Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, GreenE36Cab skrev:

Slik som du fikset den belgen er jo veldig kult

Og ang lodding, det er egentlig en rimelig interessant ting synes jeg :)

Det er hvertfall en løsning som funker og ser 100 ganger bedre ut enn gaffatape 😊

Lodding er egentlig veldig kjekt selv om det kan være vanskelig faktisk av og til .

 

43 minutter siden, NeonMuffler skrev:

Veldig bra Jan som vanlig! Får du tid engang annbefaler jeg å lodde nye kabler og kontakter på alle kontaktene til alt av lys :) gjorde det på min da jeg var drittlei sprø plastikk som alltid røyk 😑 man får kabler med ferdige ender til disse enda:) 

Mange takk😊😊

Du endelig kom svaret på det jeg har tenkt på .

Er så møkkalei porøse ledninger og kontakter at jeg spyr her på denne bilen .

Ok da ser jeg på det som neste vinters prosjekt for det trengs 😊

Mange takk .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at lakkering gikk bra.

Gøy å kunne overta nyttige deler :) helt rett av deg å ta vare på det som kan komme til nytte. fortsatt får vi tak i deler til E34, men kommer nok en dag når det blir vanskeligere. samtidig så sparer du nok endel på dette.

 

Veldig bra at du pollerer inni døråpninger, er så mange som slurver der...

Helhetsintrykket ramler sammen når en ser en blank fin bil, men åpner dørene og ser all dritten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mortenej skrev:

Flott å se at lakkering gikk bra.

Gøy å kunne overta nyttige deler :) helt rett av deg å ta vare på det som kan komme til nytte. fortsatt får vi tak i deler til E34, men kommer nok en dag når det blir vanskeligere. samtidig så sparer du nok endel på dette.

 

Veldig bra at du pollerer inni døråpninger, er så mange som slurver der...

Helhetsintrykket ramler sammen når en ser en blank fin bil, men åpner dørene og ser all dritten.

 

 

Ja lakken gikk over all forventning men ser jo at der har vært flikketci rette lyset spesielt på fordøren men det går fint😊

Nå som den har stått med litt regn og vanlige ting som kommer på lakk ,så er det fint .

Ja er enig idet Morten .

Der det er deler og oppdrive ,de kjøper jeg med en gang ,spesielt slitedeler og andre ting det blir mindre av .

For som du sier så minkes det på alt til disse og .

Og jeg merker det at man sparer mye på å kjøpe fra folk spm har hatt ting liggende og ikke har bruk for det .En manns søppel er en annen manns gull 😊😊

Synes og det at det gjør noe med helheten på en eldre bil når man får tatt en sånn jobb .😊

Hvertfall utrolig forskjell det ble i forhold til andre siden jeg ikke har gjort det på pga ,der vil bil bli full av lakkstøv og pussestøv etterhvert nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ny runde fra et av gledeshusene ble tatt idag ,denne gang Koed 😊

Satt og så på videoer av Horst idag til frokosten og savnet var stort ..

Så stort at jeg måtte handle litt deler til den sånn bare for å kjenne glede ,så nytt oljefilter og nye Powerflex til casterstag ble bestilt .

Mye nytt til e53 ble og bestilt likegjerne .

10 liter Valvoline 20-50 står klar til våren for service .

Det nærmer seg veldig at jeg kan få denne ut .

For å si det sånn ,det skal ikke gå så langt ute i mars at den ska kjøres med om været er der 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går fort .

På denne dagen for tre årsiden lå jeg under e28 og demonterte tank :

AC71914C-49C3-4E8C-A1A3-3A9E27EA9D70.jpeg.162f9a8420b08e195cb51b1d369bee95.jpeg

FDD4A9C9-1B4B-452C-8115-84615ABAE638.jpeg.34687788cd77ec59280da42394a60706.jpeg

Fysj er glad jeg er ferdig med det prosjektet der .

Husker når jeg demonterte den ,så snødde det i ett.🥶🥶🥶

Rart med det ,men artig å se tilbake på nå som jeg sitter i sofaen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2022 den 18.21, NeonMuffler skrev:

Veldig bra Jan som vanlig! Får du tid engang annbefaler jeg å lodde nye kabler og kontakter på alle kontaktene til alt av lys :) gjorde det på min da jeg var drittlei sprø plastikk som alltid røyk 😑 man får kabler med ferdige ender til disse enda:) 

Hos Koed ? Skulle tatt en runde på min også 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint arbeid som alltid her Jan ☺️
 

Klør i sjela etter å kunne hente hjem 535’n og fortsetter denne milde tiden, så kanskje jeg henter den hjem i nær fremtid 😅 Ville ikke brukt den, men hadde vært fint å kunne begynt på litt fix fremover 😉

Det er jo ikke snø og regn som får disse bilene til å ruste, men dritet den pøser på vegene 😉
 

Tipper Horst står i oppkjørselen i nær fremtid 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Fint arbeid som alltid her Jan ☺️
 

Klør i sjela etter å kunne hente hjem 535’n og fortsetter denne milde tiden, så kanskje jeg henter den hjem i nær fremtid 😅 Ville ikke brukt den, men hadde vært fint å kunne begynt på litt fix fremover 😉

Det er jo ikke snø og regn som får disse bilene til å ruste, men dritet den pøser på vegene 😉
 

Tipper Horst står i oppkjørselen i nær fremtid 😂👍

Du Tore ..nå skal du høre 😊

Få den bilen din hjem litt brennkvikt ,du har jo garasje .

Bare tenk nå som den har vært borte fra sinnet ditt ,tenk hvor gøy det må være å få den hjem nå som du har nye gøye ting å susle med 😊

Nei det ville jeg ha gjort nå og er sikker på at du ikke vil angre 😊

Vinter går mot hell og lysere tider i vente kan det bli bedre?

Horst skal hjem og det snart .

Er så desperat etter den nå at jeg sitter og ser på videoer av den og filmer som omhandler e28 generelt 😊😅.

Jeg satt til og med og luktet på instruksjonsboken jeg har her til den .

Da sa kompisen min som var på formiddagskaffe ,at der finnes hjelp og terapi for sånt😜

Men takk forresten Tore ,det ble bra dette nå er det kun listene i bunn av dører ,så er alt ferdig .🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, sveigis skrev:

Du Tore ..nå skal du høre 😊

Få den bilen din hjem litt brennkvikt ,du har jo garasje .

Bare tenk nå som den har vært borte fra sinnet ditt ,tenk hvor gøy det må være å få den hjem nå som du har nye gøye ting å susle med 😊

Nei det ville jeg ha gjort nå og er sikker på at du ikke vil angre 😊

Vinter går mot hell og lysere tider i vente kan det bli bedre?

Horst skal hjem og det snart .

Er så desperat etter den nå at jeg sitter og ser på videoer av den og filmer som omhandler e28 generelt 😊😅.

Jeg satt til og med og luktet på instruksjonsboken jeg har her til den .

Da sa kompisen min som var på formiddagskaffe ,at der finnes hjelp og terapi for sånt😜

Men takk forresten Tore ,det ble bra dette nå er det kun listene i bunn av dører ,så er alt ferdig .🙏

He he en deilig sykdom dette her 😂

Jeg begynner å få dårlig tid mtp eu-kontrollen, men dersom jeg rekker å få den hjem innen 28 feb, så bor jeg 8 km unna verkstedet jeg bruker til eu-kontroll og det er småveier (lite traffikert) å kjøre dit. Tenker da at jeg kan ta sjansen på å kjøre dit uten forsikring den lille tappen 😅

Regner med at verkstedet driter i om jeg kommer etter fristen ?

Ja har jeg bilen stående her fremover mot våren, så kan det jo hende at jeg finner litt energi til å begynne på småfixet 😅

Uansett Jan, det går fort mot våren nå. Ser på værmeldinga at det blir 6-7 varme og sol på sørlandet i dag. Heldiggrisen 😂 Så kos deg med insteuksjonsbok-snusing og youtubevideoer av E28 i mellomtiden 😂👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

He he en deilig sykdom dette her 😂

Jeg begynner å få dårlig tid mtp eu-kontrollen, men dersom jeg rekker å få den hjem innen 28 feb, så bor jeg 8 km unna verkstedet jeg bruker til eu-kontroll og det er småveier (lite traffikert) å kjøre dit. Tenker da at jeg kan ta sjansen på å kjøre dit uten forsikring den lille tappen 😅

Regner med at verkstedet driter i om jeg kommer etter fristen ?

Ja har jeg bilen stående her fremover mot våren, så kan det jo hende at jeg finner litt energi til å begynne på småfixet 😅

Uansett Jan, det går fort mot våren nå. Ser på værmeldinga at det blir 6-7 varme og sol på sørlandet i dag. Heldiggrisen 😂 Så kos deg med insteuksjonsbok-snusing og youtubevideoer av E28 i mellomtiden 😂👍

Hehe ja ,men og en sykdom som kan være frustrerende av og til 😊

Somsagt få den hjem og ta litt når du gidder ,så er den klar mot våren .

Eu på denne er ren plankekjøring 😊

Er meldt fint ja ,men er så sur vind og det ødelegger ..

Håper at om en måned at e28en er hjemme igjen hvis ikke ,så har jeg 34en i mellomtiden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom omsider delene som jeg har ventet på 😊

Noe så nydelig som sprett nye lister og klips :

ED73A13A-5F0E-4F02-8719-5DB90909C08A.thumb.jpeg.7c66f603f886fef7f6aceac969150d19.jpeg

Og i den forbindelse ønsket jeg å gjøre noe med bilen ,noe som virkelig er lenge siden jeg har gjort nemlig en vask utvendig .

Rett og slett få bort all slags møkk som har samlet seg i vinter ikke minst fra fiks .

Så vil jeg ha ren bil når lister skal på plass nå straks.

Lang story short hageslange ,bøtte ,såpe tørk og ferdig .

Så her er årets første shine av bilen og morro sakte men sikkert se den komplett igjen .😊

Bilder :

C6275F0B-430F-4DBD-B986-695986DF7F84.thumb.jpeg.6fd77aff80c00e6042fecc8c90bd0a45.jpeg

Ren og klar for mer montering :

0A0DA850-5059-41F3-A340-63E8D2DFD480.thumb.jpeg.91093e930d52d01522efeea8590ef957.jpeg

Ble jo blank og 😊

Et par til :

9BDD68C3-645D-4DD3-9668-AAA6BFF06225.thumb.jpeg.c5e2127789f54298fb7954ff6d632fd7.jpeg

Nå er det gått et par dager siden det ble shinet opp her og nå ser man at ting har gått seg til og ser finere ut og helt :

A2694D3E-6D7E-4C22-BED0-0F02F9C69C8A.thumb.jpeg.760c6156f34dbce540f506295bc3b306.jpeg

Og så fryktelig enkelt å vaske nå .

Godt med hel ved :

EAD4DE82-3F0A-46B0-AB71-9B5A14BDF837.thumb.jpeg.bca4029ee4100cd96ada688c8635290a.jpeg

Tilslutt disse :

4EBEEDCE-B981-4A96-B192-6D9203C06878.thumb.jpeg.5086fffefb7d8a11ecfb327bbcfbb804.jpeg

9824F5DA-09A1-4B5E-83EB-6FE31B08DF8F.thumb.jpeg.2d3d0839982f66155a32d9154d4dd779.jpeg

At jeg den 17 februar skulle stå ute og vaske bort vinterens arbeid ,den så jeg ikke komme og hvorfor ?

Når jeg startet på denne bilen ,la jeg inn i tidsplanen at der garantert ville dukke opp noe som krevde ekstra tid og penger ,men utrolig nok gikk man klar her og ting gikk etter planen .😊😊

Legger vel heller ikke skjul på at jeg har jobbet knallhardt for å få den fort ferdig for i år ,vil jeg bruke våren på andre ting enn å drive med pliktskruing altså kun når jeg selv vil .

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...