Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da er jeg ferdig med alt.

Nå funker alt av varmeapparat /kaldluft.Hjalp og sette på en motor som lå løs bak spiller.

Men noe lys i varmeapparatet ble det ikke.Fikk løsnet det men dette regulage greiene jeg har,så er pærene loddet.Så jeg må på en elektro avd å bytte disse.

Har tatt mange bilder og dette kommer fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update her.

Holdt på i helga som var med diverse.Hadde jo som sagt en "motor" løs inni dashbordet.dette var jo en av disse motorene som styrer et av spjelda til varmeapparatet.Etter knoting og herjing fikk jeg omsider denne på.Så nå har jeg varme i midtre del av de ventilene som er rett over spiller.

Men det var jo litt av en jobb,fant jo og ut hvor kupefilteret var men dette byttes senere.

Angående varmereguleringen så mangler jeg noen lys der og.Men her kom jeg til kort gitt!!Dette er lyspærer som må loddes på og erfaringsmessig så skal jeg la noen som kan dette ,gjøre det.(Prøvde en gang på en lysbryter på en Calibra,,,=Brent ledningsnett.)

 

Men nok tekst,slenger ut noen bilder jeg tok av jobben:

 

Som dere ser,så har jeg demontert litt:

 

post-58602-0-97780300-1383047898_thumb.j

 

post-58602-0-61553600-1383047920_thumb.j

 

post-58602-0-66047800-1383047939_thumb.j

 

post-58602-0-28431300-1383047957_thumb.j

 

post-58602-0-43310300-1383047971_thumb.j

 

post-58602-0-69253900-1383047985_thumb.j

 

post-58602-0-74286100-1383048007_thumb.j

 

post-58602-0-74286100-1383048007_thumb.j

 

Et bilde av jobben ferdig med hanskerom og diverse paneler.

post-58602-0-32530100-1383048026_thumb.j

 

post-58602-0-93955500-1383048038_thumb.j

Dette bilde viser hvordan du får av varmepanelet.Vipper forsiktig av det dekselet på siden.Stikk deretter et tynt skrujern inn på siden og da kan du frigjør panelet.På varmepanel med virer,må du ha ut spiller tror jeg og frigjør virene som står på sine respektive plasser.

 

På noen av de øverste bildene ser dere staget som mangler en motor.

Litt lengere ned ser dere stag og motor montert sammen.

En jobb var det men godt å få gjort.

Så nå er varmeapperat,bakrutevarmer og speilvarmer iorden.Kjekt til vinter og kulde.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Var borti samme jobben som du nettop gjorde nå. Må si det er mange rare stillinger under det arbeidet. Var oppe til vurdering og ta ut framseter for og komme bedre til noen ganger :) Men godt når det er gjort 

 

Ja ,enn får brukt muskler og sener jeg visste jeg ikke hadde.

Fant og veldig masse koplinger til diverse ekstrautstyr som lå klart.Lurer på hva halvparten er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her!

 

Hvis det er mye jobb under dash'n kan jeg anbefale å ta ut stolene. Sitter i to skruer i bakkant, og er hekta på to kroker foran. Må løsne en skrue for å ta av beltet, og en klips til høydejustering av beltet.Tar maks 5 minutter å få ut. Kan spare seg for litt ryggvondt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en jobb du tok på deg der, godt dokumentert med bilder slik at vi kan følge med :) Men det er godt du får ting i orden, ingenting er som når du kan være fornøyd med å ha fått noe til å virke slik at bilen blir bedre ;)

Er en satans jobb det der, bytta microfilter på min og det var utrolig kronglete å komme til. Masse demontering, trangt og vondt i hele kroppen etter mye rare stillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takza:Ja stolene ryker ut neste gang.

Skulebollen:Jo det ble greit til slutt.

Ja skal kjøpe Swiss vax skinn produkter å behandle alt av stoler med det.

Fredrik 90:

Ja jeg prøver å dokumentere så godt jeg kan alltid gøy med litt bilder.

Mikrofilter må jeg og bytte.Kanskje du kan hjelpe til hvis du har gjort det på din?Litt lettere hvis en har gjort det før.

PS, 525 dat'en røyk idet jeg skulle slånummeret.Faen,!!He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik 90:

Ja jeg prøver å dokumentere så godt jeg kan alltid gøy med litt bilder.

Mikrofilter må jeg og bytte.Kanskje du kan hjelpe til hvis du har gjort det på din?Litt lettere hvis en har gjort det før.

PS, 525 dat'en røyk idet jeg skulle slånummeret.Faen,!!He he.

Bare si ifra så kommer jeg bort, vi får hjelpe hverandre der vi kan :)

Pokker au, du er for treg Jan ;) 328en da? Ligger den ute ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si ifra så kommer jeg bort, vi får hjelpe hverandre der vi kan :)

Pokker au, du er for treg Jan ;) 328en da? Ligger den ute ennå?

Flott.

He he,ja treg og treg det er bilene som forsvinner for fort....

328 er borte men jeg må nok gå for en 5 serie ja pga plass.

Men er så FRYKTELIG i tvil.

5 serie e39 bensin f eks 525i fra 2001 og oppover.

Eller 5 serie e39 525/530 diesel.

Er livredd for store utgiftsposter når det gjelder div havari som turbo,swirlflaps osv.

Bensin utgavenene tenker jeg helst på drivstoffutgiftene.

Men nå er det helst kona som kommer til å bruke den og hun er gjerrig på speedpedalen og kjører forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott.

He he,ja treg og treg det er bilene som forsvinner for fort....

328 er borte men jeg må nok gå for en 5 serie ja pga plass.

Men er så FRYKTELIG i tvil.

5 serie e39 bensin f eks 525i fra 2001 og oppover.

Eller 5 serie e39 525/530 diesel.

Er livredd for store utgiftsposter når det gjelder div havari som turbo,swirlflaps osv.

Bensin utgavenene tenker jeg helst på drivstoffutgiftene.

Men nå er det helst kona som kommer til å bruke den og hun er gjerrig på speedpedalen og kjører forsiktig.

På en bensin så er det jo mindre ting som kan gå galt, M54 motorene som sitter i disse er jo kjent for å være ganske skuddsikre saker og motorer som kan gå langt. Jeg selv ville nok uten tvil valgt bensin i E39, diesel motorene i disse er gode nok de men jeg føler BMW har kommet seg bedre på diesel nå de senere åra. Forbruket på en 525I behøver ikke å være så avskrekkende, ligger heller ikke så langt unna 520I faktisk pga mer nm og hester. En 520 kan fort bli litt "tungpustet" og da går det unna i bensinrøra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en bensin så er det jo mindre ting som kan gå galt, M54 motorene som sitter i disse er jo kjent for å være ganske skuddsikre saker og motorer som kan gå langt. Jeg selv ville nok uten tvil valgt bensin i E39, diesel motorene i disse er gode nok de men jeg føler BMW har kommet seg bedre på diesel nå de senere åra. Forbruket på en 525I behøver ikke å være så avskrekkende, ligger heller ikke så langt unna 520I faktisk pga mer nm og hester. En 520 kan fort bli litt "tungpustet" og da går det unna i bensinrøra ;)

På en bensin så er det jo mindre ting som kan gå galt, M54 motorene som sitter i disse er jo kjent for å være ganske skuddsikre saker og motorer som kan gå langt. Jeg selv ville nok uten tvil valgt bensin i E39, diesel motorene i disse er gode nok de men jeg føler BMW har kommet seg bedre på diesel nå de senere åra. Forbruket på en 525I behøver ikke å være så avskrekkende, ligger heller ikke så langt unna 520I faktisk pga mer nm og hester. En 520 kan fort bli litt "tungpustet" og da går det unna i bensinrøra ;)

Ja,det ender vel opp med en bensin.Føler virkelig jeg får mye for pengene hvis en kjøper en e39 nå.Forholdsvis grei pris med mye utstyr og det må jo være gode biler når enn ser enkelte km stander på de som ligger ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha stasjonsvogn?

Hvis jeg skulle hatt sedan i dag og skulle hatt mest bil for pengene hadde jeg sett på E38. De har blitt skummelt billige!

Ja,det blir vel en stv etterhvert.

Hadde det ikke vært for at kona skulle bruke den så hadde jeg så definitivt valgt 7 serie.Tror nok en stor og feit 7serie hadde blitt litt to much som family car.Men faderen å rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...