Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Sedan E36 er fine biler de :) Tror nok jeg personlig hadde valgt en sedan fremfor coupe.

 

4b90c68c0c12169b3d9059213b0ea596.jpg

indonesianstance-bmw-e36-stance-goodride

 

Men jeg syns touring får veldig lite oppmerksomhet sånn generelt sett, og dessuten så ser jeg de sjeldent på veiene. De er jo ikke så gale de heller.

 

6956033174_516fae0a1d_b.jpg

 

Er nok ikke for sent til å få seg en grei E36, så det er bare å begynne å planlegge haha :D

 

(Kan fjerne bilder om ønsket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene kan bare være.:).

Touring for all del er nydelige biler det og men orker ikke mer stv'er.

Den øverste du har bilde av = pen.

Fettern mim har hatt mange e36 helst 325,328.

Glemmer ikke den ene han hadde.

En 320 som han satt i en 2,5 liter med grenrør og Sebring eksos.

Den var der nødt til å gjort noe med.Den fløy lavt .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foretrekker absolutt sedan framfor coupe og touring, coupe er veldig tøff :) men syns virkelig sedan er mye råere! :D touringen er pen den også, men liker ikke den bakfra. må være lyktene ellerno! oO
men anyway! :D er bare å få parkert 535´n te høsten og ha den som sommerbil! :D også eventuelt handle e36 som prosjekt bil? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak på en E36 sveigis :D

 

Jeg er på jakt etter en m3 om dagen. Men det skjer nok ikke noe før mot sommeren igjen. Da blir det sedan eller coupe :)

 

Greit med touring, men 3 serie touring er liksom ikke nødvendig har jeg kommet fram til.

Den er liksom akkurat ikke stor nok til å kunne brukes som en stasjonsvogn :P

 

Nå skal jeg slutte å spore av i tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg foretrekker absolutt sedan framfor coupe og touring, coupe er veldig tøff :) men syns virkelig sedan er mye råere! :D touringen er pen den også, men liker ikke den bakfra. må være lyktene ellerno! oO

men anyway! :D er bare å få parkert 535´n te høsten og ha den som sommerbil! :D også eventuelt handle e36 som prosjekt bil? :D

Hvis det går veien ihenhold til det ene og det andre ,skal vi ikke se bort ifra at en e36 kan dukke opp.

Men her er det endel som spiller inn.Det må klaffe med andre ting hjemme,dessuten er det dyrt å drifte 3 biler og.

Og en 20+ år gammel e36 ,trenger sitt den og. :).

Få tak på en E36 sveigis :D

Jeg er på jakt etter en m3 om dagen. Men det skjer nok ikke noe før mot sommeren igjen. Da blir det sedan eller coupe :)

Greit med touring, men 3 serie touring er liksom ikke nødvendig har jeg kommet fram til.

Den er liksom akkurat ikke stor nok til å kunne brukes som en stasjonsvogn :P

Nå skal jeg slutte å spore av i tråden din.

Du sporer ikke av i det hele tatt. :).

M3 ja,det er knall bil så det holder uten tvil.

Som du sier så er en e36 stv utrolig stilige men de er for små som familiebiler.

Men e36 Touring er jo og ettertraktede biler ser det ut til og ved et salg bør jo den forsvinne greit. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det går veien ihenhold til det ene og det andre ,skal vi ikke se bort ifra at en e36 kan dukke opp.

Men her er det endel som spiller inn.Det må klaffe med andre ting hjemme,dessuten er det dyrt å drifte 3 biler og.

Og en 20+ år gammel e36 ,trenger sitt den og. :).

Du sporer ikke av i det hele tatt. :).

M3 ja,det er knall bil så det holder uten tvil.

Som du sier så er en e36 stv utrolig stilige men de er for små som familiebiler.

Men e36 Touring er jo og ettertraktede biler ser det ut til og ved et salg bør jo den forsvinne greit. :).

 

En gammel E36 krever helt klart endel for å kunne være tipp topp. Men du får mye bil for pengene hvis du finner ett godt eksemplar med lite rust. Desverre er det vanskelig å finne gode e36 som ikke er ihjelkjørt eller full av barnesykdom.

 

Kommer nok ikke til å selge min uansett :) Blitt veldig glad i den gamle skranglekassa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil sveigis! E34 er fine biler.

Artig å se E36 snakk her også. :)

Takk for det :).

Ja e36 er gøy å prate om uten tvil.

Det som er gøy med e36,er jo at alle som er litt autofil ,kjenner til modellen på godt og vondt.

Folk som hadde denne typen bil for 10 15 årsiden ,sier stortsett det samme:Åhh skulle hatt den 320,325 idag.Virkelig gøy bil".

Grunn til at jeg liker de ,er at i 1996 kjøpte en kamerat en sort 325i Coupe med 18 toms BBS Rc.

Den ga han i den tiden 286000 for.Dette var da en 93 modell.

Kan vel si han var kongen av 20åringene da .:).

Djisess å den fikk kjørt seg.Aldri ved kald motor og ei noe burning men gennerelt hardt bruk på veien.:).

Husker vi kappkjørte med det meste :).

Artig tid.

Du sitter jo med en nydelig M3 og tråden din er jo perfekt å lese for en som har spm om e36.:).

Pautomagi:

Som du sier,ikke lett å finne nei og de fleste har levd et liv som på lik linje en narkoman i 20 år.Altså hardt.

Men enn kan ikke være kravstor på let etter en sånn bil med 6er.

Viktigste er jo rust.Utstyr er ikke viktig på jakt etter godt eksemplar.

Jo,soltak og sekser må jeg ha :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid gøy og lese her :) skal selv stille med e36'n når søsteren min skal på ball seinere i uken.

Utrolig gode biler å kjøre ;)

Takk for det ,hyggelig å høre :).

Ja vi må bruke bilene til noe "kæksete" og,og ikke bare skru og råne.

Ja e36 som er i god stand er gode og kjøre.

men det som er greit med e36 automat er at det er rimelig enkelt og bygge om! :) men hadde det ikke vært en tanke og ikke hatt skilt på e36´n en stund og bare hatt det som prosjekt?

Det er sant.

Lett og bygge om men det beste er vel og finne en som er manuell i utgangspunktet.

Som sagt,der er mange baller i luften når det gjelder bil og et eventuelt nytt prosjekt blir ikke skiltet opp med det første nei.

Alt dreier seg jo om plass,tid og penger.:).

Men i mellomtiden får jeg fokusere på e34en og dukker der opp noe,skal jeg oppdatere.

Uansett nok å pusle med på bilen jeg allerede har. :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten formiddags tur.

Fikk en telefon Idag morges og måtte ut på et

oppdrag i Lillesand.

Da var det bare og fyre opp bilen og ta turen.

Kaffi i koppen og dure avsted.

Vi er jo heldige som har ny firefelts vei mellom Grimstad og Kr sand.

Men ville la bilen få smake "opprinnelsen" nemlig den gamle E18 .

Er igrunn gøy å kjøre gamle E18 veier synes jeg.

Føler at den trives med det.

Det å pusle rundt i lavhastighet,mimre litt ,er godt for sjelen .

Er når enn kjører på sånne veier enn ser hvor flott det er med nye veier .

For gamle strekningen mellom Grimstad og vestover ,var der mye ulykker .

I forbindelse med turen tok jeg litt bilder :

Fin cruisefart:

post-58602-0-26690800-1452766127_thumb.j

Dette er gamle E18 mellom Grimstad. Og Lillesand:

post-58602-0-20454300-1452766397_thumb.j

Ikke mye som minner om sørlandsidyll:

post-58602-0-95717000-1452766486_thumb.j

I dette området ble jeg stående i kø for mange årsiden.

En gutt kjørte ut og havnet i sjøen.

Utrolig nok overlevde han:

post-58602-0-89554500-1452766652_thumb.j

Måtte jo ha en pause og da må frakteren få fokus:

post-58602-0-06733400-1452766756_thumb.j

Grums og drit i skjønn harmoni:

post-58602-0-68000500-1452766856_thumb.j

Så etter litt kjøring tok jeg et par bilder til.

Nøyaktig der den står nå gikk E18 :

post-58602-0-89120200-1452767015_thumb.j

post-58602-0-00769300-1452767079_thumb.j

Hvem vet , kanskje denne bilen har passert denne strekningen i stor fart med noen ambassadører i baksete på 90 tallet??

Uansett gøy med kosetur.

Og 90 tallets dance var i CD spilleren ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spm her til dere.

Skal ta en service på motoren nå etterhvert.

Må ha nytt fordelerlokk og rotor.

Er det kun Borch som gjelder her eller kan man bruke ettermarkedsdeler som Beru og lignende?

Ønsker da svar fra de som har testet andre sånne deler og ikke de som har lest hva som er bra.

Grunn til at jeg spør er at et fordelerlokk kostet jo amfetamin og ser at ettermarkedslokk er noe billigere.

Fyr løs med erfaringer kollegaer :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring på M20 er i alle fall at alternativ vare fungerer utmerket.

Jeg lurer meg faktisk på om jeg ikke monterte biltema rotor og fordelerlokk av alle ting.

Gikk uansett veldig pent hele den tiden jeg hadde den, og den bilen fikk kjørt seg godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring på M20 er i alle fall at alternativ vare fungerer utmerket.

Jeg lurer meg faktisk på om jeg ikke monterte biltema rotor og fordelerlokk av alle ting.

Gikk uansett veldig pent hele den tiden jeg hadde den, og den bilen fikk kjørt seg godt :)

 

Akkurat.:).

Biltema tenningsdeler har kanskje forbedret seg betraktelig på 10år.

Jeg hadde en Calibra Turbo og den ville overhode ikke gå med Biltema lokk og rotor.

Fjusket,jukket og skjøt ut eksos.:).

Så byttet jeg til Borsch og den gikk som smør.

 

Men over til m30b35..

Har nå fått bekreftet fra flere på e34 Norge at som du sier at det er no problem og kjøre ettermarkedsdeler på nettopp dette.

Skal ta meg en ringerunde i nærheten av div rekivisita butikker imorgen.

Kan jo og bestille fra nett ,men da kommer frakt++ på og da tenker jeg vinningen går opp i spinningen på rabattene jeg får.

Men tror jeg må ta en gennrell vakuumservice og inspeksjon på motor nå.Satan for bensin den vil ha for tiden.. ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Mer deler upd.Hirschmann service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...