Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen din er fin akkruat som den er nå, trenger ikke å "jasse" opp utseende noe mer. Det er å kjøre en strøken E34 er blikkfang nok i dag :)

 

 

Takk for det Fredrik.:).

Jeg er mer enn 100%enig med det du skriver,men føler vel ikke akkurat det å kanskje sette på noe oppgadert tilbehør som du fikk til bilen ikke er å "jasse " opp bilen.Tar en halv time og bilen er tilbake i den stand som den var.:).

Men av en eller annen grunn så er jeg foreløpig fornøyd som den er.Dessuten så er jo den bilen totalt urørt utseendemessig siden 1999 da jeg så den første gangen.Det er 15 årsiden og tror ikke det er mange bilene som får oppleve det.

Men nye felg kommer uten tvil.Skal ha den sånn som jeg ville ha den for 15 årsiden.:)?

Da jeg så den da var der 8x17 og 10x17 Borbet a.Det var heftig shit da men uaktuelt for meg nå...:)

 

Jeg er int. i m5 hjula om du selger dem :)

 

 

De kommer nok ikke for salg desverre.

De passer jo på flere modeller og hvem vet kanskje der dukker noe nytt opp etterhvert;)...

Men skal de selges så får alle beskjed både de som har kontaktet meg på Fb og her på Bimmers.:)

 

Høres rått ut jan :) lakk er viktig er enig i att bilen er flott som den er men mtech er vakkert på e34

 

Som sagt ,så må lakken taes og rettes litt på.

Har en kamerat som er super på retting av småbulker og småting.

Da dette er gjort ,så får vi se.

Som jeg sa til Fredrik ,så er jeg egentlig fornøyd som den er.Det utseende er liksom blitt litt av imaget på bilen.Aller kjenner den sånn.Men kommer til å handle inn litt etterhvert av original styling.Greit å ha og som du sier ,lett å bytte til originalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei som sagt ,så er jeg megaklar for ny familiebil og det priorteres først uten tvil.

Utseende på 535i en tror jeg holder mål enda ihvertfall ,så den blir urørt enda :).

 

Og Throwing hjula ble prøvd på bilen til Fredrik og var fint som snus selv om den var i orignal høyde.

Men den til Fredrik må være som den er.Ikke noe vas med noe høye felg.Den bilen er akkurat som når du hentet den ny på Bmw og sånn må man jaggu ikke kludre til.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei som sagt ,så er jeg megaklar for ny familiebil og det priorteres først uten tvil.

Utseende på 535i en tror jeg holder mål enda ihvertfall ,så den blir urørt enda :).

Og Throwing hjula ble prøvd på bilen til Fredrik og var fint som snus selv om den var i orignal høyde.

Men den til Fredrik må være som den er.Ikke noe vas med noe høye felg.Den bilen er akkurat som når du hentet den ny på Bmw og sånn må man jaggu ikke kludre til.:)

Det er godt å høre, på tide å få bort Zafiraen nå :)

Ja jeg synes også bilen var grei med de hjula, men som du sier så kler min best de originale 15". Er ikke lengere siden i stad at jeg fikk skryt for å kjøre med originalhjul, men for å si det sånn så er ikke dette min siste E34. Kommer jeg over ett sett med Trowing felgene til en overkommelig pris så slår jeg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Zafiraen skal få en runde med pleie til helga hvis go vær er tilstede.

Da blir det bilder klart til salg.Jeg regner med den forsvinner fort i og med den har gått lite og alt av dritdeler er byttet.

Regner med den får en fremtid som familiebil av enten den klassiske nyetablerte småbarnsfamilie som trenger plass osv.

Eller så blir jeg nedringt av våre nye landsmenn som skal ha plass til kone og 35 barn ;).

 

Throwing Star ja.Det er felg som de fleste som har Bmw har et godt forhold til.

Absolutt ingen vanskelighet å annskaffe men de er overkant dyre synes jeg.De jeg har sett for salg har og vært ikke spesielt fine og heller en høy pris.

Men ha øynene åpne så kan du være heldig.:).

Og som jeg sa til deg tidligere,du har første rett..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår før jeg la meg ,fant jeg denne:

 

post-58602-0-77254000-1414572677_thumb.j

 

Jeg elsker bmw grønne farger og tenk å hatt denne stående på siden av 535en.Da snakker vi lykke.

Dog ingen Biturbo men har ingenting å si .All Alpina er god Alpina:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egnetlig på vei for å bestille nye bærearmer idag.

Ved en tilfeldighet ,var jeg innom Finn.no.

Der var det en som skulle sende en bærearm omtrent gratis borte i Sandefjord.

Svigerinna mi skulle nedover så jeg la sammen to pluss to.. ;)

 

Så nå er den hos meg:

 

post-58602-0-90885900-1414619212_thumb.j

 

Da er det bare og bestille den andre,montere og da er den eu godkjent igjen.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egnetlig på vei for å bestille nye bærearmer idag.

Ved en tilfeldighet ,var jeg innom Finn.no.

Der var det en som skulle sende en bærearm omtrent gratis borte i Sandefjord.

Svigerinna mi skulle nedover så jeg la sammen to pluss to.. ;)

 

Så nå er den hos meg:

 

post-58602-0-90885900-1414619212_thumb.j

 

Da er det bare og bestille den andre,montere og da er den eu godkjent igjen.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt skruing.

 

Etter å ha hatt en sykt stressende dag på torsdag,bestemte jeg meg for å montere delen jeg fikk på dagen før.

Grått,trist og vått var det ute men allikevel,535en måtte ha 2 nye nedre bærearmer og bare det å få montert den ene vargreit å få gjort.

 

Tok litt bilder etterhvert av prossesen:

 

(Noe dårlige mobilbilder men dere skjønner greia).

 

Her har jeg demontert bremsekalliper,skive og fjærbein:

 

post-58602-0-58523600-1414838628_thumb.j

 

Så var det klart for løsing av kule:(Stor mutter i midten av bilde)

 

post-58602-0-40204800-1414838819_thumb.j

 

Her brukte jeg Biltema rustspray.Den er god synes jeg.

 

post-58602-0-49942200-1414838935_thumb.j

 

Lot denne virke noen minutter,på med kuleavdrager:

 

post-58602-0-23912900-1414839014_thumb.j

 

Boom,av med den gamle:

 

post-58602-0-80206300-1414839112_thumb.j

 

For å si det enkelt ,var det på tide med bytte.Denne var helt gåen og slarkete som høna på ei velbrukt Thaidame:

Gammel vs ny:

 

post-58602-0-49101900-1414839240_thumb.j

 

Så var det bare å begynne å sette sammen igjen tingene.

Ny montert ,samt sammenskruing av fjærbein:

 

post-58602-0-68242100-1414839330_thumb.j

 

Så tok jeg og fettet godt opp stabstagets feste da bolt og mutter.Hvorfor?Denne ruster fort og er et styr å få av senere:

 

post-58602-0-16591400-1414839593_thumb.j

 

Da er det meste montert :

 

post-58602-0-88790200-1414839637_thumb.j

 

Tilslutt ,var det stramming av bolt på bærearmen.

Senket bilen ned på en bremse skive,sånn at bærearm skulle få sin opprinnelige posisisjon når jeg strammet den til:

Bolten er den store på bildet:

 

post-58602-0-12759900-1414839934_thumb.j

 

Det var trangt å  ligge under en bil sånn men nødvendig.:)

 

Her står en e34 i tussmørket med ny bærearm og venter på testing:

 

post-58602-0-90314800-1414840135_thumb.j

 

Og testing ble gjort.

Merket stor forskjell,nå har jeg ikke noe sporing,ingen risting i ratt ved lett oppbremsing.

Nå er det bare andre siden igjen så er den euklar.:).

Men satt og tenkte på en ting når jeg var ferdig.

Nå har jeg brukt endel timer på forstilling/styring og ja verdt det er det uten tvil.

Men guuud å trist å skru ute i lett regn ,mørke og ei gammal lykt fra Biltema.Men hva gjør man ikke for den gamle grønne?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott arbeid, godt beskrevet og med bilder slik at det kan hjelpe andre :) Å bruke tid og penger på understell er kjedelig der og da, men det er utrolig verd det når man kommer seg bak rattet og ut på veien :)

Hva hadde man ikke gitt for en tørr og fin garasje på disse våte høstdagene? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...