok til fornuft og handlet meg en nyere BMW jeg også :) Men skal selvfølgelig ikke selge 535'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt samme problemet her også :) Bilen starter og går hele tia, men er alltid noe småtteri irriterer, slik som att hornet ikke funker, spylerene er helt elendig, eksos som ikke klarer å være der den skal være og ikke minst at jeg må bestille tannlegetime hver gang jeg skal over en humpete, dårlig vei :D så jeg tok til fornuft og handlet meg en nyere BMW jeg også :) Men skal selvfølgelig ikke selge 535'en

Tror det du skriver her Vegard er fasitsvaret på en modda e34 535i.:).

Alt virker utrolig nok på min,men er ubrukelig om vinteren med det oppsettet på understellet vi har.

Eksos og lignende holder seg på plass her hos meg men føler bilen rister ifra hverandre på telehiv og lignende.

Nei takke meg til en klin original bil på denne årstiden:).

Derfor skal neste Bmw jeg kjøper ikke kukes med en plass ,mykt,deilig og godt skal det være:).

Kan jeg spørre hva du har kjøpt?Ta det p, m hvis du vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er så typisk det at når man lener seg tilbake, sitter og synger i harmoni med 6rn som brummer og virkelig tar livet med ro. DA skjer det noe :P

Men det er jo easy fix for en kar som deg!

bakdelen er nok temperatur og ligge ute forhold, men det kunne da vært værre!:)

 

Ang nyere bmw bruksbil er det bare å slå seg løs! Vi angrer ikke ett sekund!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Rep av sprekk i dashbord / shine av motorrom .Pics&Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...