sveigis Skrevet Onsdag kl. 19:10 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 19:10 26 minutter siden, Olaandref skrev: Tipper på at bremsene blir bra når den sentralen får seg en overhaling, kan ikke være så mye annet nå vil jeg tro 😃 Vi må få til en cola i hjørnet på verandaen til sommeren Jan. 😃 Ja jeg håper og det for dette her tar på 😩 Siste del nå er hele denne bremsebooster delen og hvis ting ikke blir iorden da ,ja da ,meldernes meg ut😊 Velkommen er du .🙌
sveigis Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden To dagers baluba med mer . Vel dere det har vært to hektiske dager her med e28en og det dreier seg jo selvsagt om disse bremsene . Noen av dere tenker nok at jeg overdramatiserer dette ,men når selv enkelte som har drevet med Bmw i mange år klør seg i hodet ,da kan jeg og gjøre det .😊 Uansett vi eller kompis skulle kikke gjennom Abs pumpe og demontere den og her er han godt i gang : Og det er var ganske ekstremt med dritt og lort der var og som hadde satt seg på denne og dette var den som stod i bil . Gikk tom for strøm så ble ikke mer bilder men det plukket mer ,så skjer det som ikke skal skje …. Pumpen lå rimelig i biter så skulle vi snu brettet delene lå på ,plutselig ble det overbalanse og alle delene gikk i gulvet 😩😩😩. Vi snakker fjører o ringer ,ja sånn type deler som er umulig å finne . Kompisen ble helt fra seg og jeg sa bare at uhell skjer . Da tenkte jeg at jeg drar hjem og setter i den jeg kjøpte og etterhvert kom den på plass . Inn og pumpe men finnes ikke pedal ikke en dritt heller ! Sjekket om der kom bremsevæske men Neida ikke noe ut noen vei ! Fly forbannet inn kle av seg tøy og ta kvelden ,det ble gjort da . Tok en tlf til kompisen min som jobber på Bmw og han sa at om du ikke får pedal så må du sjekke masteren din . Ok men først skal jeg sjekke om jeg får bremsevæaske ut rørene . Ny dag og nabo kom bort og skulle hjelpe. Vi satte trykk på systemet : Og nå kom der væske ut bak og enormt med luft . Høyre foran og men null venstre foran .overhode ikke . Åpnet rørene på sentral og kommer væske unntatt til venstre foran: Nå kjente jeg på forbannelse og fortvilelse og tenkte ,er det meningen at jeg ikke skal ha gleden av denne bilen ?? Først da vipperarm i 21 ,så oljerør ifjor og nå dette bremsegreiene? For en ting er sikkert tålmodig er jeg men får være grenser . Og nei selvom vi fikk væske enkelte plasser så var det ikke pedal . Samme følelse som å vifte kølla i løse luften null motstand 😜😜. Vendepunktet . I ettermiddag gikk jeg ut for tenkte mer og mer på denne mastersylinderen og heldigvis så har jeg en ekstra : Så jeg bestemte meg for ny drittjobb og demontere dette ,for her er det trangt ! Måtte fjerne ekspansjonstank osv . Og fikk løsnet bremserør uten å ødelegge noe og etterhvert var den ute : Lykken her nå er at det ikke kom servoolje ut som igjen betyr at booster er tett bak 🥰🥰. Så dere ,jeg gjentar så dere .. Ser dere det samme som meg ?: Ja stempelet på den gamle sitter dønn fast . For når jeg demonterte røret fra master så kom der ikke væske ut omtrent . Så tenker mye av mine problemer med bremser ligger her . Ny og gammel : Beholder rengjort : Så var ny inn : Fikk satt sammen alt og nå var det spennende ,ville jeg få pedal ? Pumpe ,pumpe pumpe pumpe ,hmmmmm pumpe pumpe SMACK pedal !!😍😍😍 For en lettelse og lykke og alt rundt master og booster tett . Så denne jobben var en suksess likevel så får jeg ingenting ut på venstre side av Abs sentralen ,dvs jeg måtte gi meg pga jeg var så sliten nå . Nå ligger alle bremsene i låst stilling men regner med med luft og dill så blir det iorden ,for jeg har pumpet Max og ikke gjort noe etter det . Fikk forøvrig tlf fra kompisen min at han hadde funnet det meste av deler og kjøpt det som manglet så den var klar ila noen dager . Så må være løsning nå vel ?😊 Den gamle mastersylinderen skal jeg kjøpe repkit til og overhale selvsagt . Verste er at jeg har tenkt på Mastersylinder flere ganger . Trøsten er at nå har jeg byttet den hvertfall og det ble det resultater av 😊 Fortsettelse følger om det blir bil eller dregg . Olaandref, ///M-ini95, Ampera og 2 andre reagerte på dette 5
Olaandref Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden For et sirkus med de bremsene der 😅 Men krysser fingrene for at du har funnet løsningen nå 😃 sveigis reagerte på dette 1
sveigis Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden 17 minutter siden, Olaandref skrev: For et sirkus med de bremsene der 😅 Men krysser fingrene for at du har funnet løsningen nå 😃 Sirkus er forbokstaven ,et rent helvete heller 😅😅. Men trøsten er at nå er ting byttet så får vi fortsette til vi får ut væske på siste hjul . Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal virke nå .. Det sagt bilene mine har ikke sluttet og overraske på godt og vondt enda 😅😅
Olaandref Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 12 minutter siden, sveigis skrev: Sirkus er forbokstaven ,et rent helvete heller 😅😅. Men trøsten er at nå er ting byttet så får vi fortsette til vi får ut væske på siste hjul . Jeg kan ikke skjønne hvorfor det ikke skal virke nå .. Det sagt bilene mine har ikke sluttet og overraske på godt og vondt enda 😅😅 Nei, det skal være sikkert, det har vært mye overraskelser nå 😅 sveigis reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå